AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Noen her som har tips på hvordan få bra karakter i norsk skriftlig og muntlig? Jeg vet jeg har en leseliste i norsk muntlig og jeg tenkte også lese en del eksamensoppgaver i skriftlig som har gitt 6 for da håper jeg på å plukke opp et og annet mønster der Åpen for mer tips!! Anonymkode: eaaee...868
Vampen Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Tja, på skriftlig er første bud å svare på oppgaven. Statistisk sett er det også lurt å styre unna skjønnlitterære oppgaver, da de besvarelsene har stort sprik på karakter. På muntlig er det lurt å styre ordet mest mulig, og få med både fagstoff og egne refleksjoner. Det er feks lurt å kunne koble litteraturen på leselisten til en større sammenheng. I begge tilfeller må du vise selvstendighet og høy fagkunnskap for å nå helt opp. Det holder ikke bare å gjengi stoffet, det bør gjøres til ditt eget, slik at du også ser sammenhenger og røde tråder.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 5 timer siden, Vampen skrev: Tja, på skriftlig er første bud å svare på oppgaven. Statistisk sett er det også lurt å styre unna skjønnlitterære oppgaver, da de besvarelsene har stort sprik på karakter. På muntlig er det lurt å styre ordet mest mulig, og få med både fagstoff og egne refleksjoner. Det er feks lurt å kunne koble litteraturen på leselisten til en større sammenheng. I begge tilfeller må du vise selvstendighet og høy fagkunnskap for å nå helt opp. Det holder ikke bare å gjengi stoffet, det bør gjøres til ditt eget, slik at du også ser sammenhenger og røde tråder. Takk for gode råd! Fikk 6 i samfunnsfag og gjorde mye av det du sier der på muntlig Anonymkode: eaaee...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå