Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så denne filmen for første gang for noen dager siden, verste jeg har sett! Oppriktig kvalm! Altså hvordan kan mennesker få seg til å lage slike filmer? 

1; her kunne det fint vært voksne karakterer istedenfor barn, helt sykt hvor skummelt det var mtp at barn hadde hovedrollene... 

2; pedofili? Også på en så syk måte, unnskyld meg med æsj. 

3; mobbegjengen. Altså det finnes vel ikke barn på ekte som er så psyke i hodet? 

4; hvorfor lage en slik film? Altså mest groteske jeg har sett. Er på ingen måte redd klovner etter dette, bare generelt kvalm og merker det bare var ekkelt å se den. Skjønner ikke hvorfor de ikke brukte voksne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du?

Anonymkode: d623b...fb3

• Liker 5
Skrevet

Beste filmen laget på lang tid. Super remake av en klassiker. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du?

Kan du si hva du mener? Kanskje jeg har gått glipp av noe.

7 minutter siden, Sitronterte skrev:

Beste filmen laget på lang tid. Super remake av en klassiker. 

Mulig jeg har misforstått noe vesentlig, derfor jeg lagde denne tråden egentlig, skjønner den virkelig ikke.

Skrevet

Er den på netflix?

Anonymkode: fbd03...51c

Skrevet (endret)
12 minutter siden, Summ skrev:

Mulig jeg har misforstått noe vesentlig, derfor jeg lagde denne tråden egentlig, skjønner den virkelig ikke.

Ja altså, jeg er stor fan av skrekkfilmer og grøssere. Har fått med meg de gode, gamle klassikerene. Jeg vet ikke hvor mye du ser sånne filmer og jeg er usikker på hva du ikke forstår. Den er basert på en roman av Stephen King og filmen er jo laget for å skape angst for noe som skal være gøy og artig.Klovnen viser dem deres største redsler for å få kontroll over dem. Men de beseirer jo han. Mener jeg leste at ideen om klovnen kom fra seriemorderen John Wayne Gacy (som jobbet som klovn) som voldtok og drepte på 70 tallet.Han skapte jo enorm frykt. Dette er jo bare en film og du må jo ikke overanalysere den. Det er mye symbolsk i filmen som er greit å få med seg. Som at de beseirer alle sine indre fobier/frykt. Pennywise er ikke pedofil, han bruker frykten til barn for å holde seg selv i live og opprettholde energien sin. 
Den går på Netflix ja. 

Endret av Sitronterte
  • Liker 5
Skrevet

Likte ikke filmen,kjedelig og alt for lang.

Anonymkode: b3790...1a0

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Sitronterte skrev:

Ja altså, jeg er stor fan av skrekkfilmer og grøssere. Har fått med meg de gode, gamle klassikerene. Jeg vet ikke hvor mye du ser sånne filmer og jeg er usikker på hva du ikke forstår. Den er basert på en roman av Stephen King og filmen er jo laget for å skape angst for noe som skal være gøy og artig.Klovnen viser dem deres største redsler for å få kontroll over dem. Men de beseirer jo han. Mener jeg leste at ideen om klovnen kom fra seriemorderen John Wayne Gacy (som jobbet som klovn) som voldtok og drepte på 70 tallet.Han skapte jo enorm frykt. Dette er jo bare en film og du må jo ikke overanalysere den. Det er mye symbolsk i filmen som er greit å få med seg. Som at de beseirer alle sine indre fobier/frykt. Pennywise er ikke pedofil, han bruker frykten til barn for å holde seg selv i live og opprettholde energien sin. 
Den går på Netflix ja. 

Åja, tenkte ikke slik. Nå skjønner jeg litt mer! Var bare så ekstrem måte å gjøre det på, men skjønner jo at de som ser filmen også skal bli redde selvfølgelig. 

Var ikke klovnen jeg mente, men at de har tatt med pedofili. Faren til hun Beverly var jo det. Det var litt drøyt. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er den på netflix?

Anonymkode: fbd03...51c

Ja

Skrevet

Jeg liker ikke sånne typer filmer, men den her var gøy. Ikke noe skummel, men underholdende. 

Anonymkode: 0eb29...ccc

Skrevet
18 timer siden, Summ skrev:

Filmen er basert på en bok. For øvrig en meget kjent bok av Stephen King. Det er også en remake av en meget kjent film fra 80-tallet som også heter IT, og det er i tillegg godt kjent at den er innspilt på nytt. 

Derfor måtte jeg spørre om du tullet da du virket overrasket over filmens handling... hva slags film trodde du at det var, egentlig? 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filmen er basert på en bok. For øvrig en meget kjent bok av Stephen King. Det er også en remake av en meget kjent film fra 80-tallet som også heter IT, og det er i tillegg godt kjent at den er innspilt på nytt. 

Derfor måtte jeg spørre om du tullet da du virket overrasket over filmens handling... hva slags film trodde du at det var, egentlig? 

Jeg har egentlig aldri tenkt så mye over hva den kunne handlet om. Jeg velger ofte bort skrekkfilmer som har med barn å gjøre, fordi jeg syns det blir for drøyt. Men dette var på ingen måte hvordan jeg tenkte den skulle være. Skal lese litt om de gamle versjonene, så kanskje det er lettere å forstå:)

Anonymkode: 15bbd...f71

Skrevet
16 timer siden, Summ skrev:

Åja, tenkte ikke slik. Nå skjønner jeg litt mer! Var bare så ekstrem måte å gjøre det på, men skjønner jo at de som ser filmen også skal bli redde selvfølgelig. 

Var ikke klovnen jeg mente, men at de har tatt med pedofili. Faren til hun Beverly var jo det. Det var litt drøyt. 

Ja

Drøyt? Du er klar over at pedofili er en eksisterende greie og at unge jenter opplever seksuell misbruk av deres nærmeste? 

Anonymkode: 29921...37f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drøyt? Du er klar over at pedofili er en eksisterende greie og at unge jenter opplever seksuell misbruk av deres nærmeste? 

Anonymkode: 29921...37f

Og da mener ikke du at hvis en jentegjeng på 15-16 år som drar på kino sammen for å se denne filmen, og en av de har blitt misbrukt, så blir ikke vedkommende ukomfortabel, trist og får det vondt inni seg og ikke klarer å nyte resten av kvelden? 

Skrevet

Jeg syns den var dritbra!😀 Både ekkel og hysterisk morsom! "ROCK WAAAAR!" *dunk* 😂😂

Jeg har veldig lyst til å lese boka også, men den er ikke oversatt til norsk enda:/ Jeg liker ikke å lese på engelsk. Og den boka her er på godt over 1000 sider.

Skrevet

Dessuten, i oppfølgeren er de jo voksne. IT returnerer, og de må igjen samles for å bekjempe han. Så JO, det var helt på sin plass å med barn siden det er slik historien starter!

IT blei også filmatisert i 1990😊

Gjest Irened75
Skrevet
41 minutter siden, Summ skrev:

Og da mener ikke du at hvis en jentegjeng på 15-16 år som drar på kino sammen for å se denne filmen, og en av de har blitt misbrukt, så blir ikke vedkommende ukomfortabel, trist og får det vondt inni seg og ikke klarer å nyte resten av kvelden? 

Det er da slik med de som blir utsatt for vold, voldtekt, mishandling osv som mange filmer handler om. Ja ikke minst serier. 

Hva skal man lage film av da?  Film som ikke har et snev av virkeligheten der alle sitter rundt bålet og synger kombayamylord? 

Skrevet
18 minutter siden, Irened75 skrev:

Det er da slik med de som blir utsatt for vold, voldtekt, mishandling osv som mange filmer handler om. Ja ikke minst serier. 

Hva skal man lage film av da?  Film som ikke har et snev av virkeligheten der alle sitter rundt bålet og synger kombayamylord? 

Nei, men dette er vel fortsatt barn vi snakker om? I den mest sårbare alderen. Som ser disse filmene fordi det er spennende med skrekkfilm 

Gjest Irened75
Skrevet
3 timer siden, Summ skrev:

Nei, men dette er vel fortsatt barn vi snakker om? I den mest sårbare alderen. Som ser disse filmene fordi det er spennende med skrekkfilm 

Du må lære deg og skille mellom Film, TV serier og virkelighet. 

Skrevet
8 timer siden, Summ skrev:

Du kan ikke beskytte verden  Det er bare en film

Anonymkode: c7f58...209

Skrevet

Så den på kino, skuffende og bortkastet penger. Om du ikke evner å skille fakta og fiksjon, så burde du kanskje ikke se filmer eller tv serier. Det er flere filmer der ute som er veldig drøye og grafiske, når det kommer til mord f.eks eller overgrep. Denne filmen var bare barnemat og dårlig.

Anonymkode: 91831...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...