Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer, har ikke mye undervisning, men de få timene jeg har i uka har blitt et skikkelig problem for meg. Jeg har vanligvis en time undervisning hver dag, og hver dag før jeg skal dra sitter jeg å veier for og imot å dra. Aller helst vil jeg bare være hjemme (jeg bruker å lese hjemme, så det er ikke sånn at jeg blir hjemme for å se serier feks), men jeg vet at jeg får bedre utbytte av å faktisk møte opp i de få timene vi har, i tillegg føler jeg veldig på nederlag når jeg ikke klarer å dra. Det er egentlig ikke noe bedre når jeg er der, for jeg bare sitter og venter på å dra og håper at jeg ikke blir spurt spm slik at jeg må svare høyt og sånn. Jeg aner ikke hvorfor det skjer. På vgs og ungdomsskolen har jeg alltid vært veldig aktiv i timene og bidratt mye. Jeg vet at jeg trenger litt tid på å bli kjent med klassen, men dette føles som mer enn bare det. 

Noen andre studenter som har det slik? Hvordan løser dere det? 

Anonymkode: 82007...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Hei!

jeg studerer noe helserelatert og har sosial angst!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg har lite obligatorisk dette semesteret men jeg drar aldri på de timene/forelesningene som ikke er det. Nettopp fordi jeg er så utilpass i store grupper og er redd for å snakke foran folk. Heldigvis så er det sånn at jeg lærer best alene og derfor har jeg ikle behov for å dra med mindre jeg må.

Jeg syntes du bør presse deg selv til å gå fordi angsten din blir bare verre og verre. I det lange løpet så kan du bli fullstendig isolert og det kan være veldig dårlig for deg...

lykke til!

Anonymkode: e0602...ad2

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg studerer noe helserelatert og har sosial angst!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg har lite obligatorisk dette semesteret men jeg drar aldri på de timene/forelesningene som ikke er det. Nettopp fordi jeg er så utilpass i store grupper og er redd for å snakke foran folk. Heldigvis så er det sånn at jeg lærer best alene og derfor har jeg ikle behov for å dra med mindre jeg må.

Jeg syntes du bør presse deg selv til å gå fordi angsten din blir bare verre og verre. I det lange løpet så kan du bli fullstendig isolert og det kan være veldig dårlig for deg...

lykke til!

Anonymkode: e0602...ad2

Det er jo nettopp å presse meg jeg gjør, men det blir ikke bedre. Har deltatt på mer i år enn i fjor, og jeg syns faktisk at angsten har blitt mye verre og fremtredende. 

Jeg har ingenting obligatorisk, så i teorien slipper jeg å møte opp på noe som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...