AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Fotball, turn, allidrett, osv? Anonymkode: 186f2...a13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Jenta mi begynte på dans ondager. Rakk å spise middag hjemme først. Dansen varte i 45 minutter. Anonymkode: f1748...de4
GammelKaktus Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Svømming i første klasse og vi fortsetter med det nå i andre klasse.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Nei, som 5-åringer var de ikke med på noe fast ukentlig. Men var med i Barnas Turlag, og tok noen turer der når det passa. Deltok i skirenn for barn i lokalområdet. Arrangement for barn på teateret og biblioteket. Sånne type ting - syntes det ble evig nok, fikk smaken på å være med på organiserte ting uten at det ble alt for mye (for vårt barn) Anonymkode: e265a...aee
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Her var det fotball og allidrett plus aktiviteter i sfo tiden (karate, turn, post osv). Anonymkode: daf65...2a0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Idrettskole, i regi av foreldrene på første trinn. Rett etter SFO stengte Anonymkode: 5dc47...836
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, som 5-åringer var de ikke med på noe fast ukentlig. Men var med i Barnas Turlag, og tok noen turer der når det passa. Deltok i skirenn for barn i lokalområdet. Arrangement for barn på teateret og biblioteket. Sånne type ting - syntes det ble evig nok, fikk smaken på å være med på organiserte ting uten at det ble alt for mye (for vårt barn) Anonymkode: e265a...aee Ser flere svarer som om det er en 1.klassing? Da ble våre oppfordra til en aktivitet per barn Men hele barnehagetiden var de ikke med på noe fast organisert. Anonymkode: e265a...aee
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 Min valgte selv å være på mer en 1 aktivitet. Barn er forskjellige med forskjellige ønsker og noen vil prøve forskjellige ting. Anonymkode: daf65...2a0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 Mange barn er stresset og helt utslitt. De har er mange timer i barnehagen eller skolen, SFO eller AKS og så aktivitet flere ukedager og med foreldre som ikke er i stand til å ta ansvar for at de har det bra. Barn er barn og klarer ikke nødvendigvis begrense seg eller se konsekvensene av det de gjør selv om aktivitetene er gøy. Det er fælt å møte disse barna på skolen hver dag og om man prøver seg på å hinte på foreldresamtaler at barnet kanskje har litt for full timeplan stiller foreldrene seg helt uforstående til det "Men hun vil det jo selv." sier de da, som om det er barnet som er den voksne og som tar avgjørelsene hjemme. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Anonymkode: 95dd2...76f 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Min 6 åring har mer enn nok med skolen og SFO. Er sliten og trenger å lande etterpå så aktiviteter venter vi med til hun er eldre Anonymkode: cca3a...ca9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Begynte på fotball i første klasse, går nå i fjerde klasse, går forsatt på fotball. Anonymkode: f112a...bcd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 Ja, turn og svømming. Hun går siste året i barnehagen. Hun elsker begge deler, og ser ikke på det som ekstra mas i hverdagen. Anonymkode: cdfbb...368
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 Min førsteklassing spiller fløyte og går på barnedans en gang i uka. Det er passe nivå for henne. Hadde jeg merket at hun ble stresset eller sliten ville jeg revurdert, men hun trives og har overskudd til både lekser (i den grad de har noen, holder på med hobbybøker ellers) og frilek hjemme i gata. Anonymkode: 7c98e...78e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 Min seksåring begynte på fiolin da han var 5 og gikk i barnehagen. Anonymkode: 4b11d...0ff
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange barn er stresset og helt utslitt. De har er mange timer i barnehagen eller skolen, SFO eller AKS og så aktivitet flere ukedager og med foreldre som ikke er i stand til å ta ansvar for at de har det bra. Barn er barn og klarer ikke nødvendigvis begrense seg eller se konsekvensene av det de gjør selv om aktivitetene er gøy. Det er fælt å møte disse barna på skolen hver dag og om man prøver seg på å hinte på foreldresamtaler at barnet kanskje har litt for full timeplan stiller foreldrene seg helt uforstående til det "Men hun vil det jo selv." sier de da, som om det er barnet som er den voksne og som tar avgjørelsene hjemme. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Anonymkode: 95dd2...76f Dette synes jeg er en veldig spesiell holdning Nå er mine barn fortsatt for små til å gå på noe som helst (6 mnd og 2,5). Men såklart skal de få begynne på aktiviteter etter barnehagen/aks som 5-6-åringer hvis de har lyst til det. Dersom vi derimot ser at de blir stresset og slitne av, det og/eller at det går utover skolearbeid og sosial samhandling med andre barn kommer vi selvsagt til å melde de av. Jeg er selv lærer- og ser absolutt ingen sammenheng mellom hvordan barna gjør det på skolen og hvor mange aktiviteter de deltar på (eller om de deltar på fritidsaktiviteter eller ikke). Om noe, vil jeg nesten si det er motsatt. De elevene jeg har som er skoleflinke, motiverte og generelt fremstår som harmoniske og tilfredse, er veldig ofte de som også holder på med én eller flere aktiviteter etter skoletid. Uten at jeg egentlig kan si om det ene skyldes det andre, eller om dette kun er tilfeldig korrelasjon. Anonymkode: 01dc6...420 3
Fluttershy Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 Nei. Og som 10 åring går hun fortsatt ikke på noen. Har forsøkt seg på en del i årenes løp, men hun orker rett og slett ikke. Har nok med skolen!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 Min 5-åring går enda i barnehagen, men går på turn. Begynte for 2 år siden Anonymkode: 7b033...60f
Gjest Dorey Skrevet 28. august 2018 #19 Skrevet 28. august 2018 (endret) Her går skolestarteren på svømming 30 min en gang i uken, og dette har han gjort siden det siste året i barnehagen. Dette er jo livsviktig, så det er derfor jeg pusher på her. Helst ville han vært hjemme og slappet av, for han blir veldig sliten av skolen. Men han elsker svømmingen altså, det er ikke det. Endret 28. august 2018 av Dorey
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #20 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min seksåring begynte på fiolin da han var 5 og gikk i barnehagen. Anonymkode: 4b11d...0ff Neeeeerd... Anonymkode: b75ff...fea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå