Gå til innhold

Trenger en solskinnshistorie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter flere pp bak meg og utallige negative tester, begynner jeg å miste håpet. Hadde en såå god mage følelse på at denne mnd klaffet. Tok test i dag som var negativ.. har ikm om 1-2 dager.. kan jeg fortsatt være gravid? Forstår ikke hvordan noen klarer å holde motet oppe pp etter pp.. tar alt energi og livsglede spør du meg 😥 har noen testet negativt så nerme ikm men fått positivt etter? .. 

Anonymkode: f33a8...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ikke noen solskinnshistorie, jeg vil bare si at vi er flere som har det sånn som du beskriver, og det er helt grusomt! Det er en enorm påkjenning å oppleve det store håpet som går over i en kjempestor skuffelse måned etter måned, og det krever virkelig enormt med energi å ikke dukke under! Jeg krysser fingrene for at det klaffer for deg snart - og for meg også, og for alle andre som også sitter nedi denne gjørma! 

Anonymkode: 28e43...578

• Liker 1
Skrevet

Det er steintøft å være langtidsprøver. Den månedlige skuffelsen er tung. Å gå å kjenne etter symptomer nesten hele måneden og innbille seg både det ene og det andre er skikkelig kjipt. 

De fleste blir jo gravide innen ett år. Og de som trenger hjelp får det som regel til de også. Noen få forblir ufrivillige barnløse, dessverre. 

Mitt råd er å be om hjelp så fort året har gått. Det er bedre å sette igang med prosessen og kanskje bli spontant gravid likevel enn å bare prøve og prøve. 

Anonymkode: 6ab59...347

Skrevet

Vet hvordan det er. Føler hele året har vært crap, negative tester og nå en SA. 

Anonymkode: a4112...794

Skrevet

Hva med å adoptere? 

Vi er kraftig overbefolket, så hvorfor ikke gi et barn med færre håp for fremtiden enn en selv, en ny sjanse til et rikt og vakkert liv?

Anonymkode: 654fc...45d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å adoptere? 

Vi er kraftig overbefolket, så hvorfor ikke gi et barn med færre håp for fremtiden enn en selv, en ny sjanse til et rikt og vakkert liv?

Anonymkode: 654fc...45d

Jeg anbefaler også dette.

Bare ring et adopsjonskontor, host opp ca 200.000 ekskludert reise/opphold i opptil 6 uker - og vent i 5-10 år :) 

Supert forslag!

Mange blir fosterforeldre og, masse barn som trenger stabile og trygge voksne som bare venter på tilfeldige verpesjuke folk som egentlig vil ha egne biologiske barn - men blir fosterforeldre fordi KG foreslo det. 

Anonymkode: 07d69...8c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har heller ikke noen solskinnhistorie av den typen du ønsker. Men håpet er ikke over for syklusen før mensen er der. Det er kjempetøft å gå måned etter måned med håp, og så negativ test og mensen. Og ekstra vondt de gangene man tror det kan ha gått. Vi fikk ei datter til slutt, med ivf, så det endte som en solskinnshistorie for oss likevel.

Anonymkode: 74e63...4cc

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Etter flere pp bak meg og utallige negative tester, begynner jeg å miste håpet. Hadde en såå god mage følelse på at denne mnd klaffet. Tok test i dag som var negativ.. har ikm om 1-2 dager.. kan jeg fortsatt være gravid? Forstår ikke hvordan noen klarer å holde motet oppe pp etter pp.. tar alt energi og livsglede spør du meg 😥 har noen testet negativt så nerme ikm men fått positivt etter? .. 

Ca 40% av alle som unnfanger naturlig har en solskinnshistorie om å ha prøvd i over 6 mnd. Ca 60% klarer det før 6 mnd er gått. :)

Det er tungt, men nesten innenfor snittet. 

Anonymkode: fea1b...b24

Skrevet

Hei ts her 😊

takk for alle meldinger💕 hjelper virkelig på humøret i denne tia 💕

Skrevet

Vi prøvde i fem år uten hell, men etter to prøverørforsøk ble vi foreldre til to nydelige jenter. Solskinn!

Anonymkode: 98f2b...65c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøvde i fem år uten hell, men etter to prøverørforsøk ble vi foreldre til to nydelige jenter. Solskinn!

Anonymkode: 98f2b...65c

Gratulerer 💕 Håper det ender slik for oss også🙂

Skrevet

Vet ikke hvor lenge du har prøvd, men vi brukte 12 pp før jeg ble gravid. Hadde egentlig gitt opp siden samboer hadde litt få og late svømmere - i tillegg til at jeg har to store cyster som gyn trodde kunne være endo. Men jammen ble jeg plutselig gravid og har i dag en veldig søt baby. Samboer hadde helt gitt opp og trodde ikke engang på det når jeg viste han positiv test. Du vet, plutselig skjer det. Hver måned er en mulighet. 

Anonymkode: 11a81...47e

Skrevet

Etter 5 år som prøvere, ga vi opp rett og slett opp. Gynokolog ville ha meg på letrozol en stund til før vi skulle prøve prøverør, men jeg nektet. Orket ikke mer. Bestemte meg for å «godta» at jeg ikke kom til å bli gravid, var tøft men orket ikke prøve mer.  Sex føltes ut som noke vi måte, selv om vi kanskje ikke orket. Alt for å bli gravid. Følte alt håp var ute. 

Etter jeg tok beslutningen om å gi opp, vart stemningen på soverommet helt forandret 😅 vi ble mer romantiske, vi reiste mer ut med venner, konserter osv. Da mensen var 14 dager sen, tenkte jeg ikke noe på det, for jeg viste jeg ikke var gravid. Mannen tvang meg til å ta en test, før jeg var ferdig å tisse på den, lyste det 2 streker på den!! 

Så vil påstå det er en fin solskinnshistorie. Er 10 uker på vei nå, og håper dette skal gå bra. 

Mitt råd til deg, ikke stress med det slik jeg gjor. Lev livet, slapp av og kos deg. 

Anonymkode: 42200...dc8

• Liker 2
Skrevet

Nærmer seg ett år som prøvene nå. Har blitt gravid en gang, men mistet dessverre i uke 6. Har mest lyst til å bare ligge i senga, men biter tenna sammen og kommer meg opp. Men mister motet jo lenger tid det går. Hjelper,ikke at venner blir gravide en etter en og mange på jobb. 

Anonymkode: 7e291...90e

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jeg er 27 år, har samboer og har vært i et stabilt forhold i mange år. Ønsker barn sterkt mens jeg studerte, men som flink pike ville jeg vente til jeg og samboer var ferdig utdannet. 

Jobber i dag som vernepleier, og samboer som bygg ingeniør. Har kjøpt oss en gigantisk enebolig med stor hage, og alle rom er så å si pusset opp. Babyrommet står klart, og jeg har tilogmed malt fargen på veggen grønn slik at fargen passer både til gutt og jente. 

Alt står klappet og klart, men det har enda ikke blitt noe etter 2 år med prøving snart.. I går fikk jeg for første gang utslag på en test, men den var ikke 100% positiv. Går på andre runde med letrazol og jeg håper så inderlig at spiren sitter nå. Men med tanke på at det ikke har gått enda, så har jeg mistet nesten alt av håp. 

Prøverør neste om jeg ikke blir gravid måneden her.

Skrevet

Etter nesten tre år, en laparoskopi for barnløshet og ved hjelp av dobbel dose Letrozol, satt spiren! Jeg venter i oktober. Dette var bokstavelig talt siste sjanse før vi skulle starte opp med hormoner til IVF.

Når jeg ser tilbake, ser jeg hvor utrolig tøft det har vært, og ikke en reise jeg unner noen.

Men jeg håper det klaffer for deg til slutt også ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...