AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Har via venner fått vite at min eksmann nok drikker mer enn han bør. Samboeren hans har også uttrykt ovenfor en felles bekjent at dette har blitt et problem. Han er selvstendig næringsdrivende og styrer hverdagen selv. Han vokste opp med en kraftig alkoholisert far, og har selv alltid vært glad i en fest. Ergo tenker jeg at han ikke har oddsene på sin side. Jeg ble ikke overrasket da jeg hørte om det, for å si det slik. Har prøvd å «fiske» litt hos barna, men tror ikke de aner noe om saken. (9&12 år) Uansett så er de nok lojale mot pappaen sin, for de er jo glade i ham. De lider nok for øvrig ingen nød hos far/stemor, hun er en bra dame; men jeg liker ikke at barna mine skal måtte forholde seg til en (muligens) beruset omsorgsperson. For ordens skyld: Han har aldri vært voldelig. Men aner jo ikke om han drikker slik at barna observerer det. Så: Hvordan bør jeg gripe an saken? Skal jeg ta det opp direkte med han, eller bør det gå via andre instanser? Alle gode råd mottas med takk! Anonymkode: e4063...862
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 La det gå via andre instanser så han forstår alvoret. Anonymkode: cba73...5d2
Gjest BearMama Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Om både du, venner og nye damen er bekymret for akkurat samme ting så burde det tas tak i. Jeg ville krevd samtale med fvk og forhåpentligvis har du nye damens støtte slik at innser at om han ikke tar tak i ting så ser du deg nødt endre på omsorgsavtale og samvær. Det hjelper ikke at stemor er flink så lenge far er alkoholiker.
WCKD Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har via venner fått vite at min eksmann nok drikker mer enn han bør. Samboeren hans har også uttrykt ovenfor en felles bekjent at dette har blitt et problem. Han er selvstendig næringsdrivende og styrer hverdagen selv. Han vokste opp med en kraftig alkoholisert far, og har selv alltid vært glad i en fest. Ergo tenker jeg at han ikke har oddsene på sin side. Jeg ble ikke overrasket da jeg hørte om det, for å si det slik. Har prøvd å «fiske» litt hos barna, men tror ikke de aner noe om saken. (9&12 år) Uansett så er de nok lojale mot pappaen sin, for de er jo glade i ham. De lider nok for øvrig ingen nød hos far/stemor, hun er en bra dame; men jeg liker ikke at barna mine skal måtte forholde seg til en (muligens) beruset omsorgsperson. For ordens skyld: Han har aldri vært voldelig. Men aner jo ikke om han drikker slik at barna observerer det. Så: Hvordan bør jeg gripe an saken? Skal jeg ta det opp direkte med han, eller bør det gå via andre instanser? Alle gode råd mottas med takk! Anonymkode: e4063...862 Slutt å fiske hos barna hvertfall... 3
Skiftenøkkel Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Han må komme på det selv i alle fall, om han vil endre sine vaner. Konfrontasjon bør en være veldig forsiktig med, selvfølgelig bør en gjøre noe men hvordan er uhyre viktig. Tror du bør alliere deg med hans samboer for å finne en løsning.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, BearMama skrev: Om både du, venner og nye damen er bekymret for akkurat samme ting så burde det tas tak i. Jeg ville krevd samtale med fvk og forhåpentligvis har du nye damens støtte slik at innser at om han ikke tar tak i ting så ser du deg nødt endre på omsorgsavtale og samvær. Det hjelper ikke at stemor er flink så lenge far er alkoholiker. Selvfølgelig skal det tas tak i, jeg er bare usikker på hvordan jeg skal gripe an saken. Fvk var en god ide. -TS Anonymkode: e4063...862
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, Skiftenøkkel skrev: Han må komme på det selv i alle fall, om han vil endre sine vaner. Konfrontasjon bør en være veldig forsiktig med, selvfølgelig bør en gjøre noe men hvordan er uhyre viktig. Tror du bør alliere deg med hans samboer for å finne en løsning. Ja, han har jo et problem, men regner med han går rett i forsvar om jeg forsøker å ta det opp med ham. Kan forsøke å snakke med samboeren hans, og høre hva hun tenker og tror om dette. -ts Anonymkode: e4063...862
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Jeg ville sendt en anonym bekymringsmelding til barnevernet. Bedre med en gang for mye en en gang for lite. Og hvis det ikke er bekymring så trekker de seg fort ut. Jeg har selv et barn som sliter etter å ha bodd med en alkoholisert far og unner ingen barn å oppleve slikt. Her var det snakk om alvorlige alkoholproblemer, men det kan det bli for din eks også hvis han ikke får en wake up call nå. Anonymkode: 8a783...0f0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 Jeg fikk hjelp via barnevernet. De var de eneste som fikk opp øynene hos han når han skjønte at han ikke fikk samvær med barna om han ikke sluttet å drikke. Anonymkode: 70092...14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå