Gå til innhold

Håper du også at Sverigedemokratene går på en smell i valget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De falt på siste meningsmåling.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SD kommer til få 25%-32% (om PK målingene er ekstremt feil kanskje 28%-35%), div målinger og offentlig måling viser at SD kommer til å få 21%-23% dette er feil siden demografi utvalget er ikke godt nok og ingen blind kategori for alder (ikke som jeg kan se) og det er ikke "svensk korrekt" å stemme SD som får folk til å si at ikke stemmer SD mens de gjør det.

En annen ting er at SD forteller bildet som flest svensker opplever i dag, men "sossane" lyger og blir motbevist dagen etterpå. Som vi tjener på immigrasjon på lang tid- 3 uker etterpå viser det seg at bare 20% av immigrantene jobber ifra den største gruppen Asia og Afrika.

Min personlige mening  er at Stefan løven har ødelagt for seg selv, ved ha serielle flauser og ingen tall forstålese som har blitt populære videoer for de som ikke liker han. F! består av Gudrun som det er noe helt galt med, og helt virkelighets fjern. Anna ifra centerpartet, har ikke normale menneskelige reaksjoner og bryter ikke normalt med øyekontakt og har den meningen at 63 millioner flyktninger kan bo i Sverige eller at man kan ta inn 20 millioner inn i Sverige i 2014.     

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

SD kommer til få 25%-32% (om PK målingene er ekstremt feil kanskje 28%-35%), 

Ikke så høyt. Senito hadde rett i forrige valg og basert på deres målinger vil de få ca 20 -25%. 

Og fallet til SD har en forklaring. Mange SD-velgere vurderer å stemme på AfS, fordi de mener SD har blitt for liberale i innvandringspolitikken. Om SD får 20% så kommer AfS inn i riksdagen.

http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier

Endret av Camlon
Skrevet
37 minutter siden, Camlon said:

Ikke så høyt. Senito hadde rett i forrige valg og basert på deres målinger vil de få ca 20 -25%. 

Og fallet til SD har en forklaring. Mange SD-velgere vurderer å stemme på AfS, fordi de mener SD har blitt for liberale i innvandringspolitikken. Om SD får 20% så kommer AfS inn i riksdagen.

http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier

Etter min mening er det feil av SD-velgerene å gå til AfS. Det eneste som kan gi de en forandring, er et SD som er så stort at det ikke kan ignoreres. Ved å stemme AfD, splitter de den innvandringskritiske fraksjonen, da AfD er mer et protestparti og ikke et parti som kan gjøre en forskjell.

Jeg er spent på resultatet. Jeg stoler ikke 100 % på noen av meningsmålingene, hverken de ene eller de andre. Meningsmålinger er et uttrykk for følelsene til de som blir spurt, der og da, i det øyeblikket. Kun det de gjør når de avlegger stemmen betyr noe. Og Sverige har en stor andel veldresserte velgere. De kan være uenige i politikken og redde for fremtiden, men de stemmer slik de har gjort før, ut ifra feighet. Å knytte neven i lomma gjør ingen forskjell.

Etter min mening kan SD få alt fra 20% til 30%. I verste fall litt under 20%, basert på hva AfD tar fra de.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, ops2 skrev:

Etter min mening er det feil av SD-velgerene å gå til AfS. Det eneste som kan gi de en forandring, er et SD som er så stort at det ikke kan ignoreres. Ved å stemme AfD, splitter de den innvandringskritiske fraksjonen, da AfD er mer et protestparti og ikke et parti som kan gjøre en forskjell.

Jeg er spent på resultatet. Jeg stoler ikke 100 % på noen av meningsmålingene, hverken de ene eller de andre. Meningsmålinger er et uttrykk for følelsene til de som blir spurt, der og da, i det øyeblikket. Kun det de gjør når de avlegger stemmen betyr noe. Og Sverige har en stor andel veldresserte velgere. De kan være uenige i politikken og redde for fremtiden, men de stemmer slik de har gjort før, ut ifra feighet. Å knytte neven i lomma gjør ingen forskjell.

Etter min mening kan SD få alt fra 20% til 30%. I verste fall litt under 20%, basert på hva AfD tar fra de.

Måten de fleste svenske partimålinger gjøres på gir svake resultater for SD. Blir man intervjuet svarer man det som regnes som korrekt. 

Ved de siste valgene har norske Sentio truffet best. Og deres måling visste at SD var størst i juni. Svensk media bruker ikke denne målingen. Er spent på fasiten 9 sept. Hvis Sentio får rett igjen vil jordskjelv være et for svakt uttrykk. 

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/08/2045/Utenriks/sverigedemokraterna-klart-storst-i-norsk-maling

• Liker 1
Skrevet

Nope! Håper SD, FRP og alle andre høyre partier tar over alle valgene i Europa snart! 

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, Commander said:

Måten de fleste svenske partimålinger gjøres på gir svake resultater for SD. Blir man intervjuet svarer man det som regnes som korrekt. 

Ved de siste valgene har norske Sentio truffet best. Og deres måling visste at SD var størst i juni. Svensk media bruker ikke denne målingen. Er spent på fasiten 9 sept. Hvis Sentio får rett igjen vil jordskjelv være et for svakt uttrykk. 

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/08/2045/Utenriks/sverigedemokraterna-klart-storst-i-norsk-maling

Jeg stoler noe mer på Sentio, men målingen ble gjort i juni.

SD har en kjerne med harde velgere som ikke liker at partiet prøver å tilpasse seg andres politikk. Sammenlign med hvordan Frp har tapt medlemmer etter at Siv Jensen pudler for å tilpasse seg i regjering. AfS har benyttet sommeren godt. De har gått hardt ut og fått mye omtale. De prøver ikke å moderere sine utsagn, og tiltrekker seg stemmene til de som mender SD har blitt for PK.

4,5% til AfD er 4,5% tatt fra SD.

Etter min mening, så er andelen som "ikke tør å svare SD" like stor som de som svarer "SD!" og så sitter hjemme, eller stemmer på andre.

De to gruppene med folk som svarer feil utligner hverandre. Jeg er mer pessimist enn optimist, så slipper jeg å bli skuffet. Under 20% er en skuffelse. Tør ikke tro på 30%. Jo mer over 20%, jo bedre.

Skrevet

Uansett om SD blir det største partiet etter valget så vil de ikke komme inn i rejeringen siden ingen andre partier vil samarbeide med dem, og alle de andre partiene vil aktivt sammarbeide for å holde dem utenfor. For å komme i rejeringen måtte de fått oppimot 50%.

Gjest HankySpanky
Skrevet

“Også»??

tydelig at vi har farlige femtekolonister fra venstre her til lands også.

Måtte SD få rent flertall, ellers kan du regne Sverige som tapt, tenker jeg vi sier....

Skrevet

Hvis SD går på et smell, betyr det at det er samme partier som kjørte Sverige i grøfta som har vunnet. Det kan jeg ikke juble for. Svenskene trenger oppvåkning.

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Hvis SD går på et smell, betyr det at det er samme partier som kjørte Sverige i grøfta som har vunnet. Det kan jeg ikke juble for. Svenskene trenger oppvåkning.

Jeg tror det allerede er for sent, Sverige vil nok ikke våkne fra denne dvalen, noe som er trist.

Skrevet
1 hour ago, Drizzt said:

Det ser ikke bra ut. Sverige: Rødgrønne rykker fra, krise for Moderaterna

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3j32rq/sverige-roedgroenne-rykker-fra-krise-for-moderaterna

Socialdemokraterna er klart størst, og den rødgrønne blokken ligger an til å vinne valget i Sverige, viser et gjennomsnitt av de største meningsmålingene. SD ligger under 20 prosent.

Skrevet

Hvordan kan man være imot SD? Det er jo politikere i Sverige som vil ta imot 40-50 millioner innvandrere? Om dette blir en realitet vil det også påvirke Norge sterkt.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, En gulere himmel skrev:

Det ser ikke bra ut. Sverige: Rødgrønne rykker fra, krise for Moderaterna

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3j32rq/sverige-roedgroenne-rykker-fra-krise-for-moderaterna

Socialdemokraterna er klart størst, og den rødgrønne blokken ligger an til å vinne valget i Sverige, viser et gjennomsnitt av de største meningsmålingene. SD ligger under 20 prosent.

Jeg kaller dette for ønsketenkning. Det samme skjedde i USA. PK media ville at Clinton vant og avskrev Trump totalt på meningsmålingene, men så tok de feil og ble latterliggjort i etterkant. Dessuten så er det mye mer sannsynlig at M og SD danner alianse enn at S og SD gjør det.

Skrevet
10 timer siden, Outlander skrev:

Nope! Håper SD, FRP og alle andre høyre partier tar over alle valgene i Europa snart! 

Veldig enig.

8 timer siden, HankySpanky skrev:

“Også»??

tydelig at vi har farlige femtekolonister fra venstre her til lands også.

Måtte SD få rent flertall, ellers kan du regne Sverige som tapt, tenker jeg vi sier....

Enig!

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, HankySpanky skrev:

Sverige ble nok tapt for mange år siden. Det er ikke mulig å snu skuta nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lo godt da TV2s journalist spurte en hysterisk demonstrant i kveld om hva hun mislikte med SD. Den unge damen tenkte seg kort om, før hun skrek ut "alt!". Ja, det var jo en god og saklig kommentar på spørsmålet. Man samler seg for å demonstrere mot et parti, som per dags dato, er Sveriges tredje største, og som stadig øker i oppslutning.

Uansett om de ble neststørst, eller tredjestørst, så vil det bli en solid opptur sammenlignet med forrige valg, (som var historisk godt), og SD vil, uavhengig av valgresultat, nok en gang sette politisk dagsorden i Sverige. Forsøkene fra Sossarna og de andre om å fryse ut, og mobbe, Åkesson, har feilet... igjen, og velgerne ser det. Fortsetter de slik, vil SD bli Sveriges største parti ved neste valg.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Severin said:

Jeg lo godt da TV2s journalist spurte en hysterisk demonstrant i kveld om hva hun mislikte med SD. Den unge damen tenkte seg kort om, før hun skrek ut "alt!". Ja, det var jo en god og saklig kommentar på spørsmålet. Man samler seg for å demonstrere mot et parti, som per dags dato, er Sveriges tredje største, og som stadig øker i oppslutning.

Uansett om de ble neststørst, eller tredjestørst, så vil det bli en solid opptur sammenlignet med forrige valg, (som var historisk godt), og SD vil, uavhengig av valgresultat, nok en gang sette politisk dagsorden i Sverige. Forsøkene fra Sossarna og de andre om å fryse ut, og mobbe, Åkesson, har feilet... igjen, og velgerne ser det. Fortsetter de slik, vil SD bli Sveriges største parti ved neste valg.

Basert på tall som jeg har sett på det siste 2 årene så er SD det største partiet i Sverige, M er på 17-20% S:22-23% og SD 25-32%. Jeg tar i med Norske tall som ble samlet inn i mai av nettavisen og "val gallup svenska" normale "feil" %en. Men vi får se om hva som skjer, om SD får "bare" 21% som morgen programmet sier at de får så noe som skurrer siden at SD mister 7-8% til andre partier som forutsetting i løpet av 4 måner.     

Data settet som jeg anser som mest riktig for Sverige: 

SD: 28% S:22% M:17% V:10% C:7% L:4% KD:3% MP:3%  AFS: ukjent (for lite data punkter for å si noe) mellom 0-5% ifra andre partier.   

Jeg har ingen hest i denne konkurransen, jeg tror at menings målerne vet at tallene de har er feil men siden det er "Svensk ukorrekt" å si eller samle inn tall som ikke "passer" inn siden de ikke har blinde demografier eller tar med av demoraliserte velgere som ikke kommer til å stemme.    

Skrevet
9 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Basert på tall som jeg har sett på det siste 2 årene så er SD det største partiet i Sverige, M er på 17-20% S:22-23% og SD 25-32%. Jeg tar i med Norske tall som ble samlet inn i mai av nettavisen og "val gallup svenska" normale "feil" %en. Men vi får se om hva som skjer, om SD får "bare" 21% som morgen programmet sier at de får så noe som skurrer siden at SD mister 7-8% til andre partier som forutsetting i løpet av 4 måner.     

Data settet som jeg anser som mest riktig for Sverige: 

SD: 28% S:22% M:17% V:10% C:7% L:4% KD:3% MP:3%  AFS: ukjent (for lite data punkter for å si noe) mellom 0-5% ifra andre partier.   

Jeg har ingen hest i denne konkurransen, jeg tror at menings målerne vet at tallene de har er feil men siden det er "Svensk ukorrekt" å si eller samle inn tall som ikke "passer" inn siden de ikke har blinde demografier eller tar med av demoraliserte velgere som ikke kommer til å stemme.    

Jeg har hørt rykter om valgfusk, at SD valgsedler er forsvunnet?

Skrevet (endret)
38 minutter siden, En gulere himmel said:

Jeg har hørt rykter om valgfusk, at SD valgsedler er forsvunnet?

Ser ut som folk tar SD sedlene og kaster dem i søpla, det har vært journalister som syns dette var en fin ting og Anna leder for senterpartiet likte og sa at hun takker for støtten som er en kriminell handling. Dette blir nå tatt opp på internasjonalt plan og det kommer kanskje Valgobservatører til Sverige på ukjente plasser synlig og ikke synlig. 

Det som er problemet er at ledere for "venstre" tar faktisk og oppfordre til dette og godtar dette samt venstre journalister. Og får SD under 20% så kommer flesteparten av Svensker ikke tro på valget som var og alle de konesvenske som følger at folk ikke tror på Valgene som de har. I beste fall blir det omvalg og fintelling + politi på alle valg plasser i følge svensk lov om jeg ikke tar helt feil og det er det aller siste S ønsker tror jeg. 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...