Gå til innhold

Softshake - salt lakris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere smakt den? Synes dere den var god?

Jeg elsker salt lakris(!!) og har smakt 3-4 forskjellige is med lakris. Desverre har ingen av disse falt i smak, tvert i mot vær utrolig ekle å spise. Dette fordi smaken har vært for søt (selv om det sto salt) eller så har smaken vært syntetisk hvis dere skjønner. 

Selv hater jeg å kaste mat, og vil ikke kjøpe den for så å kaste den😊 Men falt den i smak hos dere?

Leter fortsatt etter en perfekt salt lakris is, og håper det er denne!

Anonymkode: b6037...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/na24/is-nyheten-soft-shake-med-lakris-og-gullflak-far-kald-mottakelse/3423529474.html

Synd, for jeg elsker salt lakris, og jeg elsker is.

Anonymkode: 053bd...974

Åh!:( 

De skulle laget den i mindre bokser. Skjønner det blir litt mye med en så stor boks.

Håper noen klarer å lage en ordentlig god lakris is snart!

Skrevet

Er jo bare 2,5 dl....og det er et par gode munnfuller det. Jeg skal forsøke den neste gang jeg ser i isdisken. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

SALT lakris er å dra den vel langt, veldig søt og veldig lite lakrissmak :(

Skrevet

Den var god. Men tror jeg har blitt laktoseintolerant, for jeg fikk vondt i magen begge gangene jeg spiste den. 

Anonymkode: 7527e...5bc

Skrevet

Jeg synes den beste løsningen er vaniljeis med salt saus fra diplom is.

Anonymkode: 25d7e...558

Skrevet

Inspira-lakrisen er den beste av dem jeg har smakt til nå, men jeg skal gjøre et unntak
og kjøpe lørdagsisen allerede i morgen, for nå ble jeg nysgjerrig. :)  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Finske Fazer (de som lager Faser Blå, Marianne, Dumle osv) lager salmiakki-pinneis. Forma som en ruter, som saltlakrissnopet de lager, med salt lakris ytterst og salmiakkisaus inni. Jeg syns den var temmelig god, om noe en smule salt. Har aldri sett den på Vestlandet men mulig den finnes rundt Oslo? Er tilgjengelig over alt i Sverige og Finland i alle fall.

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar-strutar/salmiakki/

Endret av El Duderino
  • Liker 1
Skrevet

De har jeg aldri sett, men jeg skal holde øynene åpne. Takk for tips. :) *notere* 

• Liker 2
Skrevet

De finnes i beger også tror jeg, den pinneisen er temmelig stor og jeg har som regel måtte kaste den når det er litt igjen (stor is + intens salmiakkismak). Sikkert litt enklere å dosere fra beger :) 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Gloomiiie skrev:

SALT lakris er å dra den vel langt, veldig søt og veldig lite lakrissmak :(

Akkurat som de andre jeg har smakt..

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den beste løsningen er vaniljeis med salt saus fra diplom is.

Anonymkode: 25d7e...558

Spørsmålet er om den sausen er ordentlig lakris-salt? 

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Inspira-lakrisen er den beste av dem jeg har smakt til nå, men jeg skal gjøre et unntak
og kjøpe lørdagsisen allerede i morgen, for nå ble jeg nysgjerrig. :)  

Det skal jeg og haha

5 minutter siden, El Duderino skrev:

Finske Fazer (de som lager Faser Blå, Marianne, Dumle osv) lager salmiakki-pinneis. Forma som en ruter, som saltlakrissnopet de lager, med salt lakris ytterst og salmiakkisaus inni. Jeg syns den var temmelig god, om noe en smule salt. Har aldri sett den på Vestlandet men mulig den finnes rundt Oslo? Er tilgjengelig over alt i Sverige og Finland i alle fall.

En smule salt ja... den hørtes god ut! Var akkurat i Sverige, hadde jeg bare visst det da:/

Skrevet
På 27.8.2018 den 23.57, El Duderino skrev:

https://www.triumfglass.se/vara-glassar/pinnar-strutar/salmiakki/

Dette er intet mindre enn verdens beste is! Den finnes så vidt jeg vet ikke til salgs i Norge, men jeg bor ca halvannen times reise fra Sverige så det hender jeg får smakt den. 

Soft Shake-isen er tam og kjedelig i forhold til denne. Den smaker både for lite av lakris og er altfor søt til å kunne kalles saltlakris. 

• Liker 2
Skrevet
På 27.8.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Den var god. Men tror jeg har blitt laktoseintolerant, for jeg fikk vondt i magen begge gangene jeg spiste den. 

Anonymkode: 7527e...5bc

Lakris er nå lakserende. 

Anonymkode: cf4ec...bc3

Skrevet

Jeg var litt negativ til Soft Shake lakris-isen i innlegget over. Den er grei nok, men likevel langt unna slik virkelig god lakris-is kan være. Jeg kjøpte den for andre gang i går, så helt elendig er den ikke. 

De beste lakris-isene i Norge er Wanted fra Diplom og Inspira fra Hennig Olsen, men begge er i boks. Jeg savner en virkelig god småis med lakris. 

Ingen kan lakris-is som finnene. Jeg var en tur innom Finland tidligere i sommer og smakte på denne med lakris og sitron sammen

pingviini_sitruuna_laku_sydan_tuutti_106

Skrevet
17 timer siden, Perelandra skrev:

Dette er intet mindre enn verdens beste is! Den finnes så vidt jeg vet ikke til salgs i Norge, men jeg bor ca halvannen times reise fra Sverige så det hender jeg får smakt den. 

Soft Shake-isen er tam og kjedelig i forhold til denne. Den smaker både for lite av lakris og er altfor søt til å kunne kalles saltlakris. 

Hvilken butikk kjøpte du den i? Må se etter den neste gang jeg er i Sverige:P

16 timer siden, Perelandra skrev:

Jeg var litt negativ til Soft Shake lakris-isen i innlegget over. Den er grei nok, men likevel langt unna slik virkelig god lakris-is kan være. Jeg kjøpte den for andre gang i går, så helt elendig er den ikke. 

De beste lakris-isene i Norge er Wanted fra Diplom og Inspira fra Hennig Olsen, men begge er i boks. Jeg savner en virkelig god småis med lakris. 

Ingen kan lakris-is som finnene. Jeg var en tur innom Finland tidligere i sommer og smakte på denne med lakris og sitron sammen

pingviini_sitruuna_laku_sydan_tuutti_106

Hvordan er Inspira sin? Var på butikken igår og vurderte den. Men gjorde det ikke fordi den var på boks, og helt ærlig så den ikke så god ut..

Skrevet

softshake lakris har en veldig søt og mild lakrissmak. Den er ikke vond, men det er skuffende lite smak. Den finnes ikke salt :(

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken butikk kjøpte du den i? Må se etter den neste gang jeg er i Sverige:P

Isen selges flere steder, men jeg vet i alle fall at de pleier å ha den på bensinstasjonen i Töcksfors og på Supergott i Töcksfors Handelspark. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet

Synes isen var god jeg. :) Minnet mye om lakrisgodteri!

Men er enig at den kunne ha vært mer salt, siden det sto at det var salt lakris. Eventuelt bare fjernet ordet salt i navnet.

Favoritten blandt lakrisisene vil nok forbli den fra Inspira. Kan lett fortære en sånn boks på én dag. Farlig god!

Anonymkode: 3057a...9f5

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fant den ikke i det hele tatt noe sted...og jeg lette grundig. :sukk: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...