Ironically_me Skrevet 28. august 2018 #21 Skrevet 28. august 2018 De fleste menn (*gutt) tror de jakter - men i realiteten jakter de kvinnene vi virkelig vil ha på oss. Altfor ofte er de ikke interessert, og jakter videre etter å ha spandert et tiendels sekund på oss. Og vi ender opp med de kvinnene vi fikk, men egentlig banker hjertet etter noe annet... (nå ble jeg nesten poetisk her)
UhmmHæ? Skrevet 28. august 2018 #22 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg unner TS alt godt, men det er vel flere her som tenker at han trenger en realitetsorientering. Er man 34 år må man slutte å omtale seg som en "gutt". 12 års aldersforskjell er heller ikke "litt", det er ganske betraktelig, spesielt i ung alder. Vi kan gjerne heie på ham, men det menn ofte trenger er et spark bak, og TS må rett og slett manne seg opp litt her og slutte å anse seg selv som en ung gutt dersom han skal ha sjangs. Anonymkode: 1024c...9d1 Du har kanskje rett i det med en reality check, men man bruker ikke samme medisin på alle sykdommer. Er ingen psykolog men har man ikke vært på date i 10 år så har man sikkert stagnert følelsesmessig og finner mer felles med yngre enn jevnaldrende, som har blitt alvorlige, bleieskiftende surpomper #justkidding.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #23 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, UhmmHæ? skrev: Du har kanskje rett i det med en reality check, men man bruker ikke samme medisin på alle sykdommer. Er ingen psykolog men har man ikke vært på date i 10 år så har man sikkert stagnert følelsesmessig og finner mer felles med yngre enn jevnaldrende, som har blitt alvorlige, bleieskiftende surpomper #justkidding. Ja men det at han peiler seg inn på et annet segment betyr ikke at de har lavere krav - tvert imot. Jeg er selv i tyveårene og har datet menn opp mot ti år eldre, men det er jo fordi de har så vanvittig mye å by på som kompenserer for at de er eldre. Når jenter ser oppover i alder, så er det fordi de har den totalpakka - er ambisiøse, bereist, har karrieren på plass og alt det der. Utgangspunktet bør være at jenter på 22 stort sett vil ha menn på 22-26. Anonymkode: 1024c...9d1 2
Leneol Skrevet 28. august 2018 #24 Skrevet 28. august 2018 Har ikke studiet bare var i 2 uker nå? Eller var dette forrige semester? Ville tatt det litt kuli. Kan jo være hun holder på med en annen. Kanskje det ordner seg litt utover høsten. Du må jo unngå å bli creepy. Ikke vær han på 34 i student org'en som creeper på jentene. Vent til dere drikker på en pub en annen gang kanskje hun kommer bort til deg og dere har det hyggelig, da kan du kanskje hinte frempå med en date eller noe. 1
UhmmHæ? Skrevet 28. august 2018 #25 Skrevet 28. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja men det at han peiler seg inn på et annet segment betyr ikke at de har lavere krav - tvert imot. Jeg er selv i tyveårene og har datet menn opp mot ti år eldre, men det er jo fordi de har så vanvittig mye å by på som kompenserer for at de er eldre. Når jenter ser oppover i alder, så er det fordi de har den totalpakka - er ambisiøse, bereist, har karrieren på plass og alt det der. Utgangspunktet bør være at jenter på 22 stort sett vil ha menn på 22-26. Anonymkode: 1024c...9d1 Jeg vil bare si at man vet ikke så mye om denne karen, og burde ikke være så kjipe når han velger å dele noe så privat her. That is all. Bare fordi han er en fattig student oppiåra gjør han ikke til en creepy loser som ingen vil ha. Hvem veit, om 5 år er han kanskje den ambisiøse, bereiste og rike psykopaten alle jenter higer etter. Det koster ingenting å være grei.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #26 Skrevet 28. august 2018 18 minutter siden, UhmmHæ? skrev: Jeg vil bare si at man vet ikke så mye om denne karen, og burde ikke være så kjipe når han velger å dele noe så privat her. That is all. Bare fordi han er en fattig student oppiåra gjør han ikke til en creepy loser som ingen vil ha. Hvem veit, om 5 år er han kanskje den ambisiøse, bereiste og rike psykopaten alle jenter higer etter. Det koster ingenting å være grei. Eh, er det ikke du som er litt kjip her nå? Ingen andre her som har kalt ham det. Og nei, jeg synes ikke man er grei når man sier "kjør på" til en som for fjerde gang ønsker å gjøre et framstøt overfor en mye yngre medstudent. Er det noe som helst som tilsier at hun er interessert i deg, TS? Altså bortsett fra at hun er høflig, hyggelig og grei? Ser hun mye på deg, kommer hun ofte bort til deg for å prate med akkurat deg, smiler hun mye til deg? Ber deg om hjelp med studieting osv? Hvis ikke, hva har du å tape på å roe det ned litt og bli bedre kjent? Å invitere henne hjem til deg er jo veldig merkelig hvis dere ikke en gang har en underforstått flørt på gang. Anonymkode: 91d62...6a0 2
SoWhat? Skrevet 28. august 2018 #27 Skrevet 28. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en gutt (34 år) som trenger noen råd her. Jeg begynte studier litt seint og er nå i en bachelorgrad. Er ganske aktiv i studentforening for å få sosialt nettverk, og deltar der ganske ofte (2-3 ganger i uka). Ofte har vi vært en gjeng som har tatt ei øl seinere også på studenthuset. Kort fortalt så har jeg fått god kontakt med ei jente der, som jeg virkelig liker godt. Hun er litt yngre (22), men jeg føler virkelig at hun er moden for alderen og jeg har aldri følt en sånn tiltrekning før. Har ikke hatt kjæreste på nesten 10 år og har ikke verdens beste selvtillit når det gjelder jenter, men her har jeg virkelig gått rett på en smell og blitt skikkelig forelska. Har tatt litt initiativ og gjort dette: *Spurt om hun vil spise middag sammen med meg på studentkantina. Dette kunne hun ikke, pga hun skulle på jobb den dagen. *Spurt om hun ville drikke kaffe utafor lesesalen (jeg kunne komme bort til hennes bygg, tilbydde meg det), dette sa hun ja til. Det var veldig koselig, før hun måtte inn igjen og lese. *Så har jeg spurt om hun ville være med på en film på kino. Dette hadde hun ikke tid til den uka, også pga jobb. Nå lurer jeg på å spørre henne hjem til meg en kveld til helga, men er litt nervøs og usikker... spesielt siden hun har meldt avbud 2/3 invitasjoner før. Er det veldig negativt, eller skal jeg go for it? Hva ville dere formulert i ei sånn melding uten at det skal høres "feil"/skittent ut? Har heller ikke hatt besøk av ei dame på hybelen min, så er litt usikker på hvordan jeg skulle gjort det. Lagd noe mat, kanskje taco eller kylling med ris? Har ikke god økonomi, men vil legge litt ekstra i dette om hun sier ja. Hva ville du satt pris på om du var henne? Anonymkode: 49d28...fda Du må roe ned litt. Du har bedt henne to ganger som hun avslår. Dere møtes jo ellers, så prøv å vær en litt mer avslappet samtalepartner/ bekjent. Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker på å be henne hjem til deg? Det er å gå alt for fort frem, og det kan tilmed virke påtrengende etter tidligere avslag hun har gitt. Det ender med at du skremmer henne helt bort. Du kaller henne "litt" yngre. Du er 12 år eldre enn henne. Det er ikke bare "litt" Syns det er helt ok at du studerer i en alder av 34. Det er studenter som er mye eldre enn deg. Det er ingen aldersgrense for å studere. Å ikke være "etablert" eller å bo på hybel. Det er bare tull. Alle er ikke a-4 Men du må tenke på en ting. Det er at den som blir eldre, ofte er "ung til sinns" fremdeles. Men yngre mennesker ofte ser på en som "gamlinger". Det har litt med å se seg selv utenifra. Lykke til uansett. Du har fått ærlige svar her, selv om et par var mer frekke, men håper du tenker litt på det. Best å ikke være for pågående av flere grunner altså. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #28 Skrevet 28. august 2018 Hei, Takk for svar. Grunnen til at jeg er seint ute med å studere er at jeg tidligere har hatt kreft og deretter flere år med seinskader og utmattelse, så jeg har vært utenfor studier/jobb og det meste sosialt. Hadde derfor også bare 50% studieprogresjon de første 2 åra av studier, som gjør at ting tar litt tid.. Burde nok ikke kalt meg gutt, gjør ikke det muntlig altså. Men jeg takker for innspill og ser nok at jeg burde avvente litt ja. Tror ikke det blir invitasjon med det første.. Får heller prøve å snakke med henne "normalt" når jeg treffer på henne ellers. Det skal være en samling neste uke, så får lodde stemninga litt da om vi havner i prat.. Jeg har virkelig blitt betatt av denne jenta, men ser absolutt muligheten for at hun ikke tenker det samme, så ønsker ikke å presse meg på. Tar det rolig. Hilsen TS Anonymkode: 49d28...fda 3
SoWhat? Skrevet 28. august 2018 #29 Skrevet 28. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Takk for svar. Grunnen til at jeg er seint ute med å studere er at jeg tidligere har hatt kreft og deretter flere år med seinskader og utmattelse, så jeg har vært utenfor studier/jobb og det meste sosialt. Hadde derfor også bare 50% studieprogresjon de første 2 åra av studier, som gjør at ting tar litt tid.. Burde nok ikke kalt meg gutt, gjør ikke det muntlig altså. Men jeg takker for innspill og ser nok at jeg burde avvente litt ja. Tror ikke det blir invitasjon med det første.. Får heller prøve å snakke med henne "normalt" når jeg treffer på henne ellers. Det skal være en samling neste uke, så får lodde stemninga litt da om vi havner i prat.. Jeg har virkelig blitt betatt av denne jenta, men ser absolutt muligheten for at hun ikke tenker det samme, så ønsker ikke å presse meg på. Tar det rolig. Hilsen TS Anonymkode: 49d28...fda Tror det er et lurt valg. La henne "puste litt", og så bare snakker du med henne på vennskapelig måte. La henne få se deg som den du er, og ikke "bare" en som vil "ha henne". Da ser hun mer uforstyrret 🙂 Kjedelig å lese om sykdommen din, men så utrolig bra at du kom deg igjennom, og nå studerer. Så fint 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå