AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Vi har både tenåringer og småbarn i hus, noe som ikke alltid er lett å kombinere. Den ene tenåringen (15år) har rom rett under der jeg sover med babyen på 1mnd. Det er dessverre veldig lytt mellom disse to rommene, så når hun har besøk hører jeg alt de snakker om osv. Nå prøver vi å finne en grei tid som besøket må dra hjem om kvelden. Fordi jeg er mye oppe om natta med babyen, og innimellom også med 2åringen, så legger jeg meg mellom kl.21 og 22. Mannen har sagt at tenåringene kan ha besøk til kl.22, men jeg ønsker egentlig 21.30. Samtidig vil jeg ikke være kjip mot dem, det er jo ikke dems feil at det er så lytt her... Hvor seint får deres tenåringer ha besøk? Er jeg skikkelig kjip om jeg sier de må sende hjem besøket 21.30 for at jeg skal få sove?😏 Anonymkode: fa371...ce4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Min er bare 13, og i ukedagene får hun ha besøk til 20,00 i helgene kl 21.00. Hun klager ikke..enda 😉 Anonymkode: 70e82...64a
Ulrikke Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Sovner babyen til tross for besøket? I så fall synes jeg kanskje du burde prøve med ørepropper eller noe, for å se om det kan funke.... Evt. støyreduserende øretelefoner feks.... Hvis babyen sovner til tross for skravlingen synes jeg klokka 22 er ok for en 15-åring.... Jeg synes ikke besøket skal måtte gå hjem før kl 22 for at du skal sove.... Jeg vet hvor irriterende det er altså, men jeg ønsker samtidig å være et hjem hvor de kan ha med venner hjem... Og det er dumt å være den kjipe hvor de ikke får vært sammen like lenge.... 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Her har vi samme utfordring. En tenåring og to små. Nyfødt og 2 år. Vi har heldigvis kjellerstue så der kan sitte så lenge de gidder. Vi har soverommene i 2.etg så heldigvis merker ikke de små noe til besøkene. Anonymkode: 0f18c...138
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 14 minutter siden, Ulrikke skrev: Sovner babyen til tross for besøket? I så fall synes jeg kanskje du burde prøve med ørepropper eller noe, for å se om det kan funke.... Evt. støyreduserende øretelefoner feks.... Hvis babyen sovner til tross for skravlingen synes jeg klokka 22 er ok for en 15-åring.... Jeg synes ikke besøket skal måtte gå hjem før kl 22 for at du skal sove.... Jeg vet hvor irriterende det er altså, men jeg ønsker samtidig å være et hjem hvor de kan ha med venner hjem... Og det er dumt å være den kjipe hvor de ikke får vært sammen like lenge.... Babyen varierer veldig på sovinga, kommer an på hvor trøtt ho er på kvelden. Jeg kan ikke bruke ørepropper eller lignende, for da våknet jeg jo ikke av 2åringen hvis det er noe med henne😕 det er bare jeg som tar meg av de to små om natta, så jeg er nødt til å høre dem, og jeg trenger derfor også den lille søvnen jeg kan få...😕 Anonymkode: fa371...ce4
Blueblizz Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Tipper du angrer deg hvis du velger å sende dem hjem tidligere enn innetida hennes. Du kommer til å ligge våken uansett, og tenke på hvor hun er når hun velger å dra andre steder for å henge med venner. Går det ikke an å bytte soverom, at du sover oppe? Eller at dere legger penger i å bytte gulv og samtidig lydisolere mellom de to rommene? 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 12 timer siden, Blueblizz skrev: Tipper du angrer deg hvis du velger å sende dem hjem tidligere enn innetida hennes. Du kommer til å ligge våken uansett, og tenke på hvor hun er når hun velger å dra andre steder for å henge med venner. Går det ikke an å bytte soverom, at du sover oppe? Eller at dere legger penger i å bytte gulv og samtidig lydisolere mellom de to rommene? Ja, det er jo en av grunnene til at vi hittil har holdt oss til kl.22, for det er innetiden dems. Og vi liker veldig godt at de har venner her altså, vi har alltid åpent hus og middag på bordet til alle som kommer🙂 er bare akkurat nå som nettene mine er så heftige med baby og toddler at det er blitt en utfordring. Jeg sover oppe, det er lytt nedenfra og opp. Bytte gulv osv er uaktuelt da vi allerede har oppussing på gang, og mannen er så lite hjemme at han vil ikke få gjort det ferdig før babyen er stor uansett😆 og jeg har rett og slett ikke kapasitet til å pusse opp i tillegg til å ta meg av barna og daglig husarbeid... Anonymkode: fa371...ce4
Jens Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Vi har en 13 åring. I ukedagene får han ha besøk til 2200 og i helgene har vi ingen grense. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 41 minutter siden, Jens skrev: Vi har en 13 åring. I ukedagene får han ha besøk til 2200 og i helgene har vi ingen grense. En 13 åring skal være i seng da og uthvilt til skolen. Anonymkode: 70e82...64a 1
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 Vi har ikke besøk etter at jeg har lagt meg, så de må ut før det, uavhengig av når jeg legger meg. Så legger du deg halv ti er det for meg naturlig at besøket må dra da.
Million Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En 13 åring skal være i seng da og uthvilt til skolen. Anonymkode: 70e82...64a "Skal"? Hva er du for leggetids-politi, som sitter og sier hvilke tider andre SKAL legge de store ungene sine? Det bestemmer de da helt selv, og i hvert fall ikke du. Er du sånn i virkeligheten også, går rundt blant venner og familie med pekefingeren din og skriker at nå SKAL de legge ungene sine, fordi du har bestemt det? Frekkhetens nådegave.... Endret 28. august 2018 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, Million skrev: "Skal"? Hva er du for leggetids-politi, som sitter og sier hvilke tider andre SKAL legge de store ungene sine? Det bestemmer de da helt selv, og i hvert fall ikke du. Er du sånn i virkeligheten også, går rundt blant venner og familie med pekefingeren din og skriker at nå SKAL de legge ungene sine, fordi du har bestemt det? Frekkhetens nådegave.... Bør da, fornøyd nå. Søvneksperter annbefaler at 13 åringer legger seg senest kl 22. Anonymkode: 70e82...64a
Million Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bør da, fornøyd nå. Søvneksperter annbefaler at 13 åringer legger seg senest kl 22. Anonymkode: 70e82...64a Det er fremdeles ingen som har spurt deg om når de skal legge ungene SINE. Hold deg til din egen familie, og ikke gå rundt og tro du bestemmer når andre skal legge tenåringene sine!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Million skrev: Det er fremdeles ingen som har spurt deg om når de skal legge ungene SINE. Hold deg til din egen familie, og ikke gå rundt og tro du bestemmer når andre skal legge tenåringene sine! Dårlig dag? Anonymkode: 70e82...64a 1
Million Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårlig dag? Anonymkode: 70e82...64a Langt i fra. Jeg har sett meg lei kvinnfolka her på KG som tror de sitter på fasiten og reglementet for når hele Norges befolkning skal legge ungene sine, og som dikterer og pålegger andre sine egne "regler", helt ubedt også.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, Million skrev: Langt i fra. Jeg har sett meg lei kvinnfolka her på KG som tror de sitter på fasiten og reglementet for når hele Norges befolkning skal legge ungene sine, og som dikterer og pålegger andre sine egne "regler", helt ubedt også. Ok, syns bare du virket litt vel irritert, men var ikke meningen å kritisere eller noe, sa bare min mening,og det må jo være lov Anonymkode: 70e82...64a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ok, syns bare du virket litt vel irritert, men var ikke meningen å kritisere eller noe, sa bare min mening,og det må jo være lov Anonymkode: 70e82...64a Jeg er ikke den du siterer, men du bør lære deg å dele dine meninger på en bedre måte. Anonymkode: 650a1...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå