Gå til innhold

Eksen nekter meg å møte sønnen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen har en sønn på 10 år, som mistet sin mor da han var to år. Fra gutten var 3 år og inntil noen måneder siden var jeg og eksen sammen. Etter det ble slutt mellom oss, fikk jeg treffe gutten så mye jeg ville så lenge gutten fremdeles ville det. Jeg er jo mamma for ham. Plutselig vil ikke eksen at vi skal ha kontakt fordi «det er ikke sunt for han når du ikke er i livet mitt lenger”. Handler kanskje mest om at kjerringa han var utro med vil ha meg ut av bildet så de kan leke familie. 

Denne gutten har vært alt for meg i 7 år. Jeg valgte å satse alt på ham og elsket ham som om jeg hadde født ham. Nå nektes jeg å treffe ham. Hva skal jeg gjøre? Har ikke sett han på 3 uker nå og det verker i hjertet mitt. Har prøvd alt; ringt og mast, snakket med foreldrene og søsknene hans... gutten selv vil jo møte meg og ønsker helst å bo med meg. Det har han sagt mange ganger. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg har jo ingenting jeg skulle sagt juridisk. Jeg skulle adoptert ham da jeg hadde muligheten 😭💔 han er jo sønnen min! 

Anonymkode: 65193...dd5

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han er ikke sønnen din.

Anonymkode: 42836...328

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er ikke sønnen din.

Anonymkode: 42836...328

Bare fordi hun ikke har født han mener du? 

Anonymkode: de6d2...e1b

• Liker 29
Skrevet

Dette var hjerteskjærende å lese. Stakkars deg. Jeg håper dere kunne kommet til en enighet en dag. Dette handler jo om hva gutten vil, og ikke bare faren. Det går fint an for gutten å treffe deg, selv om du ikke blir en del av hverdagen. Håper faren tar til vettet. Men det er nok ingenting du kan gjøre dessverre. 

• Liker 27
Skrevet

La det fare. Best for alle på sikt.

Anonymkode: 6bf4f...b0a

• Liker 2
Skrevet

Noe så utrolig trist, sønnen må ha det minst like ille som deg hvis han lengter etter å se deg.

Faren til barnet burde da virkelig kunne se bortifra hans, nye "kjæreste" for å unne sønnen det beste her i livet. Vet virkelig ikke hva du kan gjøre.. Ringe familievernskontoret? Kanskje de har noen råd å komme med. Håper du og eksen kan komme til en enighet, det er på grensa til en slags omsorgssvikt, ungen kan bli relasjonsskada.

Anonymkode: eea49...ca1

• Liker 21
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

La det fare. Best for alle på sikt.

Best for alle at gutten mister mor for andre gang i sitt korte liv?

Prøv å få med deg eksen i familieterapi. Kanskje dere kan få til en løsning der du får ha noe samvær. Er jo heller ikke lenge til han er gammel nok til å oppsøke deg selv, da kan han i alle fall komme på besøk om ikke annet.

Skrevet

Er det ingen i din ex sin familie som kan snakke han til fornuft. 

Varm klem 

Anonymkode: b9b38...a66

• Liker 15
Skrevet

Dette må være ufattelig vondt. 

Jeg har ingen råd siden du jo ikke har noen juridiske rettigheter til samvær med barnet. Og at kjærringa han var utro med helst vil ha deg ute av bildet er jo ikke så rart, men det er faktisk helt hjerteskjærende at ikke far (og dama han var utro med, faktisk) tar til vettet og ser at det er vondt for gutten å miste to mødre på 10 år. 

Uff. 

Anonymkode: 0a25d...993

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Prøv å få med deg eksen i familieterapi. Kanskje dere kan få til en løsning der du får ha noe samvær. Er jo heller ikke lenge til han er gammel nok til å oppsøke deg selv, da kan han i alle fall komme på besøk om ikke annet.

Hvorfor skal hun få samvær med et barn som ikke er hennes?

Anonymkode: b0cc5...19e

• Liker 8
Skrevet

Wow så utrolig kynisk og jævlig av han! Har ingen gode råd :(

Anonymkode: 6863f...170

• Liker 10
Skrevet

Fordi ho var foresatt for han frå han var 3 år!

Anonymkode: 6863f...170

• Liker 24
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil da aldri være eller bli best for barnet å miste den eneste moren han har hatt.

Anonymkode: 9e033...a48

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det best for gutten å bli fratatt den morsfiguren han har hatt i alle disse årene egentlig? 

6 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

På sikt er det det beste, uten tvil. Far skal nå etableres med ny dame. Dette blir da ny morsfigur for barnet.

TS er forutinntatt som antyder at de skal "leke familie".

• Liker 5
Gjest Hummel34
Skrevet

Noen må forklare din eks hvor skadelig dette er for sønnen hans. Tror jeg hadde tatt en tlf til familievernkontoret for råd. To slike brudd er ikke bra for en unge. Og i dette tilfellet kan man legge det opp til beste for gutten.

Skrevet

Kanskje fordi hun og barnet har en tilknytning? 

Da broren min og samboeren flyttet fra hverandre fikk broren min 'samvær' med hennes barn. Jeg som 'tante' hadde også barnet innimellom. Det er over 8 år siden det ble slutt, men vi har fortsatt kontakt med både moren og barnet. Vi er fortsatt glad i dem selv om de ikke bor med broren min ❤

Anonymkode: 45e07...12c

• Liker 48
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På sikt er det det beste, uten tvil. Far skal nå etableres med ny dame. Dette blir da ny morsfigur for barnet.

TS er forutinntatt som antyder at de skal "leke familie".

Så guttungen skal hele livet måtte rissikere å måtte forholde seg til ny morsfigur som faren måtte finne på å dra i hus? Nei! Man bytter ikke ut den som har vært en mor for barnet i så mange år. 

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...