Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel en lang periode etter å ha skillt meg.

Noe som overrasker meg er gifte menn, det virker som om terskelen for å ha en "hyggestund på si" er veldig lav.

Jeg må si jeg blir skuffet, har enda til gode å prate med en gift mann ute på byen som sier han er så stollt av kona si !

Vet ikke om jeg har noen tro på monogamiet lengre ??

Hva tenker dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg tror på monogamiet, selv om min erfaring er lik din. Folk har seg i øst og vest - det er sjokkerende selv om jeg har ganske høy "sjokkterskel".

Jeg tror i midlertid at det må være noe tilstede i forholdet som gjør din utkårede til den eneste ene. Dette tror jeg ikke man finner hos alle, og det er vel det som skiller Den Store Kjærligheten fra de mange forholdene som tilfeldigvis "bare ble sånn".

Hvis man har gode nok grunner til å ville beholde kjæresten sin, så klarer man å styre unna fellene. Og det at utroskap er slemt og stygt er ikke blant de grunnene, slik jeg ser det. Alle er vel enige om at utroskap er stygt, og (nesten) alle som har vært det har dårlig samvittighet.

Man må vel rett og slett være så sikker på at kjæresten er Den Rette at man bare ikke kan risikere å miste ham eller henne. Jo; og så finnes det jo dem som fullstendig mangler moral...

Gjest gjest1
Skrevet

kan du ikke holde deg til en dame/mann - ikke gift deg!

Skrevet

Monogam til krampa tar meg.

Utro? Nei skjønner ikke vitsen.

Aldri.

Gjest Solitaire
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å strebe etter monogami??

Dere blander forøvrig kortene her.

Man må skille mellom utroskap og ikke-monogami. Det er ofte to forskjellige ting. Man bør ikke være, eller ha vært utro, fordi om man har et ikke-monogamt liv. Monogami er at man har flere lenge parforhold gjennom livet.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Monogami er at man har flere lenge parforhold gjennom livet.

Seriemonogami. Monogami handler om å ha en ektefelle/partner.

Og, ja, jeg tror på monogami. Ellers hadde jeg aldri giftet meg.

Gjest desillusjonert
Skrevet

Nei, har mistet troen. Har opplevd så mye dritt og utroskap og menn med forpliktningsvegring at jeg prøver å finne ut hvordan jeg best kan komme meg helskinnet gjennom livet uten en fast partner ved min side. Dessverre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...