AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 1 åringen greier ikke å bite biter av en skive selv, og må ha servert en og en bit, hvis ikke feies alt i gulvet. Må maten deles opp hjemme og skiven spises tørr eller er det noe jeg burde forvente at barnehagen kan gjøre? Anonymkode: 353a3...e84
oslojente1980 Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Klart, bhg deler opp i biter😊 Jobber selv i bhg. Har delt opp i biter i starten, så delt i 4 små etterhvert så til to halve 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Hvis det er mat du sender med, ville jeg delt opp selv, da det er mange små for de ansatte å hjelpe ellers så lærer de fort når de spiser i barnehagen, så det er nok ikke lenge en og en bit må serveres Anonymkode: 5a696...ec4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er mat du sender med, ville jeg delt opp selv, da det er mange små for de ansatte å hjelpe ellers så lærer de fort når de spiser i barnehagen, så det er nok ikke lenge en og en bit må serveres Anonymkode: 5a696...ec4 Han har ikke spist i barnehagen på 8 dager nå Det var først nå jeg kom på at de kanskje ikke deler opp maten til han.... Hvis jeg skal dele det opp på forhånd så blir jo brødet rimelig tørt, men det er klart hvis valget er mellom tørt brød og at han ikke spiser så er jo valget klart.... TS Anonymkode: 353a3...e84
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Bare spør de:) der jeg jobber hadde vi så klart gjort det Anonymkode: 57031...341 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ikke spist i barnehagen på 8 dager nå Det var først nå jeg kom på at de kanskje ikke deler opp maten til han.... Hvis jeg skal dele det opp på forhånd så blir jo brødet rimelig tørt, men det er klart hvis valget er mellom tørt brød og at han ikke spiser så er jo valget klart.... TS Anonymkode: 353a3...e84 Snakk med di tilsette om det. Har di fast frukost? Kjem han i frukost tida? Kanskje han får frukt kvar dag? Smørelunsj? Anonymkode: 5599b...d3a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Jeg jobber også i barnehage, og selvfølgelig kan vi dele opp i biter. 😊 Men da må man også som forelder gi beskjed om at dette må gjøres for at barnet skal spise! Anonymkode: db40e...915 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 åringen greier ikke å bite biter av en skive selv, og må ha servert en og en bit, hvis ikke feies alt i gulvet. Må maten deles opp hjemme og skiven spises tørr eller er det noe jeg burde forvente at barnehagen kan gjøre? Anonymkode: 353a3...e84 Hvorfor spør du ikke i ditt barns barnehage? Anonymkode: e4ce4...68f 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 Del opp på forhånd. Det blir ikke tørt. Matboksen legges vel i kjøleskap ved levering? Anonymkode: a9dfb...255
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber også i barnehage, og selvfølgelig kan vi dele opp i biter. 😊 Men da må man også som forelder gi beskjed om at dette må gjøres for at barnet skal spise! Anonymkode: db40e...915 Ja, jeg har ikke spesifikt sagt det, men har vært på tilvenning der i flere dager og da så de jo at jeg delte opp maten. Med en gang jeg ikke var der har Maren kommet nesten hel i retur. Jeg skal ta det opp med de... ts Anonymkode: 353a3...e84
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke i ditt barns barnehage? Anonymkode: e4ce4...68f Jeg kom på det nå. Skal spørre i morgen, hvis folk mener det er noe man kan spørre om... ts Anonymkode: 353a3...e84
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Del opp på forhånd. Det blir ikke tørt. Matboksen legges vel i kjøleskap ved levering? Anonymkode: a9dfb...255 Det blir ganske tørt, jeg har gjort det før... ts Anonymkode: 353a3...e84
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har ikke spesifikt sagt det, men har vært på tilvenning der i flere dager og da så de jo at jeg delte opp maten. Med en gang jeg ikke var der har Maren kommet nesten hel i retur. Jeg skal ta det opp med de... ts Anonymkode: 353a3...e84 Jeg håper inderlig du får Maren hel i retur fra bhg hver dag. Merk deg også at bhg ikke vet alt om alle barna av seg selv. Informasjon og gjensidig kommunikasjon er nøkkelen til løsninher som i alt annet. Eller sagt på en annen måte, bhg personalet er ikke synske. Anonymkode: e4ce4...68f 12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper inderlig du får Maren hel i retur fra bhg hver dag. Merk deg også at bhg ikke vet alt om alle barna av seg selv. Informasjon og gjensidig kommunikasjon er nøkkelen til løsninher som i alt annet. Eller sagt på en annen måte, bhg personalet er ikke synske. Anonymkode: e4ce4...68f De trenger ikke være synske når de har sett meg dele opp maten dag etter dag, og ser at barnet ikke spiser. men ja jeg skal ta det opp med de. Ts Anonymkode: 353a3...e84 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 Synes det er merkelig at foreldre som vet at barnet skal starte i bhg ikke får barnet til å spise vanlig mat i tide til bhgstart. Man vet jo ganske lenge på forhånd når man skal på jobb igjen, så da bør man øve og øve på nettopp dette med mat og spise selv. Det er ikke sånn at det er en voksen per ettåring i bhg og pauser, møter osv er ofte i matsituasjoner, så da er det helt klart det enkleste at du enten har delt opp maten eller lært ungen din til å spise vanlig brødskive selv. Anonymkode: a9dfb...255 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 Herregud. Det er ikke alltid man følger intenst med og husker alle detaljer. Du får SNAKKE MED DEM. Det er ditt ansvar som mor. Du kan uke forvente at folk er tankelesere. Anonymkode: 94e6c...d94 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er merkelig at foreldre som vet at barnet skal starte i bhg ikke får barnet til å spise vanlig mat i tide til bhgstart. Man vet jo ganske lenge på forhånd når man skal på jobb igjen, så da bør man øve og øve på nettopp dette med mat og spise selv. Det er ikke sånn at det er en voksen per ettåring i bhg og pauser, møter osv er ofte i matsituasjoner, så da er det helt klart det enkleste at du enten har delt opp maten eller lært ungen din til å spise vanlig brødskive selv. Anonymkode: a9dfb...255 Men jøssenamm, det er ikke alle ettåringer som tygger maten godt nok heller? For noen så kommer dette senere. Hva med barn som begynner så tidlig at de fortsatt spiser grøt? "Nei den ungen skulle lært å spise mat selv, foreldrene har tross alt hatt 6-7 mnd på seg å lære dette fra den ble født!". Ta med de påstandene dine en annen plass a! Anonymkode: bdde5...9da 13
Sol79 Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 Der er jo bare å dele opp maten på forhånd. Det har jeg gjort til begge mine. Forventer ille at barnehagen skal styre med det. 1-åringene bryr seg fint lite om brødet er bittelitt tørt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: De trenger ikke være synske når de har sett meg dele opp maten dag etter dag, og ser at barnet ikke spiser. men ja jeg skal ta det opp med de. Ts Anonymkode: 353a3...e84 Er du virkelig seriøs nå TS? Her er ansvaret på deg og deg alene. Anonymkode: 5fda7...4cd 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jøssenamm, det er ikke alle ettåringer som tygger maten godt nok heller? For noen så kommer dette senere. Hva med barn som begynner så tidlig at de fortsatt spiser grøt? "Nei den ungen skulle lært å spise mat selv, foreldrene har tross alt hatt 6-7 mnd på seg å lære dette fra den ble født!". Ta med de påstandene dine en annen plass a! Anonymkode: bdde5...9da Ettåriger er små, men også ganske kompetente så det er noe de fleste burde klare ja. unntaket er såklart de med fysiske hindringer som syndromer/sykdom, for tidlig født osv eller 8 mnd gamle ved bhgstart. Men de aller fleste starter ved ettårsalderen og de burde klare spise brødskiver. så da tenker jeg at det står mest på foreldrene og ikke barnet hvis det ikke klarer spise vanlig mat. Anonymkode: a9dfb...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå