AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Hvordan reagerte deres små på rotavirus vaksinen som blir tatt på 6 ukerskontroll? Vi tok den drikkevaksinen i dag, og lurer nå fælt på hva jeg kan forvente meg av bivirkninger...helsesøster sa den ikke ga noen bivirkninger, men ser jo at mange av de som har tatt den får noen form for bivirkning/reaksjon likevel... vi tok den 14:30 og mini har sovet siden da 😳 Anonymkode: d5e1c...c44
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 At den IKKE ga bivirkninger? Skal jeg love deg den kan.. eldste sov og sov.. ganske OK reaksjon.. nr 2 derimot; kastet opp og skikkelig trøbbel med magen. I tre dager.. helsesøster her sa vi måtte være obs da det har vært tilfeller av tarmslyng etter den vaksinen. Ikke for å skremme, ville bare si det siden dere har får beskjed om at det ikke er bivirkninger Anonymkode: 63c7f...653
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Ingen bivirkninger her Anonymkode: 945bb...614
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: At den IKKE ga bivirkninger? Skal jeg love deg den kan.. eldste sov og sov.. ganske OK reaksjon.. nr 2 derimot; kastet opp og skikkelig trøbbel med magen. I tre dager.. helsesøster her sa vi måtte være obs da det har vært tilfeller av tarmslyng etter den vaksinen. Ikke for å skremme, ville bare si det siden dere har får beskjed om at det ikke er bivirkninger Anonymkode: 63c7f...653 Ja, jeg skjønner ikke hvorfor hun sa det. Hun sa at i enkelte tilfeller så kunne de få litt magevondt.. når kom reaksjonen etter vaksinen? Nå har lille her sovet siden vaksinen ble tatt 1430, og det er veldig uvanlig for henne å være🙈 Anonymkode: d5e1c...c44
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Litt mer gulp den dagen og litt mer bæsj. Ellers var hun upåvirket mener jeg å huske. Anonymkode: 522ef...adc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg skjønner ikke hvorfor hun sa det. Hun sa at i enkelte tilfeller så kunne de få litt magevondt.. når kom reaksjonen etter vaksinen? Nå har lille her sovet siden vaksinen ble tatt 1430, og det er veldig uvanlig for henne å være🙈 Anonymkode: d5e1c...c44 Veldig normalt at de sover så lenge etter vaksinen. Anonymkode: b0e67...6b1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Min yngste fikk diaré som varte i over 6 uker av den vaksinen. Eldstemann fikk ingen andre bivirkninger bortsett fra at han sov en ekstra lang dupp den dagen. Anonymkode: 21965...c93
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Helt normalt å sove, uavhengig av vaksinetype. Anonymkode: 11c0f...677 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 Eldste sov litt lenger enn normalt rett etter vaksinen - så skrek hun non-stop i 8-9 timer etterpå. Yngste var litt urolig samme kveld, men ikke noe nevneverdig. Håper dere slipper unna! Anonymkode: 3589c...1ad
kaseni Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Etter dose nr en fikk minstemann magevondt ut av en annen verden! Mye gråt og problemer med avføringen. Dose to ga litt diaré og han var litt slappere enn ellers.
Lidis88 Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Det der med tarmslyng er UHYRE sjeldent. Helsesøster sa til oss at det hadde skjedd med en per 20 000, og at det var barn som hadde vært eldre da de fikk vaksinen (det skulle være mindre risiko for dette når de er 6 uker). Jenta vår fikk nok litt mer vondt i magen i ca en uke, og har hatt litt løsere avføring siden da. Klarer ikke huske hvordan søvnen hennes var den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 Ingen bivirkninger. Anonymkode: 3b7a5...05b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 Venninnes barn fikk diaré i 2 måneder, tok til seg svært lite næring, gråt mye og var veldig fjern. Han var liten fra før og måtte legges inn for å få sondemat. Det ballet på seg med problemer. Barnet fikk en slags spisevegring etter dette og de slet i ett år før han ble glad i mat. Hun angrer på at de tok den. Anonymkode: 539b9...d8a
heiturpottur Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 Babyen min som aldri gråter hylgråt av magevondt av og på i to dager. Jobbet skikkelig med magen. Etter de to dagene var han tilbake til normalen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: At den IKKE ga bivirkninger? Skal jeg love deg den kan.. eldste sov og sov.. ganske OK reaksjon.. nr 2 derimot; kastet opp og skikkelig trøbbel med magen. I tre dager.. helsesøster her sa vi måtte være obs da det har vært tilfeller av tarmslyng etter den vaksinen. Ikke for å skremme, ville bare si det siden dere har får beskjed om at det ikke er bivirkninger Anonymkode: 63c7f...653 Jeg har ikke hørt om tarmslyng etter denne vaksinen etter at den kom inni programmet i sept 14 og alle får den? Vi får info om bivirkningene der jeg jobber. Dessuten er det derfor man skal ha begge dosene før fylte 16 uker, da det har vært tilfeller av tarmslyng tidligere hos eldre barn. TS; lang søvnperiode etter vaksiner er helt normalt! Når det gjelder rotavirusvaksinen kan man få mye løs avføring og magevondt over noen dager. Det er veldig sjelden med feber, men noe slappere som er bivirkning etter alle vaksiner! Jeg synes de fleste rapporterer at de ikke har merket noen forskjell! Anonymkode: 1f6c3...0ea
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 Etter første dose: den største bleia jeg på den tida hadde sett! (Nå hadde jeg tatt den any day uten å heve et øyebryn 🙄) etter dose nr to: antagelig ingenting, men fikk feber av de andre vaksinene så det var lissom det vi hang oss opp i.. Anonymkode: 5b5ca...936
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke hørt om tarmslyng etter denne vaksinen etter at den kom inni programmet i sept 14 og alle får den? Vi får info om bivirkningene der jeg jobber. Dessuten er det derfor man skal ha begge dosene før fylte 16 uker, da det har vært tilfeller av tarmslyng tidligere hos eldre barn. TS; lang søvnperiode etter vaksiner er helt normalt! Når det gjelder rotavirusvaksinen kan man få mye løs avføring og magevondt over noen dager. Det er veldig sjelden med feber, men noe slappere som er bivirkning etter alle vaksiner! Jeg synes de fleste rapporterer at de ikke har merket noen forskjell! Anonymkode: 1f6c3...0ea Vi fikk beskjed om at tarmslyng var en bivirkning. Og jeg vet om en som har fått set Anonymkode: b0e67...6b1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Vi fikk beskjed om at tarmslyng var en bivirkning. Og jeg vet om en som har fått set Anonymkode: b0e67...6b1 Det. Mulig relatert til vaksinen Anonymkode: b0e67...6b1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 Første dose: sov lengre dupp. Andre dose: fikk litt forhøyet feber, men ikke mye. Anonymkode: 56f8b...268
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 Fikk plutselig en følelse på at vi får en lang natt😅 krysser fingrene for at det blir rolig! Nå har hun våknet, og er ikke i strålende humør for å si det sånn🙈 ts Anonymkode: d5e1c...c44 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå