AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Den personen jeg alltid har trodd ville være der for meg gjennom tykt og tynt kuttet meg ut etter mitt samlivsbrudd. Når jeg trengte henne som aller mest, så var hun plutselig ikke der. Vi har alltid hatt åpen dialog om livets ups and downs, men det var somregel enveiskommunikasjon der jeg stillte opp og gav av meg selv. Hun kjente til mine svake sider, og at jeg slet med en hypersjalu adhd-samboer - som bedrev psykisk vold mot meg gjennom flere år. Hun ymtet frampå at jeg ville få det bedre alene, når vi snakket om ulike episoder han utsatte meg for. Hun slet også endel med kjæresten sin, og jeg stilte opp med å rydde hus, vaske, passe barna, diske opp med middager, kosekvelder, o.l. Så kom dagen der begeret rant over for min del, og jeg valgte å bryte ut av forholdet med mannen min. Eksen laget et rent helvete for meg, og etter en 14 dagers tid sendte jeg henne en melding om å møtes, fordi livet var litt tøft. Det jeg fikk til svar var at "dette var noe mellom meg og min eks". Altså, hun ønsket ikke ta noe parti har jeg skjønt. Jeg har ikke bedd henne om å ta noe parti heller, men det handler om prinsipper. Et prinsipp om å være en støttende bestevenn. Og det hun ikke skjønner at det var nettopp det hun gjorde ved å ikke stille opp for meg når livet var som tøffest, å ta parti altså. Og jeg sørger. Har kjærlighetssorg over eksen, men har også kjærlighetssorg over å miste min aller beste bestis gjennom mange mange år. Ikke en melding om hvordan det går, ingenting... Hvordan få hodet over vannet igjen? Anonymkode: ba9d8...061
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 hun er vel en av disse hobbypsykologene som går etter mennesker hun vet har problemer. Du blir kjedelig når du ikke lenger har problemet i livet ditt. Hun er selvfølgelig ikke interessert i at du skal få det bra, ikke at hun nødvendigvis har imot det, men du blir kjedelig, du gir henne ikke lenger noe, nå blir hun venninne med noen andre hun vet sliter....som hun kan sitte og gi råd til. Anonymkode: bd762...e20 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: hun er vel en av disse hobbypsykologene som går etter mennesker hun vet har problemer. Du blir kjedelig når du ikke lenger har problemet i livet ditt. Hun er selvfølgelig ikke interessert i at du skal få det bra, ikke at hun nødvendigvis har imot det, men du blir kjedelig, du gir henne ikke lenger noe, nå blir hun venninne med noen andre hun vet sliter....som hun kan sitte og gi råd til. Anonymkode: bd762...e20 Om det var tilfellet skulle en tro hun ville møte TS nå som hun er knust etter samlivsbrudd osv.? Min tanke er om du har opptrått ufyselig eller usivilisert på noen tidspunkt i bruddet? Jeg har selv opplevd å se nye sider av en venn pga hans samlivsbrudd og jeg mistet all respekt og kunne ikke lenger være venn med ham. Anonymkode: 591bf...56f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Dette virker suspekt. Har hun kontakt med ham bak ryggen din? Anonymkode: 1dc2d...9c7 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: hun er vel en av disse hobbypsykologene som går etter mennesker hun vet har problemer. Du blir kjedelig når du ikke lenger har problemet i livet ditt. Hun er selvfølgelig ikke interessert i at du skal få det bra, ikke at hun nødvendigvis har imot det, men du blir kjedelig, du gir henne ikke lenger noe, nå blir hun venninne med noen andre hun vet sliter....som hun kan sitte og gi råd til. Anonymkode: bd762...e20 Enten det, eller som anonym #3 er inne på her, hvis hun har erfaring med at du blir ufyselig/slitsom eller noe? Eller kan det være at du sliter venninnen din ut? Hvis du ofte bruker henne som en psykolog, eller søppelbøtte, kan det være at dette rett og slett blir for mye for henne? Uansett dårlig gjort å forlate vennene sine når de trenger en som mest, spesielt når hun selv har hintet på at du bør gjøre det slutt.. Anonymkode: 333cb...1b9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den personen jeg alltid har trodd ville være der for meg gjennom tykt og tynt kuttet meg ut etter mitt samlivsbrudd. Når jeg trengte henne som aller mest, så var hun plutselig ikke der. Vi har alltid hatt åpen dialog om livets ups and downs, men det var somregel enveiskommunikasjon der jeg stillte opp og gav av meg selv. Hun kjente til mine svake sider, og at jeg slet med en hypersjalu adhd-samboer - som bedrev psykisk vold mot meg gjennom flere år. Hun ymtet frampå at jeg ville få det bedre alene, når vi snakket om ulike episoder han utsatte meg for. Hun slet også endel med kjæresten sin, og jeg stilte opp med å rydde hus, vaske, passe barna, diske opp med middager, kosekvelder, o.l. Så kom dagen der begeret rant over for min del, og jeg valgte å bryte ut av forholdet med mannen min. Eksen laget et rent helvete for meg, og etter en 14 dagers tid sendte jeg henne en melding om å møtes, fordi livet var litt tøft. Det jeg fikk til svar var at "dette var noe mellom meg og min eks". Altså, hun ønsket ikke ta noe parti har jeg skjønt. Jeg har ikke bedd henne om å ta noe parti heller, men det handler om prinsipper. Et prinsipp om å være en støttende bestevenn. Og det hun ikke skjønner at det var nettopp det hun gjorde ved å ikke stille opp for meg når livet var som tøffest, å ta parti altså. Og jeg sørger. Har kjærlighetssorg over eksen, men har også kjærlighetssorg over å miste min aller beste bestis gjennom mange mange år. Ikke en melding om hvordan det går, ingenting... Hvordan få hodet over vannet igjen? Anonymkode: ba9d8...061 Opplagt at hun hygger seg med eksen din, hvorfor ellers skulle hun plutselig trekke seg unna sånn? Anonymkode: a7df5...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Mistet mine beste venner etter samlivsbrudd jeg også,grunnen fant jeg ut mange år etterpå. Da hadde han dratt til hver enkelt av og fortalt alt om meg og sagt at jeg hadde brukt de og baksnakket de. De valgte å tro på alt han sa. De var ikke så gode venner jeg trodde desverre. Anonymkode: 438a3...09b 3
SoWhat? Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Har lest dette så mange ganger her inne, at den som gir mest( eller alt) plutselig blir sviktet når de(re) selv trenger noen. Jeg har tenkt litt på det, og lurer på om vi i vennskap inntar ulike roller av bevisste, eller mer ubevisste grunner. At du, som du skriver : ble mest enveiskommunikasjon, og at du alltid stilte opp. Hun ble altså "Den som trengte", mens du var den som ga henne det. At hun da plutselig opplevde at du var sårbar og i krise, så har hun ikke evne eller resurser til å være den som skal gi/forstå/bidra. Vet ikke om det gjelder i dette tilfellet men. Ellers hadde jeg tenkt at hun snakker med eksen din. Hvorfor hun ellers skal bry seg med å vise ham så stor lojalitet at hun ikke kan være en ordentlig venninne mot deg, det skjønner jeg ikke. Og ihvertfall ikke når hun har "kjent til" problemene dine med ham. 4
SoWhat? Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten det, eller som anonym #3 er inne på her, hvis hun har erfaring med at du blir ufyselig/slitsom eller noe? Eller kan det være at du sliter venninnen din ut? Hvis du ofte bruker henne som en psykolog, eller søppelbøtte, kan det være at dette rett og slett blir for mye for henne? Uansett dårlig gjort å forlate vennene sine når de trenger en som mest, spesielt når hun selv har hintet på at du bør gjøre det slutt.. Anonymkode: 333cb...1b9 Hvis du leser innlegget igjen, så ser du at Ts var den som lå ned mest i dette vennskapet. Og uttrykkene : Hun "kjente til" Ts sine problemer, og at venninnen "ymtet" frampå, tyder ikke på at hun engasjerte seg så veldig i Ts, men mer omvendt.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enten det, eller som anonym #3 er inne på her, hvis hun har erfaring med at du blir ufyselig/slitsom eller noe? Eller kan det være at du sliter venninnen din ut? Hvis du ofte bruker henne som en psykolog, eller søppelbøtte, kan det være at dette rett og slett blir for mye for henne? Uansett dårlig gjort å forlate vennene sine når de trenger en som mest, spesielt når hun selv har hintet på at du bør gjøre det slutt.. Anonymkode: 333cb...1b9 Jeg har verken vært ufyselig, slitsom eller brukt henne som søppelbøtte underveis. Men ulike hendelser fra eksene våre ifra "gamledager" har vi snakket åpent om, bare ikke denne gang. Jeg trekte meg stille tilbake siden eksen lagde så mye bråk, isolerte meg ved bruddet, hørte ikke et ord fra henne, sendte så EN melding om vi kunne møtes. Og da fikk jeg DET svaret som jeg skrev. Siden har vi ikke snakket sammen, da jeg ikke føler meg verdt en dritt Anonymkode: ba9d8...061
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mistet mine beste venner etter samlivsbrudd jeg også,grunnen fant jeg ut mange år etterpå. Da hadde han dratt til hver enkelt av og fortalt alt om meg og sagt at jeg hadde brukt de og baksnakket de. De valgte å tro på alt han sa. De var ikke så gode venner jeg trodde desverre. Anonymkode: 438a3...09b Er det jeg er redd for har skjedd også 😭 Anonymkode: ba9d8...061 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan få hodet over vannet igjen? Noen ganger må man stå støtt alene. Men kansje det er noen andre som kan støtte deg? Anonymkode: b933f...721
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå