AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Største pain-of-paying som det heter i psykologien går via kontantbetaling (noe med den fysiske overrekkelsen av verdier). Minste pain-of-paying er betaling i etterkant: hvorfor tror dere markedsførere innførte kredittkort? Størst forbruk har de med kredittkort, deretter debitkort, så kontant. Men hvor kommer den nye Tæpp-funksjonen inn? Det er litt som differensen mellom handlevogn, handlekurv med hjul, og handlekurv i dagligvaren: det er det allerede forsket mye på at valg av ''måte å handle på'', påvirker kjøp. Jeg tenker Tæpp på kredittkort gir mer forbruk enn Tæpp på debitkort; men dette må det forskes videre på. Tæpp er jo relativt nytt. Ja, det er kodeløst, men vil Tæpp da isolert sett være et eget fenomen, og det vil medføre ØKT forbruk både med kredittkort og debitkort, eller vil kanskje Tæpp faktisk redusere forbruket (tidligere forskning avviser jo at kort i seg selv reduserer forbruk). Anonymkode: 4f079...831
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 I alle dager, er det bare jeg som synes det er helt grusomt å betale i etterkant? HATER faktura. Anonymkode: 95a1a...5f6 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Det er bare beløp under 200 som er uten kode, så om det er dette du baserer antagelsene på, så er de ikke helt gyldige. Anonymkode: eba58...bb8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er bare beløp under 200 som er uten kode, så om det er dette du baserer antagelsene på, så er de ikke helt gyldige. Anonymkode: eba58...bb8 Hvorfor ikke? Er jo kjent forskning at det er småbeløpene i hverdagen som skiller de økonomisk bærekraftige fra Luksusfellen. Anonymkode: 4f079...831
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Største pain-of-paying som det heter i psykologien går via kontantbetaling (noe med den fysiske overrekkelsen av verdier). Minste pain-of-paying er betaling i etterkant: hvorfor tror dere markedsførere innførte kredittkort? Størst forbruk har de med kredittkort, deretter debitkort, så kontant. Men hvor kommer den nye Tæpp-funksjonen inn? Det er litt som differensen mellom handlevogn, handlekurv med hjul, og handlekurv i dagligvaren: det er det allerede forsket mye på at valg av ''måte å handle på'', påvirker kjøp. Jeg tenker Tæpp på kredittkort gir mer forbruk enn Tæpp på debitkort; men dette må det forskes videre på. Tæpp er jo relativt nytt. Ja, det er kodeløst, men vil Tæpp da isolert sett være et eget fenomen, og det vil medføre ØKT forbruk både med kredittkort og debitkort, eller vil kanskje Tæpp faktisk redusere forbruket (tidligere forskning avviser jo at kort i seg selv reduserer forbruk). Anonymkode: 4f079...831 Tæpp?! For et grusomt navn du har funnet. Anonymkode: 674e1...1f4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Tæpp?! For et grusomt navn du har funnet. Anonymkode: 674e1...1f4 Velkommen etter :-) Anonymkode: 4f079...831
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Hvis du ikke forsto: Tæpp er ikke MITT ord, men det er tydeligvis noe BankAxept har bestemt at det skal hete, altså. Anonymkode: 4f079...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå