Gå til innhold

Veldig god venninne, men hun er "løsmunnet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

En av mine beste venninner gjennom flere tiår er dessverre veldig løsmunnet. Dersom jeg treffer noen av hennes venner/bekjente, er hun rask med å fortelle meg (detaljert) om alle sykdommene de har, de økonomiske problemene de har, og samlivsproblemer. 

Dette har jeg ikke reflektert så mye over før nå. 

Nå kom jeg plutselig på at kanskje hun forteller like mye om meg til andre? 

Kjenner at dette gjør meg redd for å dele for mye med henne. Men samtidig er hun en av mine aller beste venninner, og det er trist å måtte "sensurere" det jeg forteller henne. 

Noen råd? 

Anonymkode: 36d89...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde nok også vært forsiktig. Men samtidig så er det også noe med at bestevenninner forteller deg alt, ikke nødvendigvis om deg til andre. Vanskelig dette. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne i mange år. Å bryte kontakt med henne var en av de største sorgene i livet mitt, men jeg fikk nok av at livet mitt ble brukt  til å skaffe henne reaksjoner og oppmerksomhet. Ikke bare det, men hun la også sine egne teorier til mine problemer. Jeg delte at mannen min og jeg hadde litt dårlig sexliv, på en fest fikk jeg høre det igjen av fremmende som gjorde meg obs på at hun også gikk rundt og sa at det må være fordi han har liten kuk, noe jeg aldri har sagt noe om. Så jeg sa til henne at dette går ikke, du snakker om meg til alle,  og om alle til meg. Er 11 år siden vi snakket sammen, nå driver hun visst og spør familien min om hvorfor jeg ikke tar kontakt, enda hun fikk det veldig godt forklart. 

Anonymkode: d4bec...c4a

Skrevet

Det er bare sånn det er med noen mennesker. Jeg har en koselig, snill søster som er sånn.  Har lært meg at jeg ikke kan si alt til henne. Trist å måtte sensurere ja, men nødvendig. 

Anonymkode: 6e454...396

Skrevet
På 27.8.2018 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Hei

En av mine beste venninner gjennom flere tiår er dessverre veldig løsmunnet. Dersom jeg treffer noen av hennes venner/bekjente, er hun rask med å fortelle meg (detaljert) om alle sykdommene de har, de økonomiske problemene de har, og samlivsproblemer. 

Dette har jeg ikke reflektert så mye over før nå. 

Nå kom jeg plutselig på at kanskje hun forteller like mye om meg til andre? 

Kjenner at dette gjør meg redd for å dele for mye med henne. Men samtidig er hun en av mine aller beste venninner, og det er trist å måtte "sensurere" det jeg forteller henne. 

Noen råd? 

Anonymkode: 36d89...36c

Har ei sånn ei som jeg bare har kuttet ut. Jeg vet hvem som ble gravid ved et uhell, hvem som har sittet i fengsel, hvem som har problemer i forholdet etc. Vanvittig mye jeg ser på som alvorlig å dele med hvem som helst. Kan godt være at hun føler hun får vite for mye og må ha noen hun stoler på igjen. Men uten deres tillatelse blir det feil. 

Anonymkode: 99d47...b3f

Skrevet

Den tanken slo deg først etter tiår? Så klart ho er sånn til andre om deg å.

Anonymkode: a9321...568

Skrevet

Til mine 2 bestevenner kan jeg fortelle alt, men jeg forteller ikke ting om dem til andre, det tar jeg opp med dem direkte. Men jeg slenger ikke unødvendig dritt, men kan være hendelser jeg irriterer meg over eller annet. Da er det for å dele ranker og idéer, og ofte kommer de med råd om hvordan man skal forholde seg til situasjonen/personen på best mulig måte, så jeg er åpen for å få kritikk tilbake. 

Anonymkode: e78cb...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...