Gå til innhold

Fitbitn registrerer ikke styrketrening?!

Anbefalte innlegg

Har en fitbit Alta hr og idag var jeg på trening en time. En halv time styrke/vekter og en halv time cardio. Fitbitn har kun registrert aktivitet i en time og regnet ut kalorier forbrent på tredemølle. Kalorier forbrent ved styrke er ikke registrert! Så irriterende!

Noen som også har det problemet og går det evt an å legge inn manuelt på noe vis?

Har hatt den i et par måneder nå og er ellers veldig fornøyd! 😊 

Anonymkode: 9a991...749

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1216107-fitbitn-registrerer-ikke-styrketrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening er vel nokså vrient å legge inn, men den regner nok litt ekstra kalorier under "aktive kalorier" på døgnet totalt sett.

Puls og slik er gjerne ikke høyt over tid i styrketrening så disse klokkene sliter ofte med å legge det inn, eller registrere som en økt.

Endret av debattanten
  • Liker 1

Jeg har en Fitbit Versa og setter klokken på work out, da jeg både tar cardio og styrke i samme økt. Da registreres alt. Jeg ser tydelig på grafen etterpå når jeg har tatt i og når jeg har pauser. For min del er det viktig med en god oppvarming av hele kroppen. Da kommer jeg godt opp i puls, noe jeg drar med meg videre inn i økten.

Anonymkode: 5ec55...a3e

• Liker 1
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Fitbit Versa og setter klokken på work out, da jeg både tar cardio og styrke i samme økt. Da registreres alt. Jeg ser tydelig på grafen etterpå når jeg har tatt i og når jeg har pauser. For min del er det viktig med en god oppvarming av hele kroppen. Da kommer jeg godt opp i puls, noe jeg drar med meg videre inn i økten.

Lurt! Men jeg er usikker på om det fungerer på min. Kan du fortelle meg hvordan du setter klokken til "work out"? 

Har lett i settings på min men finner ikke noe...

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurt! Men jeg er usikker på om det fungerer på min. Kan du fortelle meg hvordan du setter klokken til "work out"? 

Har lett i settings på min men finner ikke noe...

Jeg blar til høyre på førstesiden (der klokken vises), så velger jeg excerise, og blar helt til den siste til høyre som er workout. Så er det bare å trykke "play" 😊 . Husk å avslutte økten, ikke bare pause den. Du får opp oversikt etter du har trykket end. Der står det tid brukt, kalorier forbrent, Max puls og gjennomsnitt puls. Overfør til appen og få full oversikt.

Takk skal du ha..Men tror ikke det er likt her. Du mener i appen ikke sant? Der går jeg inn under "account"...og ser bilde av klokken. Alt det er ok. Men kommer ikke lenger. Så dumt 😔 men takk for innsats for å hjelpe meg uansett 👍

2 timer siden, boblevann skrev:

Du går bare inn på dashbordet (framsida) i appen, trykker ''logg aktivitet'' og velger ''weights'' :) 

Tusen takk! Det fikk jeg til! Jippi! Glemmer helt at det finnes funksjoner man kan gå inn på ved å trykke plussen der. Supert 🌸👍😊

Ts

• Liker 1
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal du ha..Men tror ikke det er likt her. Du mener i appen ikke sant? Der går jeg inn under "account"...og ser bilde av klokken. Alt det er ok. Men kommer ikke lenger. Så dumt 😔 men takk for innsats for å hjelpe meg uansett 👍

Mulig jeg har misforstått deg..? Jeg trodde du mente hvordan får du registrert trening med vekter på klokka under trening. Altså var beskrivelsen hva du trykker/sveiper på klokken. Men nå hørtes det ut som du fikk den hjelpen du trengte.

4 timer siden, boblevann skrev:

Du går bare inn på dashbordet (framsida) i appen, trykker ''logg aktivitet'' og velger ''weights'' :) 

Guri- så flott at noen lirte på dette - og enda bedre; at noen vet 😂😂 Mwn- dashbord sier du? Logg aktivitet? Hvor finner du den? Jeg har fitbit Alta hr.. Hod meg kommer ikke denne muligheten opp 😩

• Liker 1
1 minutt siden, MammaMums skrev:

Guri- så flott at noen lirte på dette - og enda bedre; at noen vet 😂😂 Mwn- dashbord sier du? Logg aktivitet? Hvor finner du den? Jeg har fitbit Alta hr.. Hod meg kommer ikke denne muligheten opp 😩

Sånn ser min ut

115A31A4-F5B5-4FFD-8F61-C9BBA3783B3A.png

Annonse

26 minutter siden, MammaMums skrev:

Da er det «track exercise», så helt øverst i bildet endrer du fra «track» til «log» - og så skriver du «weights» 😄😄 eller sykkel, løping, svømming eller whatever 🙈

• Liker 1
26 minutter siden, boblevann skrev:

Da er det «track exercise», så helt øverst i bildet endrer du fra «track» til «log» - og så skriver du «weights» 😄😄 eller sykkel, løping, svømming eller whatever 🙈

Er det ? 🤩🤩 Tusen takk 👍 for jeg hadde en styrke og bevegelighets-time mandag som ikke slo ut - og en ca 2 timers blåbærtur på søndag som ikke kom med 🤨 Skal prøve det ! Og takk til deg som kodet deg gjennom skrivefeilene mine i første innlegg .. Så de ikke før nå 🤭

2 minutter siden, MammaMums skrev:

Er det ? 🤩🤩 Tusen takk 👍 for jeg hadde en styrke og bevegelighets-time mandag som ikke slo ut - og en ca 2 timers blåbærtur på søndag som ikke kom med 🤨 Skal prøve det ! Og takk til deg som kodet deg gjennom skrivefeilene mine i første innlegg .. Så de ikke før nå 🤭

Ingen problem 😄 Jeg ville lagret timen på mandag som ''weights'' og blåbærturen som enten ''walk'' eller ''hike'' - alt etter hvilke terreng det var 👍🏼 Vet hvor frustrerende det er å ha gjennomført en treningsøkt/aktivitet - og så sjekker man resultatet og finner ingenting 😫

• Liker 1
Annonse
2 minutter siden, boblevann skrev:

Ingen problem 😄 Jeg ville lagret timen på mandag som ''weights'' og blåbærturen som enten ''walk'' eller ''hike'' - alt etter hvilke terreng det var 👍🏼 Vet hvor frustrerende det er å ha gjennomført en treningsøkt/aktivitet - og så sjekker man resultatet og finner ingenting 😫

Nettopp 😡😡

Men- det gikk 🎉🎉 Du hadde rett 🤩 Det ble Hike- for det var en topp-tur med blåbær sanking attåt 😛 

Takk altså! Nå ble jeg glad 😃

• Liker 1
16 minutter siden, MammaMums skrev:

Nettopp 😡😡

Men- det gikk 🎉🎉 Du hadde rett 🤩 Det ble Hike- for det var en topp-tur med blåbær sanking attåt 😛 

Takk altså! Nå ble jeg glad 😃

Ja, viktig å få med alle minutter og kalorier 🙈🙈😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...