AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Har ei venninne som er rett på sak. Hun er en type som spør og spør om alt mulig, og noen ganger vet jeg jo ikke svaret. Så da sier jeg "vet ikke". Og da svarer hun alltid "hva vet du du da".... og jeg blir like paff og perpleks hver gang. Noe tipd til et likedan svar tilbake, så hun gir seg med den småfrekke greia der? Anonymkode: da7c1...930
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er rett på sak. Hun er en type som spør og spør om alt mulig, og noen ganger vet jeg jo ikke svaret. Så da sier jeg "vet ikke". Og da svarer hun alltid "hva vet du du da".... og jeg blir like paff og perpleks hver gang. Noe tipd til et likedan svar tilbake, så hun gir seg med den småfrekke greia der? Anonymkode: da7c1...930 Hadde bare svart noe sånt som at nei, det vet jeg ikke, og det gjør jo tydeligvis ikke du heller, siden du spør? Slutt å vær så frekk bare fordi jeg ikke vet enkelte ting du spør om! Men om du klarer å være såpass direkte, er jo en annen sak, jeg hadde blitt litt barnslig og tverr tilbake Anonymkode: f23b6...993 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Trenger jo ikke tolke alt i verste mening. For meg høres det ut som om hun egentlig bare vil prate. Det er ikke bare koslelig. Å prate knytter og forsterker båndene mellom dere. Neste gang hun spør så svar med noe du vet. For eksempel en hobby eller utdrag fra en bok du har lest etc. Anonymkode: 271c2...a6b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trenger jo ikke tolke alt i verste mening. For meg høres det ut som om hun egentlig bare vil prate. Det er ikke bare koslelig. Å prate knytter og forsterker båndene mellom dere. Neste gang hun spør så svar med noe du vet. For eksempel en hobby eller utdrag fra en bok du har lest etc. Anonymkode: 271c2...a6b Hvis hun ikke vet svaret på det venninnen spør om, kan hun jo ikke bare svare med noe helt annet? 🤣 "hva er kvadratroten av 576?" "nei, det vet jeg ikke, men visste du at elefanten ikke kan hoppe?" 🤪🤣 Anonymkode: f23b6...993 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger jo ikke tolke alt i verste mening. For meg høres det ut som om hun egentlig bare vil prate. Det er ikke bare koslelig. Å prate knytter og forsterker båndene mellom dere. Neste gang hun spør så svar med noe du vet. For eksempel en hobby eller utdrag fra en bok du har lest etc. Anonymkode: 271c2...a6b Så jeg skal svare med et utdrag av Henrik Ibsen når jeg ikke klarer å svare henne hvorfor sjefen vår ikke sitter på kontoret? 🤣 Anonymkode: da7c1...930 3
Ulla Ullsokk Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som er rett på sak. Hun er en type som spør og spør om alt mulig, og noen ganger vet jeg jo ikke svaret. Så da sier jeg "vet ikke". Og da svarer hun alltid "hva vet du du da".... og jeg blir like paff og perpleks hver gang. Noe tipd til et likedan svar tilbake, så hun gir seg med den småfrekke greia der? Anonymkode: da7c1...930 Hva spør hun om da? Høres ikke egentlig frekt ut, men det kommer vel an på måten hun oppfører seg på, sikkert? Utifra den lille infoen, så høres du litt sart ut, men jeg kan ta feil. Føles ikke naturlig å sitte igjen og føle seg overkjørt av at du ikke vet hvor sjefen er, liksom. "Hva vet du du da?" Det åpner opp for MASSE annet! Du kan svare "jo, nå skal du høre" og så bare fortelle noe du vet. Jeg tror jeg hadde ledd og sagt noe fjas. Endret 27. august 2018 av Ulla Ullsokk
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Hva spør hun om da? Høres ikke egentlig frekt ut, men det kommer vel an på måten hun oppfører seg på, sikkert? Utifra den lille infoen, så høres du litt sart ut, men jeg kan ta feil. Føles ikke naturlig å sitte igjen og føle seg overkjørt av at du ikke vet hvor sjefen er, liksom. "Hva vet du du da?" Det åpner opp for MASSE annet! Du kan svare "jo, nå skal du høre" og så bare fortelle noe du vet. Jeg tror jeg hadde ledd og sagt noe fjas. Det er det jeg gjør når jeg blir perpleks... Anonymkode: da7c1...930
Duff Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 «Nei si det, hva vet du?» sleng spørsmålet tilbake. For noen er det bare en talemåte mens for andre er det en av mange måter å trykke ned andre på. Hva som ligger bak er umulig å si når man ikke har erfaring med denne personen annet enn via ett innlegg her. 3
Ulla Ullsokk Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg gjør når jeg blir perpleks... Anonymkode: da7c1...930 Men hvis du er vant til at hun er sånn, så kan du prøve å slutte å blir perpleks Jeg innser at jeg er større i kjeften enn de fleste og det skal myyyye til før jeg blir perpleks, men er enig med @Duff, er bare å slenge spørsmålet tilbake! Endret 27. august 2018 av Ulla Ullsokk
Tatja Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jeg skal svare med et utdrag av Henrik Ibsen når jeg ikke klarer å svare henne hvorfor sjefen vår ikke sitter på kontoret? 🤣 Anonymkode: da7c1...930 Ler meg skakk 😁😁😁😁 godt svart!
cleangal Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Du kan jo sitere Piet Hein: Å vite hva man ikke vet er dog en slags allvitenhet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå