AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Overskriften sier seg selv. Jeg har lett og lett, ja i flere år egentlig. Nå når jeg ikke har så mye å bruke (må bruke på ulønnet perm og oppussing av barnerom), så står plutselig DEN kåpa der! Perfekt lengde, farge, snitt, alt!! Hva hadde du gjort? Anonymkode: 60334...e56
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Kjøpt den kåpa. Hadde jeg lett i flere år og savnet akkurat en sånn kåpe, visst at jeg ville brukt den i mange år, da hadde jeg kjøpt den ja. Anonymkode: fc398...e17 16
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Hvis du ikke har 3.600 så har du jo ikke det. Så da er det jo bare å glemme den. Du kan jo helle en bøtte is i magen og håpe på at den kommer på salg?
Diamant20 Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Kan du ikke spørre mannen din eller foreldrene dine om du kan få den i julegave? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Jeg ville ha kjøpt den. Hvis du har det trangt kan du be om penger i gave til jul og bursdag som gjør opp for summen over budsjettet. Anonymkode: 07428...c9d 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Får vi se bilde av kåpa? Anonymkode: bfa5e...955 7
Trikken Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Overskriften sier seg selv. Jeg har lett og lett, ja i flere år egentlig. Nå når jeg ikke har så mye å bruke (må bruke på ulønnet perm og oppussing av barnerom), så står plutselig DEN kåpa der! Perfekt lengde, farge, snitt, alt!! Hva hadde du gjort? Anonymkode: 60334...e56 Kjøpt den
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Hvis du har pengene, kjøp den så lenge du VET at dette er en jakke du kommer til å bruke i flere år. Hvis du ikke har pengene, spør mannen eller foreldrene dine PENT om en tidlig julegave Anonymkode: be197...86e 5
Wonders Skrevet 29. august 2018 #9 Skrevet 29. august 2018 Ventet til den kommer på salg. Lagt den i mente. Og gått videre. Om man liker noe så blir ikke det borte selv om man ikke fikk det man ville aller første gang man ser noe. Jeg har mange ting på ønskelisten, og har mange plagg som jeg ventet lenge på.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #10 Skrevet 29. august 2018 Jeg ville ha kjøpt den. Når man leter etter noe i flere år så bør man slå til når man finner noe som passer helt perfekt. Anonymkode: 75958...aeb 2
Ironically_me Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Artig og reflekterende tråd på samme tid. 'jeg hadde kjøpt' går igjen. Hva om det ryker en plombe neste uke? Strømregningene utover kommer ikke å likne noe vi har sett før... Regner med at du ikke har tenkt på kredittkort, da snakker vi tross alt om et plagg til 5-6000 når alt er betalt. Så, kanskje du kan ymte frempå om et ønske/ julegavetips etc... 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Hva med faktura (klarna, collector etc)? Da kan du betale den ned ved å betale et minimumsbeløp hver måned og/eller betale hele beløpet når du får råd til det. Anonymkode: 7ef90...a8a
Gjest Kritt Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 Pussig så mange som sier at du burde kjøpe den uansett, selv om du ikke har råd. Vi er virkelig litt bortskjemt her i landet (jada, det gjelder meg selv også)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Kommer helt an på hvor romslig økonomi du har og hvor mye din partner spanderer på seg selv i samme situasjon. Om han står der og må ta en regning fordi du kjøpte jakke... Med mindre dere snakket sammen og han ble med på at 1600 av de kr var gave fra han eller lignende Jeg har selv lite penger, men hadde hatt råd til å bruke det beløpet en gang på noe jeg likte veldig godt. Men da hadde det ikke blitt nye klær resten av året, samt mindre av andre gleder. Men det hadde gått fint Skal sies om ting var enda trangere, så hadde jeg droppet å kjøpe den. Finnes mange perfekte plagg der ute som jeg bare ikke har råd til, men man overlever det. Man må bare akseptere det og gå videre med livet Anonymkode: 5f61b...57e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 7 minutter siden, Kritt said: Pussig så mange som sier at du burde kjøpe den uansett, selv om du ikke har råd. Vi er virkelig litt bortskjemt her i landet (jada, det gjelder meg selv også) Det kan være at vi bare har ulikt perspektiv på hva å "ikke ha råd betyr". For hun har tydeligvis pengene til å kjøpe den, så hun har penger. Spørsmålet er vel mer hvor mye sparepenger og midler hun har å ta av. Jeg har for eks minimal inntekt, men har 30 000kr på sparekonto som jeg ikke bruker i tilfelle den lille inntekten min går i dass. Har klart å spare nettopp fordi jeg aldri kjøper meg nye klær osv. Hadde jeg funnet en perfekt kåpe, så hadde jeg alikevel brukt av de sparepengene. Det handler litt om at jeg aldri unner meg selv noe + at jeg har jo pengene, selv om jeg har dårlig råd og lite sparepenger. Det er selvsagt å vite hva situasjonen til ts er nøyaktig, derfor tar alle utgangspunkt i hvor mye de selv har når de ansr seg selv for å ha dårlig råd Anonymkode: 5f61b...57e 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Hvis det ikke er i budsjettet så er det jo enkelt. Hvem bruker kåpe uansett? Anonymkode: 2c150...ad3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke er i budsjettet så er det jo enkelt. Hvem bruker kåpe uansett? Anonymkode: 2c150...ad3 Det er mulig vi er en liten og marginalisert gruppe, men noen av oss nordmenn foretrekker kåpe fremfor Bergans allværsjakke og superpraktisk parkas. Anonymkode: 783f4...5d0 12
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det ikke er i budsjettet så er det jo enkelt. Hvem bruker kåpe uansett? Anonymkode: 2c150...ad3 Velkledde kvinner som har stil og en visst teft for eleganse, og som ikke er fornøyd med å trave rundt i anorakk. Folk som arbeider i bransjer hvor det er naturlig å kle seg pent. Jeg bruker kåpe hver arbeidsdag hele vinteren igjennom, med mindre det er snøstorm eller høljer ned. Anonymkode: 2ce03...f58 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det ikke er i budsjettet så er det jo enkelt. Hvem bruker kåpe uansett? Anonymkode: 2c150...ad3 De som bor sør for Trøndelag. Anonymkode: 0c327...73a 3
Gjest Blondie65 Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 Jeg skulle gjerne brukt kåpe - gjerne i ull. Dessverre er det uforenelig med det været vi til vanlig har her vest. Her er det mer praktisk med regntøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå