AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Har vært litt på klesshopping og sett etter klær, men finner minimalt som er fint ut. Mye stygge snitt, mønstre, farger og knapper, men spesielt snittene og formene på klærne sitter stygt på kroppen og ser dårlig ut. Er slank, men mye av klærne til min str er fortsatt pløsete og uflatterende. Har nå sjekket noen nettbutikker men finner like mye stygt der. Noen som vet om klesbutikker som har en annen "mote" enn det som er vanlig nå. Forstår ikke at klær ala dette er populært (zalando.no) Anonymkode: e7f10...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Zalando har veldig mye stygt, men man kan fra tid til annen finne fine klær der. Er generelt sett enig med deg, det er mye stygge snitt, mønstre og farger. Anonymkode: baa69...83c 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Jeg er glad i Zalando, men man må lete godt. For det er mye som ikke er fint der ute. Jeg er lett overvektig, men har smal midje, store pupper og stor rumpe, fettet legger seg på rumper og lår, så jeg må jo fokusere på å fremheve midjen, og moten nå, er jo rett ned. Da ser jo jeg 10 kg tykkere ut, siden jeg har store pupper. Så jeg finner klær, men leter godt for å finne noe. Anonymkode: f6021...18d 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Jeg handler på høyer. Der får man alltids tak i normale, klassiske klær i god kvalitet. Anonymkode: 63632...c7b 3
Gjest Wilhelmine Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Handler en del gensere, topper og skjorter fra feks Gant, Polo Ralph Lauren, Samsøe og Samsøe og liknende. Synes de har mye klassiske snitt - ikke så stor forskjell fra sesong til sesong. Nå liker jo jeg den stilen da, men der finner jeg alltid noe jeg liker! Den Ralph Lauren skjorta på bildet er helt «innafor» i min stil... klarer ikke helt å se hva den har til felles med de mer løse skjortene ellers i bildet. Forklar gjerne
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Enig. Det er så mange håpløs snitt på klærne. Anonymkode: ac314...e30 3
Elaine Marley Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Zalando har mye(nesten litt for mye sånn at det er vanskelig å lete der), og finner noe fint der, men de har mye stygt også ja. Enig i det, og også enig i at det er mye rare og håpløse klær for tiden. Savner plagg som har et pent og flatterende snitt. Spesielt litt penere klær. T-skjorter og jeans finner man jo alltid, men det er så mye rart ellers. Så må lete endel nå for tiden for å finne noe som sitter sånn som jeg liker at det gjør. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Jeg prøver liksom bare å finne noe som enkelt som en svart cardigan i passe lengde, en som er lett ettersittende. Men det finnes jo ikke! Og ser jeg EN fem nummer for stor ullcardigan i grått til, så skriker jeg! Bluser og skjorter er også som ts sier ulfatterende og får deg til å se feitere ut. Vet ikke om det er aliens de har designet disse klærne for, de passer i alle fall dårlig til mennesker. Anonymkode: ac314...e30 3
*Ariel* Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver liksom bare å finne noe som enkelt som en svart cardigan i passe lengde, en som er lett ettersittende. Men det finnes jo ikke! Og ser jeg EN fem nummer for stor ullcardigan i grått til, så skriker jeg! Bluser og skjorter er også som ts sier ulfatterende og får deg til å se feitere ut. Vet ikke om det er aliens de har designet disse klærne for, de passer i alle fall dårlig til mennesker. Anonymkode: ac314...e30 Benetton? 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Jeg har en bluse av slaget øverst til høyre, bare ensfarget. Veldig flatterende på meg, som er slank med halvveis store pupper. Kan noen forklare hvorfor de synes de blusene øverst til høyre er stygge? Er det bare pga pyjamasstripene? Anonymkode: 754cd...bee 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg handler på høyer. Der får man alltids tak i normale, klassiske klær i god kvalitet. Anonymkode: 63632...c7b Har ikke hørt om, skal sjekke nettbutikken om jeg finner noe jeg kunne likt 7 hours ago, Wilhelmine said: Den Ralph Lauren skjorta på bildet er helt «innafor» i min stil... klarer ikke helt å se hva den har til felles med de mer løse skjortene ellers i bildet. Forklar gjerne Den har til felles at den er stygg. Blass farge, ser ut som den kommer fra et loppemarked. "Trådene" rundt knappene på fremsiden stikker ut og gir ikke et bra helhetsinntrykk. Knappene er heller ikke pene på den skjorten. 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en bluse av slaget øverst til høyre, bare ensfarget. Veldig flatterende på meg, som er slank med halvveis store pupper. Kan noen forklare hvorfor de synes de blusene øverst til høyre er stygge? Er det bare pga pyjamasstripene? Anonymkode: 754cd...bee Stygt snitt over halsen, det ser helt malplassert ut å ha den type V på den skjorten, i kombinasjon med løst plagg ser det hengslete ut og jeg får en konstant følelse av at den holder på å falla av. Stripene kan man kanskje si er personlig smak, men jeg assosierer det med pysjamas og stripene kan være litt skjærende i øynene uten at det oppleves som sprekt, friskt eller estetisk. Anonymkode: e7f10...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ikke hørt om, skal sjekke nettbutikken om jeg finner noe jeg kunne likt Den har til felles at den er stygg. Blass farge, ser ut som den kommer fra et loppemarked. "Trådene" rundt knappene på fremsiden stikker ut og gir ikke et bra helhetsinntrykk. Knappene er heller ikke pene på den skjorten. Stygt snitt over halsen, det ser helt malplassert ut å ha den type V på den skjorten, i kombinasjon med løst plagg ser det hengslete ut og jeg får en konstant følelse av at den holder på å falla av. Stripene kan man kanskje si er personlig smak, men jeg assosierer det med pysjamas og stripene kan være litt skjærende i øynene uten at det oppleves som sprekt, friskt eller estetisk. Anonymkode: e7f10...f7c Ok, du må gjerne synes at den er stygg. Jeg er uenig, men det er jo lite relevant. Synes fargen og snittet var fint (har liknende i skapet), men ser ikke detaljene på det lille bildet. Kan du prøve å forklare hva du mener er fine snitt/fine klær? Hva slags stil du liker? Da blir det kanskje lettere å komme med tips til hvor du kan lete Anonymkode: e9580...b1e 3
Gjest Wilhelmine Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 Oj, ble visst anonym der. Var meg i innlegget over.
Perelandra Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 Jeg liker mange av klærne som er i butikkene for tida. Det gjelder særlig de blomstrete kjolene og den gule fargen som jeg ser mange steder. Plaggene på bildet som TS viser, er derimot ikke noe for meg. Det er for fargeløst og kjedelig etter min smak. 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 Jeg vil påstå at når du mener en normal skjorte ala Ralph Lauren er stygg, så er det deg og ikke klærene. Greit å ikke like merke eller farge, men en klassisk skjorte er aldri feil. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver liksom bare å finne noe som enkelt som en svart cardigan i passe lengde, en som er lett ettersittende. Men det finnes jo ikke! Og ser jeg EN fem nummer for stor ullcardigan i grått til, så skriker jeg! Bluser og skjorter er også som ts sier ulfatterende og får deg til å se feitere ut. Vet ikke om det er aliens de har designet disse klærne for, de passer i alle fall dårlig til mennesker. Anonymkode: ac314...e30 Joda, her er: https://dayslikethis.no/no/p/knitwear/wool/skagen-button-jakke/7222051_F990 https://dayslikethis.no/no/p/cardigans/basic-merino-kardigan/7222487_F990 https://us.benetton.com/cardigan-with-buttons-in-100-virgin-wool-black-1002D5431_100.html?cgid=WOMEN-JUMPERS AND KNITWEAR-CARDIGANS https://www.lindex.com/no/dame/overdeler/cardigans/7790787/Cardigan-i-merinoull/ https://www.lindex.com/no/dame/overdeler/cardigans/7789850/Tettstrikket-svart-kardigan/ https://www.ellos.no/dame/gensere-cardigans/cardigans?colors=black&sort=relevance&page=1 https://www.zalando.no/culture-annemarie-cardigan-cardigan-cu221i032-q11.html Anonymkode: 321a4...f23 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hørt om, skal sjekke nettbutikken om jeg finner noe jeg kunne likt Den har til felles at den er stygg. Blass farge, ser ut som den kommer fra et loppemarked. "Trådene" rundt knappene på fremsiden stikker ut og gir ikke et bra helhetsinntrykk. Knappene er heller ikke pene på den skjorten. Stygt snitt over halsen, det ser helt malplassert ut å ha den type V på den skjorten, i kombinasjon med løst plagg ser det hengslete ut og jeg får en konstant følelse av at den holder på å falla av. Stripene kan man kanskje si er personlig smak, men jeg assosierer det med pysjamas og stripene kan være litt skjærende i øynene uten at det oppleves som sprekt, friskt eller estetisk. Anonymkode: e7f10...f7c Nå begynner jeg faktisk å tro det er du som har litt begrenset og innsnevret smak og stil. For mye av dette er klassiske, tidløse plagg som vil kle veldig mange. Og når du i tillegg ikke har hørt om Høyer, så sier det mye om hvor lite bevisst du er når det gjelder stil og mote. Anonymkode: 6ce62...a65 11
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 Jeg tenker at det er på tide at du lærer deg å sy selv. Anonymkode: db60a...c4b
Ardwinna Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og når du i tillegg ikke har hørt om Høyer, så sier det mye om hvor lite bevisst du er når det gjelder stil og mote. Anonymkode: 6ce62...a65 Åh gid altså. Høyer er merkeklær i høyere prisklasser, men det er ikke dermed ensbetydende med spesielt pene klær. Det er mye trasige farger og snitt der også, men det er liksom mer greit så lenge det er fancye merker som står bak. TS: søk på nett. Finn ut hvilke farger og typer klær du liker og prøv å søk spesielt etter det du vil ha. Dersom du ikke liker skjorter så søk etter andre typer topper. De fleste nettbutikkene har filtre som du kan bruke når du søker, og som gjør at du kan snevre inn på både merke, type klær/klesplagg, farger og størrelse. Bruk disse aktivt og let. Det er garantert en eller annen nettbutikk som har klær du vil ha! Dersom du ønsker enkle ensfargede cardigans kan du sjekke ut Bonprix.no. Ellers har vel H&M sånne enkle cardigans også. 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #19 Skrevet 28. august 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Ok, du må gjerne synes at den er stygg. Jeg er uenig, men det er jo lite relevant. Synes fargen og snittet var fint (har liknende i skapet), men ser ikke detaljene på det lille bildet. Kan du prøve å forklare hva du mener er fine snitt/fine klær? Hva slags stil du liker? Da blir det kanskje lettere å komme med tips til hvor du kan lete Anonymkode: e9580...b1e Jeg har sittet og bladd etter klær på en del nettbutikker, og finner omtrent ingenting, så orker ikke gå gjennom 400 plagg for kanskje å finne noe bra jeg kunne vist frem. Om noe dukker opp skal jeg linke det 59 minutter siden, AnonymBruker said: Nå begynner jeg faktisk å tro det er du som har litt begrenset og innsnevret smak og stil. For mye av dette er klassiske, tidløse plagg som vil kle veldig mange. Og når du i tillegg ikke har hørt om Høyer, så sier det mye om hvor lite bevisst du er når det gjelder stil og mote. Anonymkode: 6ce62...a65 Dette blir som å si at dersom man ikke har spist på x resturant så kan man umulig være i stand til å kjenne om noe mat smaker godt eller ikke 😛 Eller som å si at dersom man ikke har gått på kunstskole kan man aldri bli en dyktig tegner eller maler Høyer hadde for øvrig mye veldig stygge klær, så er ikke verdt min tid å vite mer om den butikken. Eller er du ikke i stand til å oppfatte verden i mer enn "personer som liker høyer" og "personer som ikke liker høyer"? Men den type begrenset tenkning lager du ihvertfall ikke nytenkende mote, det er klart. Bare fordi noe er på mote eller at noen typer plagg selges overalt, betyr ikke at det er pent eller flatterende. 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil påstå at når du mener en normal skjorte ala Ralph Lauren er stygg, så er det deg og ikke klærene. Greit å ikke like merke eller farge, men en klassisk skjorte er aldri feil. Mye klassiske klær gjennom tidene som har vært dårlig. Forklar gjerne hvorfor den skjorten er pen eller stillig, annet enn at den har vært klassisk en stund. Du kan jo google klassike plagg fra 90-tallet og se om du fortsatt mener at alle klassike plagg er pene 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at det er på tide at du lærer deg å sy selv. Anonymkode: db60a...c4b Har faktisk vært inne på tanken, men det virker som om det er ganske mye arbeid og dyrere enn å kjøpe klær, og jeg er ikke en person som bruker være særlig glad i håndarbeid. Men har ikke helt lagt fra meg tanken enda. Jeg mistenker at den type klær jeg ville likt sannsynligvis er vanskelig å sy bra. Syr du selv? Hvordan fungerer det evt? 3 hours ago, AnonymBruker said: Joda, her er: Anonymkode: 321a4...f23 Jeg sovner bare av å se på henne, så kjedelig kledd. Ser ut som hun har ødelagt noen knapper øverst på blusen (den v-formen ser malplassert ut). Er dette en utslitt mamma i 40-årene som har fått skjorten ødelagt av et ustyrelig barn? Anonymkode: e7f10...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #20 Skrevet 28. august 2018 3 minutter siden, Ardwinna said: TS: søk på nett. Finn ut hvilke farger og typer klær du liker og prøv å søk spesielt etter det du vil ha. Dersom du ikke liker skjorter så søk etter andre typer topper. De fleste nettbutikkene har filtre som du kan bruke når du søker, og som gjør at du kan snevre inn på både merke, type klær/klesplagg, farger og størrelse. Bruk disse aktivt og let. Det er garantert en eller annen nettbutikk som har klær du vil ha! Dersom du ønsker enkle ensfargede cardigans kan du sjekke ut Bonprix.no. Ellers har vel H&M sånne enkle cardigans også. Jeg har av og til sett noen snitt og stiler som er vanlige i noen asiatiske land, men har ikke lykkes med å finne en bra nettbutikk derfra enda. Takk for tips, forresten Anonymkode: e7f10...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå