Gå til innhold

Kan jeg gå med denne kjolen i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stygg. Ser ut som en litt penere morgenkåpe. Men det kommer jo ann på hva slags bryllup det er.

Anonymkode: 65110...371

• Liker 6
Skrevet

Hvis du liker kjolen så er vel det det viktigste? :) Ingenting i veien for å bruke den tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Synes den ser veldig billig ut både i stoff og utforming, og altfor uformell for et tradisjonelt kveldsbryllup i hvertfall. 

Kanskje hvis man bare skal i kirken, en sommerdag, og på en enkel lunsjmottakelse etterpå. Dog, selv da ville jeg nok valgt noe som bærer mer preg av kvalitet i stoff og snitt. 

Hva slags bryllup er det? Og hva er dresscode i invitasjonen?

Endret av Kitcat
  • Liker 1
Skrevet

De færreste bryr seg vel om hvert individs bekledning så lenge det ikke er helt feil bekledning i bryllup, tøsete eller så. Ser ikke nor problem med den kjolen. Kanskje ikke en smak som alle liker, men tror ikke noen hadde giddet tenkt så mye over hva du har på deg

Anonymkode: 7ec39...44d

Skrevet

Ser ut som en nattkjole, men bortsett fra det sikkert greit. 

Anonymkode: c73a4...c7a

• Liker 3
Skrevet

Nei den er faktisk helt gyselig.

Anonymkode: 036f1...68c

Skrevet

Personlig ikke helt min smak, men hadde ikke reagert om jeg hadde møtt noen i en slik kjole i bryllup :) 

Anonymkode: a59ef...197

Skrevet

Wow. Her var det mange stygge kommentarer...

Syns absolutt både farge, lengde og fasong er ypperlig kjole som bryllupsgjest! Personlig er det ikke selve kjolen min smak, men som en annen har skrevet her over, hadde jeg heller ikke reagert om noen kom i den :)

Anonymkode: 356cd...18f

• Liker 4
Skrevet

Fin den vel?

Anonymkode: 91e43...b3b

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, Kitcat skrev:

Synes den ser veldig billig ut både i stoff og utforming, og altfor uformell for et tradisjonelt kveldsbryllup i hvertfall. 

Kanskje hvis man bare skal i kirken, en sommerdag, og på en enkel lunsjmottakelse etterpå. Dog, selv da ville jeg nok valgt noe som bærer mer preg av kvalitet i stoff og snitt. 

Hva slags bryllup er det? Og hva er dresscode i invitasjonen?

*dresskode

Anonymkode: 13a24...03a

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer ikke på mye, men akkurat den så jo faktisk ut som en nattkjole. 

Jeg hadde stusset litt. 

Anonymkode: 0fec3...f48

• Liker 2
Skrevet

Regner med du spør i forhold til skikk og bruk her, og ikke om folks personlige smak. 

Hva er kleskoden i bryllupsinvitasjonen? Er det Galla/Kjole og hvitt/smoking så bør du ha lang kjole. Til smoking kan man til nød ha kort kjole, men da bør den være veldig pyntet og nedenfor kneet. Til mørk dress kan man velge knelang kjole, og bør unngå fotsid kjole. Er det bare nevnt pent antrekk eller dress står man ganske fritt, men unngå hverdagsklær. Kjolen bør heller ikke være så kort at det er påfallende. Man kan i slike tilfeller også velge en pen buksedrakt. Nasjonaldrakt er aldri feil når kleskoden er "pent".   Hvis kleskoden ikke er oppgitt i invitasjonen bør du i henhold til skikk og bruk spørre brudeparet. 

Kjolen som du viser fram her kan fungere hvis kleskoden er dress/pent, spesielt hvis du er en litt yngre person. Er kleskoden mørk dress synes jeg den er for kort, og for hverdagslig. 

http://www.dresskoder.no/dresskode/index.html

Anonymkode: d3a08...063

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke valgt den kjolen, ser litt ut som en morgenkåpe men for all del den er "innenfor". 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har en kropp som ikke viser skavanker (bh-stropper, cellulitter, svette osv, det stoffet det er skummelt) Kjør på! 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer an på kleskoden. Kjolen har jo knapt knelengde, men modellen er 177 og bruker str 36, så det kan se annerledes ut på deg. Jeg synes fargen var fin, og fasongen også, egentlig. Problemet her er kvaliteten. Stoff- og sømkvaliteten ser heller skikkelig dårlig ut. Derfor henger ikke kjolen pent på reklamebildene engang. Da tør jeg ikke tenke på hvordan den ser ut i den virkelige verden. 

Endret av Ullvott
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Er det virkelig sånn at dersom man bare kaller en morgenkåpe for "kjole", så er det en kjole?

Skrevet
On 8/27/2018 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

*dresskode

Anonymkode: 13a24...03a

*kleskode

Unnskyld meg folkens, men nå spurte TS faktisk om kjolen er innafor å bruke i bryllup, ikke "synes du denne kjolen er fin eller stygg?".

Anonymkode: 78d05...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...