AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Hei, Har planer om å begynne som vikarlærer, og har da vært i kontakt med flere skoler. Som forventet må jeg søke politiattest, og da får jeg på siste steg beskjed om å legge ved bekreftelse fra arbeidsgiver. Nå har ikke jeg noen kontrakt eller slikt enda, og jeg skal også jobbe for flere skoler...hvordan fungerer da dette? Må jeg først få bekreftelse fra én arbeidsgiver? Og så kan jeg søke etter attest, når jeg har en skriftlig avtale i hånd? Sist jeg var vikarassistent, så gjorde jeg ikke noen av delene. Hadde ingen skriftlig avtale, og jeg møtte bare opp når de ringte meg...men det er riktig nok 10 år siden. Anonymkode: ef13f...cd0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Ja, du må vise til en arbeidskontrakt eller få arbeidsgiver til å bekrefte skriftlig at du skal jobbe for dem. Det må vedlegges søknaden, så du kan ikke søke før du har dette. De fleste skoler lar deg begynne å jobbe før du har fått attesten. Anonymkode: 20796...e70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå