Vilali Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Så har turen kommet til oss, etter å ha fått infobrev fra skolen hvert år, men gått klar. Og i forrige uke oppdaget vi lus på dattera 😕 På pakka står det at alle i husstanden må kures, og det gjorde vi. Men så har jeg fått høre i ettertid at det er bare er de med påvist lus som skal ta kuren! Mitt spørsmål er da (for gjort er jo gjort); skal vi andre droppe kur nr 2 (som man skal ta innen 10 dager)?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Det kan dere, men lusekjem hver kveld, og ser dere tegn til noe egg eller lus, så ta kur to. Anonymkode: 0fcd4...0ad
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Det var på God morgen Norge om lus i dag. Der sa de at det KUN var den med lus som måtte ha kur, men at hele familen må sjekkes/gres med lusekam. Så da vil jeg anta dere ikke trenger å kure noen andre enn jenta, men sjekk alle nøye. Anonymkode: b8f13...2d0
Vilali Skrevet 27. august 2018 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det var på God morgen Norge om lus i dag. Der sa de at det KUN var den med lus som måtte ha kur, men at hele familen må sjekkes/gres med lusekam. Så da vil jeg anta dere ikke trenger å kure noen andre enn jenta, men sjekk alle nøye. Anonymkode: b8f13...2d0 Lusekam har vi, så vi får gre oss grundig 😌 Og bare kure henne etter endte dager hvis vi ikke oppdager noe...
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Vilali skrev: Så har turen kommet til oss, etter å ha fått infobrev fra skolen hvert år, men gått klar. Og i forrige uke oppdaget vi lus på dattera 😕 På pakka står det at alle i husstanden må kures, og det gjorde vi. Men så har jeg fått høre i ettertid at det er bare er de med påvist lus som skal ta kuren! Mitt spørsmål er da (for gjort er jo gjort); skal vi andre droppe kur nr 2 (som man skal ta innen 10 dager)? Les infoen på fhi.no om lus. Der er anbefalte retningslinjer for både helsepersonell og allmuen på alt om helseforhold på deres sider. På pakken er produsenten opptatt av å selge, og i første runde, opptatt av om lusa blir resistent for lusemiddel. Anonymkode: d981b...5cc 1
Gjest Kritt Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Vilali skrev: Så har turen kommet til oss, etter å ha fått infobrev fra skolen hvert år, men gått klar. Og i forrige uke oppdaget vi lus på dattera 😕 På pakka står det at alle i husstanden må kures, og det gjorde vi. Men så har jeg fått høre i ettertid at det er bare er de med påvist lus som skal ta kuren! Mitt spørsmål er da (for gjort er jo gjort); skal vi andre droppe kur nr 2 (som man skal ta innen 10 dager)? Jeg tror det er slik at de som har påbegynt kuren må fullføre denne. Det er nettopp slike halvveis-kurer som bidrar til at lusene blir immune mot midlet.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Kritt skrev: Jeg tror det er slik at de som har påbegynt kuren må fullføre denne. Det er nettopp slike halvveis-kurer som bidrar til at lusene blir immune mot midlet. Lus blir ikke imune, de blir resistente. Finner ikke ts svar på fhi.no, så er apoteket eller fastlege/helsestasjon stedet hun ber om info fra. Anonymkode: d981b...5cc
Gjest Kritt Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lus blir ikke imune, de blir resistente. Finner ikke ts svar på fhi.no, så er apoteket eller fastlege/helsestasjon stedet hun ber om info fra. Anonymkode: d981b...5cc Mente resistente, trodde det var åpenbart.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 Lus blir ikke resistente mot linicin. Anonymkode: 8ef7b...c32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå