AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Hvis det blir skader på mitt bad forårsaket av arbeidet med pigging (i forbindelse med bytte av sluk på bad i leilligheten rett over meg) i naboens bad, hvem er det som skal beregne hvilken sum som skal erstattes til meg (for materialer og arbeidspenger for å utbedre skadene)? Hvem bør jeg kontakte hvis naboens oppussing medfører skader på mitt bad? (Dette er borettslagsleilligheter). Står jeg fritt til å velge selv hvilket firma jeg vil ha til å gjøre utbedringsjobben? Hvis jeg uansett må bytte gulv grunnet skader på gulvet fra arbeidet fra naboen, kan jeg tenke meg å bytte sluk samtidig av praktiske årsaker (hvis gulvet må tas opp grunnet utbedring av skader). Gulvet er i dag i tipp topp stand og jeg har i utgangspunktet ikke planer om å bytte hverken sluk eller gulv før om mange år. Anonymkode: 7022b...d6e
stan Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Du bør kontakte borettslaget og eventuelt deres forsikringsselskap. Normalt vil en takstmann vurdere skadene. Så blir det en dialog med dere om hvilket firma som skal utbedre skadene. Hvis du ønsker å gjøre mere arbeider, avtaler du dette med firmaet. Så betaler du for det som er i tillegg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 4 minutter siden, stan skrev: Du bør kontakte borettslaget og eventuelt deres forsikringsselskap. Normalt vil en takstmann vurdere skadene. Så blir det en dialog med dere om hvilket firma som skal utbedre skadene. Hvis du ønsker å gjøre mere arbeider, avtaler du dette med firmaet. Så betaler du for det som er i tillegg. Tusen takk for god hjelp! Anonymkode: 7022b...d6e
Million Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Hvor mange tråder om dette skal du egentlig opprette?!? Dette er den tredje jeg ser fra deg. Hold deg til den første du har og skriv heller i den, slutt å opprette nye om samme greia hele tiden! 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, Million skrev: Hvor mange tråder om dette skal du egentlig opprette?!? Dette er den tredje jeg ser fra deg. Hold deg til den første du har og skriv heller i den, slutt å opprette nye om samme greia hele tiden! Beklager, men i denne tråden hadde jeg andre spørsmål enn i den tråden du tenker på, og for meg var det da naturlig med en ny tråd med nye spørsmål i HI. Anonymkode: 7022b...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Beklager, men i denne tråden hadde jeg andre spørsmål enn i den tråden du tenker på, og for meg var det da naturlig med en ny tråd med nye spørsmål i HI. Anonymkode: 7022b...d6e Du kan fortsatt bruke bare en tråd, å spørre spørsmål videre i den. Folk kan jo å lese. Anonymkode: 8e3be...59d 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager, men i denne tråden hadde jeg andre spørsmål enn i den tråden du tenker på, og for meg var det da naturlig med en ny tråd med nye spørsmål i HI. Anonymkode: 7022b...d6e Men hvorfor skal du ha full oversikt over hvem du kontakter, hva du kan få, hvilket firma du kan kontakte, og hvor mye penger du kan sitte igjen med FØR det i det hele tatt er noe som indikerer skade!? Alvorlig talt, skulle nesten tro du satt å håpet på skader så du kan få nytt sluk... Anonymkode: ffd18...1c7 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan fortsatt bruke bare en tråd, å spørre spørsmål videre i den. Folk kan jo å lese. Anonymkode: 8e3be...59d Takk for råd. Men mange forholder seg kun til første innlegg i tråden når de svarer i tråder. Anonymkode: 7022b...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal du ha full oversikt over hvem du kontakter, hva du kan få, hvilket firma du kan kontakte, og hvor mye penger du kan sitte igjen med FØR det i det hele tatt er noe som indikerer skade!? Alvorlig talt, skulle nesten tro du satt å håpet på skader så du kan få nytt sluk... Anonymkode: ffd18...1c7 Jeg har ikke spurt om "hvor mye penger jeg kan sitte igjen med". For meg er det greit å på forhånd vite hvem som skal kontaktes hvis uhellet skulle skje. Nei, jeg håper ikke på skader. Jeg ønsker ikke å gjøre noe oppussingsarbeid på badet mitt før om 10-15 år. Det er svært ugunstig for meg av flere årsaker, dersom det skulle bli skader på badet mitt som må utbedres nå. Anonymkode: 7022b...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal du ha full oversikt over hvem du kontakter, hva du kan få, hvilket firma du kan kontakte, og hvor mye penger du kan sitte igjen med FØR det i det hele tatt er noe som indikerer skade!? Alvorlig talt, skulle nesten tro du satt å håpet på skader så du kan få nytt sluk... Anonymkode: ffd18...1c7 Til deg og andre med samme tanker: På seg selv kjenner man andre. Nei, jeg ønsker å slippe å gjøre mer oppussing enn jeg allerede har gjort på mitt bad, før jeg dør. Nei, jeg er ikke gammel. Men jeg er syk. Anonymkode: 7022b...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Du må enten ha lite å ta deg til eller være en ekstremt stresset person. Slapp av, det går nok bra med badet ditt. Anonymkode: 34b02...554 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ønsker å slippe å gjøre mer oppussing enn jeg allerede har gjort på mitt bad, før jeg dør. Er du 60-70 år gammel? Anonymkode: 34b02...554
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du 60-70 år gammel? Anonymkode: 34b02...554 Nei. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Til deg og andre med samme tanker: På seg selv kjenner man andre. Nei, jeg ønsker å slippe å gjøre mer oppussing enn jeg allerede har gjort på mitt bad, før jeg dør. Nei, jeg er ikke gammel. Men jeg er syk. Anonymkode: 7022b...d6e Anonymkode: 7022b...d6e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei Da er det godt mulig du må pusse opp badet ditt før du dør Anonymkode: 34b02...554
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det godt mulig du må pusse opp badet ditt før du dør Anonymkode: 34b02...554 Og du vet hvor lang tid jeg har igjen før jeg dør? Hva om jeg foretrekker å pusse opp etter at jeg dør? Anonymkode: 7022b...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det godt mulig du må pusse opp badet ditt før du dør Anonymkode: 34b02...554 Anonymkode: 7022b...d6e
BMF Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 Du får ikke skader på ditt gulv, hvis naboen pigger igjennom taket ditt. Hvis de går igjennom, så tipper jeg firmaet oppe fikser taket ditt når de er ferdig med sluket. De vil i såfall bruke sement, sparkel og takmaling. Det eneste du «tjener» er nymalt tak. Men det er alltid smart å ta bilde når det har skjedd og informere styret om det.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 Det ble heldigvis kun noen småskader. TS Anonymkode: 7022b...d6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå