AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Min mann har en sønn på snart 18 år.. Denne gutten er (sorry ordbruken) skikkelig lat. Han gjør ingenting hjemme (far forventer det heller ikke), han gidder ikke jobbe, og vi får han så vidt av gårde på skolen. Dette året skal gutten reise bort på skole.. Vi har kjøpt en flott leilighet som han skal bo i som motivasjon til å fullføre skolen. Det som er problemet er at min mann går rundt og sier til alle at "han" han kjøpt seg leilighet (sønnen). Og så ser de på bil (som vi skal betale). Min mann går rundt å sier at gutten skal "kjøpe seg" bil.. En ting er å si det, men en annen er faktisk å si det så gutten hører det.. Gutten hører det, og lyver om det samme til kompiser og familien på morsiden. Hele hennes familie, inkludert hans mor, tror at gutten eier leilighet og snart bil. Sannheten er at vi eier leiligheten, og snart bilen som han skal få disponere. Gutten har da ikke sjanse til å eie noen ting før han tjener egne penger og er gammel nok til å låne penger i banken. Jeg er lei av at min mann får alle (inkludert hans sønn) til å tro at det er sønnen som eier alt som vi har kjøpt. Dette er FEIL! og jeg har mest lyst til å avsløre hele løgnen for alle... Hva gjør jeg?? Anonymkode: bab6f...f35 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 det står samboer i overskriften gammel vane.. 😮 Han ble min mann i sommer Anonymkode: bab6f...f35
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Jeg hadde nok slengt en bemerkning om hvem som har betalt når det blir snakket om 😄 Anonymkode: c94ec...644 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Mannen din skammer seg, hører det ut som. Hva skal man gjøre? Mannen din har kanskje problemer med at han føler sønnen er en latsabb som går hjemme uten driv, og han synes det er så fælt at han vil ikke andre skal oppfatte sønnen på samme måte Løsningen er vel at mannen aksepterer at sønnen "ikka har blitt noe" og ikke jobber for å "bli noe". Jeg tipper sønnen merker dette og føler seg mer mislykket og som en håpløs person av den holdningen hos faren. Han er ikke bra nok, han "burde" ha blitt noe stort. Dette betyr selvsagt at sønnen mister motivasjon, for han føler seg like verdiløs som faren han behandler han som Anonymkode: 1236a...5bd 4
Gjest Reputation Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Jeg forstår at du synes det er irriterende når det er dere som har kjøpt disse tingene også får dere ikke æren. Han er nok veldig takknemlig, men det er jo ikke så kult å si at "far og kone kjøpte denne, denne og denne til meg". De rundt dere forstår jo at det ikke er han som har kjøpt dette selv. Han vet jo også at det ikke er han som har kjøpt det. Hvis dette er motivasjonen han trengte for å fullføre, få seg jobb og nedbetale til dere så er det kjempe bra! -- Jeg ville også passet på å lage en kontrakt som inkluderte hva som forventes av nedbetaling, vedlikehold, renhold osv av leiligheten.
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann har en sønn på snart 18 år.. Denne gutten er (sorry ordbruken) skikkelig lat. Han gjør ingenting hjemme (far forventer det heller ikke), han gidder ikke jobbe, og vi får han så vidt av gårde på skolen. Dette året skal gutten reise bort på skole.. Vi har kjøpt en flott leilighet som han skal bo i som motivasjon til å fullføre skolen. Det som er problemet er at min mann går rundt og sier til alle at "han" han kjøpt seg leilighet (sønnen). Og så ser de på bil (som vi skal betale). Min mann går rundt å sier at gutten skal "kjøpe seg" bil.. En ting er å si det, men en annen er faktisk å si det så gutten hører det.. Gutten hører det, og lyver om det samme til kompiser og familien på morsiden. Hele hennes familie, inkludert hans mor, tror at gutten eier leilighet og snart bil. Sannheten er at vi eier leiligheten, og snart bilen som han skal få disponere. Gutten har da ikke sjanse til å eie noen ting før han tjener egne penger og er gammel nok til å låne penger i banken. Jeg er lei av at min mann får alle (inkludert hans sønn) til å tro at det er sønnen som eier alt som vi har kjøpt. Dette er FEIL! og jeg har mest lyst til å avsløre hele løgnen for alle... Hva gjør jeg?? Anonymkode: bab6f...f35 Du avslører det. "Det er nå vi som eier det da. Det er vi som har kjøpt det til han.Han har ikke jobbet og tjent og betalt noe av det selv, så det er litt feil å si han eier leiligheten." Si det rett ut, for alle forstår uansett at noe ikke stemmer her. 8
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok slengt en bemerkning om hvem som har betalt når det blir snakket om 😄 Anonymkode: c94ec...644 Dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Har du vurdert å - jeg vet ikke jeg, det enkleste er liksom ofte det beste - SNAKKE med mannen din om dette? Hva er det som gjør at han skaper et falskt inntrykk av at sønnen har penger til disse anskaffelsene selv? Og ellers ville jeg gjort som @Tøytigern forslår: korrigert hver gang det kommer opp?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, Tøytigern skrev: Du avslører det. "Det er nå vi som eier det da. Det er vi som har kjøpt det til han.Han har ikke jobbet og tjent og betalt noe av det selv, så det er litt feil å si han eier leiligheten." Si det rett ut, for alle forstår uansett at noe ikke stemmer her. Skjønner ikke helt hensikten med det? Tror ikke akkurat familien til TS helt oppriktig tror at sønnen på 18 uten jobb har kjøpt seg leilighet og bil selv. "Jeg skal få bil" er vel stengt tatt også bare en talemåte. En gutt på 18 sier gjerne ikke "jeg er så heldig å få lov til å disponere en bil, men det er min far og stemor som har kjøpt den". Hvis det er ekstremt viktig for deg å spesifisere at stesønnen din ikke har KJØPT disse tingene, så få du jo bare si det. Jeg ville lagt det ligge, og i så fall heller bare snakket med gutten om det. Det er jo tross alt det viktigste at han forstår og er takknemlig over situasjonen. Hva andre i familien tror og mener er vel ikke så viktig. Anonymkode: 76737...ff9 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hensikten med det? Tror ikke akkurat familien til TS helt oppriktig tror at sønnen på 18 uten jobb har kjøpt seg leilighet og bil selv. "Jeg skal få bil" er vel stengt tatt også bare en talemåte. En gutt på 18 sier gjerne ikke "jeg er så heldig å få lov til å disponere en bil, men det er min far og stemor som har kjøpt den". Anonymkode: 76737...ff9 Ja, jeg tenker det blir ganske ekkelt og føles nedverdigende for mannen om ts buser ut med dette. Snakk med mannen med tomannshånd. Anonymkode: 1236a...5bd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, Blondie65 skrev: Har du vurdert å - jeg vet ikke jeg, det enkleste er liksom ofte det beste - SNAKKE med mannen din om dette? Hva er det som gjør at han skaper et falskt inntrykk av at sønnen har penger til disse anskaffelsene selv? Og ellers ville jeg gjort som @Tøytigern forslår: korrigert hver gang det kommer opp? Jeg har jo snakket med han om dette.. Sagt at jeg syns dette er irriterende, Spesielt siden gutten ikke gidder å gjøre noe som helst. Jeg var jo lunken til å kjøpe leilighet også, da jeg syns denne gutten burde lære å stå på egne bein og ikke fortjener og bli "oppvartet" slik. Anonymkode: bab6f...f35
Kattugla Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hensikten med det? Tror ikke akkurat familien til TS helt oppriktig tror at sønnen på 18 uten jobb har kjøpt seg leilighet og bil selv. "Jeg skal få bil" er vel stengt tatt også bare en talemåte. En gutt på 18 sier gjerne ikke "jeg er så heldig å få lov til å disponere en bil, men det er min far og stemor som har kjøpt den". Hvis det er ekstremt viktig for deg å spesifisere at stesønnen din ikke har KJØPT disse tingene, så få du jo bare si det. Jeg ville lagt det ligge, og i så fall heller bare snakket med gutten om det. Det er jo tross alt det viktigste at han forstår og er takknemlig over situasjonen. Hva andre i familien tror og mener er vel ikke så viktig. Anonymkode: 76737...ff9 Er enig i dette. Ligger bekymringen i at du (ts) tror gutten oppfatter det slik at han faktisk eier bilen og leiligheten og ikke bare disponerer det? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 Men kommer det ikke oppfølgingsspørsmål som vil gjøre det vanskelig å fortsette å lyve? Er det ingen venner og familie som av vennlig interesse lurer på hvordan han tilsynelatende har klart å spare opp så mye egenkapital? Anonymkode: 6a022...db0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 4 minutter siden, Kattugla skrev: Er enig i dette. Ligger bekymringen i at du (ts) tror gutten oppfatter det slik at han faktisk eier bilen og leiligheten og ikke bare disponerer det? gutten går jo rundt å sier det til alle.... han lyger så mye om det, at han tror det selv.. Anonymkode: bab6f...f35 1
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hensikten med det? Tror ikke akkurat familien til TS helt oppriktig tror at sønnen på 18 uten jobb har kjøpt seg leilighet og bil selv. "Jeg skal få bil" er vel stengt tatt også bare en talemåte. En gutt på 18 sier gjerne ikke "jeg er så heldig å få lov til å disponere en bil, men det er min far og stemor som har kjøpt den". Hvis det er ekstremt viktig for deg å spesifisere at stesønnen din ikke har KJØPT disse tingene, så få du jo bare si det. Jeg ville lagt det ligge, og i så fall heller bare snakket med gutten om det. Det er jo tross alt det viktigste at han forstår og er takknemlig over situasjonen. Hva andre i familien tror og mener er vel ikke så viktig. Anonymkode: 76737...ff9 Hensikten er å ikke ljuge og framstå som en shady familie.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kommer det ikke oppfølgingsspørsmål som vil gjøre det vanskelig å fortsette å lyve? Er det ingen venner og familie som av vennlig interesse lurer på hvordan han tilsynelatende har klart å spare opp så mye egenkapital? Anonymkode: 6a022...db0 jo.. Og da svarer de at vi stiller med sikkerhet. Anonymkode: bab6f...f35
Ironically_me Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 Nå tenker jeg at du må lese teksten din en gang til, også ser du jo hvor dette bærer hen. "Leilighet som motivasjon" Joda... 3
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: gutten går jo rundt å sier det til alle.... han lyger så mye om det, at han tror det selv.. Anonymkode: bab6f...f35 Dessuten lærer han at det er helt greit å ljuge om store ting i livet. Akkurat det er ikke greit. Han lærer at det er ok å opptre uærlig.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Hensikten er å ikke ljuge og framstå som en shady familie. Akkurat. folk snakker jo... Anonymkode: bab6f...f35
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jo.. Og da svarer de at vi stiller med sikkerhet. Anonymkode: bab6f...f35 Har du spurt mannen din hvorfor han synes det er greit å lære sønnen at det er greit å ikke være sannferdig og redelig? Hva er det neste han skal ljuge på? Jobbintervjuet sitt? "Jeg har en mastergrad! (Men egentlig har jeg ikke fullført høyere utdanning ennå og skriver fortsatt på den mastergraden.)" 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå