Gå til innhold

Løy for barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg er vanligvis verdens ærligsteperson, men nå har jegaltså løyet for barnehagen!

Barnet mitt ble syk og fikk medisin første dag i går, medisinen ble hentet ut på sødagsåpent apotek i går!

Jeg sa til dem at h*n hadde tatt medisinen siden fredag, og nå sitter jeg her med dritdårlig samvittighet og frykt for å bli ferska. Datoen står jo på på medisinen som er levert i bhg...

Jeg har bare så mye å få gjort så jeg måtte få h*n i barnehagen i dag. Formen virket grei og ingen feber heller for å få det sagt, men fyyy som jeg tenker på dette...😫 Hvor stor sjans tror dere det er at de finner ut av det? Har noen andre vert i en lignende situasjon?

Anonymkode: e9b45...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Jeg er vanligvis verdens ærligsteperson, men nå har jegaltså løyet for barnehagen!

Barnet mitt ble syk og fikk medisin første dag i går, medisinen ble hentet ut på sødagsåpent apotek i går!

Jeg sa til dem at h*n hadde tatt medisinen siden fredag, og nå sitter jeg her med dritdårlig samvittighet og frykt for å bli ferska. Datoen står jo på på medisinen som er levert i bhg...

Jeg har bare så mye å få gjort så jeg måtte få h*n i barnehagen i dag. Formen virket grei og ingen feber heller for å få det sagt, men fyyy som jeg tenker på dette...😫 Hvor stor sjans tror dere det er at de finner ut av det? Har noen andre vert i en lignende situasjon?

Slapp helt av. Det er ikke en stor greie. Men det er lurt å slutte å lyve til barnehagen

Du kan jo ringe barnehagen og spørre hvordan det går med barnet og si du bekymrer deg for ungen din. Så får du vite hvordan h*n har det, også.

Endret av Tøytigern
  • Liker 22
Skrevet

hvorfor lyve?? 

Men husk at man kan få «vente medisin» av legen før man henter resepten 

• Liker 15
Skrevet

Å nei! Å neiiii! Å neiiiiiiiiiiiiiii!

Her kommer barnevernet inn.. forbered deg på å måtte adobtere bort barnet ditt. Med en gang barnehagen finner ut av dette er du i trøbbel! Regne med du får politiet på døra i ettermidag. Mulig noen fra millitæret. Hører du en helikopter i lufta idag, LØP FOR LIVET! De er ute etter DEG!

Seriøst? Hva så om du sa fredag istedenfor søndag? Ikke alle er like våkne og opplagt en mandags morgen.

Men bare for nysjerrigheten skyld: Er det noen spesiell grunn til at du sa fredag og ikke søndag?  

Anonymkode: 91d14...145

• Liker 23
Gjest Kajsa07
Skrevet

Du bør holde deg til barnehagen sine regler. De er der for en grunn. De er der av hensyn til ditt eget barn og andres. Alle har ting de må gjøre, men når barna blir syke må gjøremål utsettes. Synes det er rart at du bekymrer deg mest for å bli tatt i løgn og ikke bryr deg om at du har opptrådt galt både overfor barnet ditt og overfor barnehagen.

Skrevet

Da husker du til neste gang sykdom skjer, hvordan du har det nå, også gjør du ikke slik mer. 

Du kan ikke endre det du har gjort.

Barnehagen oppdager det sannsynligvis. I barnehagen min pode gikk i, var de svært nøye på medisiner, alt fra signatur fra foreldre før barnet kunne få det, men også at man ikke måtte finne på å gi medisiner som var gått ut på dato. Så de leser det med liten skrift på medisinene, sannsynligvis.

Anonymkode: d1791...629

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å nei! Å neiiii! Å neiiiiiiiiiiiiiii!

Her kommer barnevernet inn.. forbered deg på å måtte adobtere bort barnet ditt. Med en gang barnehagen finner ut av dette er du i trøbbel! Regne med du får politiet på døra i ettermidag. Mulig noen fra millitæret. Hører du en helikopter i lufta idag, LØP FOR LIVET! De er ute etter DEG!

Seriøst? Hva så om du sa fredag istedenfor søndag? Ikke alle er like våkne og opplagt en mandags morgen.

Men bare for nysjerrigheten skyld: Er det noen spesiell grunn til at du sa fredag og ikke søndag?  

Anonymkode: 91d14...145

Jeg var usikker på om det var greit å komme i barnehagen etter en halv dag med medisin😬 men ja var sikkert helt unødvendig.. det letter litt på trykket når dere sier det ikke er noe bry seg om i allefalt kanskje jeg kan fortsette dagen med en litt bedre følelse nå😌 ts

• Liker 1
Gjest Kajsa07
Skrevet

Bedre å fortsette å være ærlig. Du kunne bare ringt barnehagen og spurt om det var greit at barnet ditt kom i dag. Men det gjør du sikkert neste gang. 

Skrevet
3 minutter siden, Kajsa07 skrev:

Du bør holde deg til barnehagen sine regler. De er der for en grunn. De er der av hensyn til ditt eget barn og andres. Alle har ting de må gjøre, men når barna blir syke må gjøremål utsettes. Synes det er rart at du bekymrer deg mest for å bli tatt i løgn og ikke bryr deg om at du har opptrådt galt både overfor barnet ditt og overfor barnehagen.

(Det tenkte jeg også. Sikkert slitsomt for barnet å være i bhg når h*n er syk og ikke kommet ordentlig igang med medisiner.)

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, Kajsa07 skrev:

Barnet er i fin form, haddelevert i bhg ellers👍 Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var usikker på om det var greit å komme i barnehagen etter en halv dag med medisin😬 men ja var sikkert helt unødvendig.. det letter litt på trykket når dere sier det ikke er noe bry seg om i allefalt kanskje jeg kan fortsette dagen med en litt bedre følelse nå😌 ts

Hvilken sykdom har barnet?

Anonymkode: 3411a...b5f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet er i fin form, haddelevert i bhg ellers👍 Ts

Hvorfor trenger det medisin hvis det er i fin form? Hva feiler barnet, hvis det er lov å spørre?

• Liker 11
Skrevet

Er det smittsomt?

Anonymkode: 3411a...b5f

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvorfor trenger det medisin hvis det er i fin form? Hva feiler barnet, hvis det er lov å spørre?

Har ikke lyst å si i tilfelle jeg blir gjenkjent, men det er ikke smittsomt. Barnet betydelig mye bedre etter allerede første dose med medisin.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lyst å si i tilfelle jeg blir gjenkjent, men det er ikke smittsomt. Barnet betydelig mye bedre etter allerede første dose med medisin.

Jeg synes du neste gang bør vurdere litt annerledes, for barn vil merke at de er syke. Det er slitsomt å være i en barnehage. Særlig når man er syk er det best å være hjemme og komme til hektene igjen. Uansett om du som forelder har mye du skulle ha gjort må barnets beste komme foran.

• Liker 11
Skrevet

Så, du hadde mye å gjøre i dag og da valgte du å sende et barn som var syk mindre en 12 timer tidligere i barnehagen istedenfor å være hjemme og slappe av. 

Hva egentlig feiler noen foreldre? 

Anonymkode: 0420d...24d

• Liker 26
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Foreldre som sender syke barn i barnehagen burde hatt deng! 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så, du hadde mye å gjøre i dag og da valgte du å sende et barn som var syk mindre en 12 timer tidligere i barnehagen istedenfor å være hjemme og slappe av. 

Hva egentlig feiler noen foreldre? 

Anonymkode: 0420d...24d

Helt enig. TS, jeg håper du har lært til neste gang og holder ungen hjemme så lenge som det er anbefalt. 

Anonymkode: 95c17...93c

• Liker 5
Skrevet

Ikke tenk på alle de andre barna i barnehagen som kan bli syke. Foreldrene har helt sikkert mer tid enn deg til å passe på de...

Anonymkode: c26d5...e08

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får du fortsette løgnen med å si at dere fikk medisin med dere for noen dagers bruk fra legen. 

Eller vise deg ærlig og si at du har tatt feil, husket feil eller legge deg langflat og inrømme løgnen din. 

Anonymkode: 301e8...d7c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...