AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Det er 15 årsaldersgrense. Vi så den på kino tidligere i år og vi gikk nesten derfra fordi det var så ille. Men nå har skaden skjedd, selvfølgelig tatt det opp med bestemor om at det ikke var greit. Men vi må snakke med barnet vårt idag, det vi lurer på er hvordan. Og hva skal vi si.. tenker på at hUn er så liten men har sett masse vonde ting.. Anonymkode: 6c22b...825
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Glemte å si at barnet mitt er åtte år, fyller ni i slutten av året. Ts Anonymkode: 6c22b...825
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Når barnet deres er så gammelt, er dette helt ærlig noe dere burde ha prater om kontinuerlig i flere år allerede, mtp nyheter og aviser barn blur eksponert for. Hva med å bare spørre henne hva hun te.ker? Kjenner dere virkelug ungen deres så dårlig, at dere må spørre oss om kommunikasjonshjelp? Ungen er 8, ikke 4. Anonymkode: 8335f...aca 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Veldig rart at bestemor fikk ta med seg et barn inn på en såpass sterk film. Og like rart at ikke bestemor snakket med dere foreldre først. Anonymkode: f98ac...62c 16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barnet deres er så gammelt, er dette helt ærlig noe dere burde ha prater om kontinuerlig i flere år allerede, mtp nyheter og aviser barn blur eksponert for. Hva med å bare spørre henne hva hun te.ker? Kjenner dere virkelug ungen deres så dårlig, at dere må spørre oss om kommunikasjonshjelp? Ungen er 8, ikke 4. Anonymkode: 8335f...aca Hjelpes! Selvfølgelig kjenner vi hun godt, 22. Juli er også noe hun kjente til fra tidligere. Vi tenker mer på alt blodet, skytingen, hjelpesløse barn og ungdommer som var fanget en plass uten hjelp. Hvordan snakke med hun på en pedagogisk måte. Ts Anonymkode: 6c22b...825 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig rart at bestemor fikk ta med seg et barn inn på en såpass sterk film. Og like rart at ikke bestemor snakket med dere foreldre først. Anonymkode: f98ac...62c De så den på dvd. Ts Anonymkode: 6c22b...825
Gjest COSL Innovator Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Bare la det ligge, hun tåler det nok helt fint.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 Fy f. Hadde blitt så sinna. Det der er ikke greit. Mer konstruktivt: det er vel bare å sette seg ned sammen da og si : du, vi må snakke litt om den filmen dere så. Hva syns du osv. Jeg har ikke barn. Men tenker umiddelbart at det vil funke å få barnet prøve å beskrive opplevelsen med egne ord. Og stille spørsmål om det er noe hun går å tenker på og om det er noe hun lurer på. Anonymkode: 90852...6f3 21
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 Herregud TS.. La dette ligge. Har hun tatt skade av filmen? Er hun på noen måte påvirket? Dersom nei, la det ligge. De aller fleste (i allefall i min tid) så både lignende ting og verre filme rpå den alderen. Lurer på om det er kun du som lager en stor greie ut av dette. Anonymkode: 87207...6ce 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Skjønner godt at du ikke liker dette, men tenker nesten det er bra at barnet var såpass liten. Det er ikke sikkert det har gjort så stort inntrykk, fordi hun ikke forstår og reflekterer over handlingene (det har faktisk skjedd, I Norge, de var innesteng på en øy, de døde på ordentlig). Sånn sett ville jeg snakke litt forsiktig med henne, og har ikke filmen gjort inntrykk ville jeg latt det ligge. Jeg har to barn med tre års mellomrom, og hver gang de har sett noe skummelt er den eldste som har blitt redd, fått mareritt osv, og vi må snakke med henne og hun vil ikke se slikt igjen. Den yngste som har sett samme film har som regel ikke fått med seg handlingen i grunnen, langt mindre forstått "alvoret". Den yngste på 7 har så lite knagger å henge slikt på og det faller henne ikke inn at de faktisk dør når noen dør. Så her spørs det litt hva bestemor fortalte om filmen også, om hun understreket at dette er sant og så ille var det, eller om den ble vist som hvilken som helst annen film. Anonymkode: 60d2d...3a4 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barnet deres er så gammelt, er dette helt ærlig noe dere burde ha prater om kontinuerlig i flere år allerede, mtp nyheter og aviser barn blur eksponert for. Hva med å bare spørre henne hva hun te.ker? Kjenner dere virkelug ungen deres så dårlig, at dere må spørre oss om kommunikasjonshjelp? Ungen er 8, ikke 4. Anonymkode: 8335f...aca Flere år allerede? Barnet er bare ni år. Anonymkode: 6d203...47b 17
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 Åtte år mente jeg.... Anonymkode: 6d203...47b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når barnet deres er så gammelt, er dette helt ærlig noe dere burde ha prater om kontinuerlig i flere år allerede, mtp nyheter og aviser barn blur eksponert for. Hva med å bare spørre henne hva hun te.ker? Kjenner dere virkelug ungen deres så dårlig, at dere må spørre oss om kommunikasjonshjelp? Ungen er 8, ikke 4. Anonymkode: 8335f...aca Barnet er 8 år og prate om og SE er dessuten to helt forskjellige år. Og noe så absurd å si at barnet er 8 og ikke 4 år. Som om en 8 åring burde utsettes for dette her. Så ignorant. Anonymkode: 6d203...47b 16
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes! Selvfølgelig kjenner vi hun godt, 22. Juli er også noe hun kjente til fra tidligere. Vi tenker mer på alt blodet, skytingen, hjelpesløse barn og ungdommer som var fanget en plass uten hjelp. Hvordan snakke med hun på en pedagogisk måte. Ts Anonymkode: 6c22b...825 har du sett filmen?? det er ikke så mye blod i den.. Anonymkode: 55690...a1d 4
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 (endret) Unnskyld men jeg lurer på hva som er i veien med den bestemoren... Men barnet vil jo være den som styrer hvor mye dere skal snakke om dette og hva det skal snakkes om. Spør barnet om hva det syns om filmen det så. Hvis ungen virker opprørt eller plaget kan dere jo spørre hva hun reagerer på og hva hun tenker. Få henne til å snakke om det og ikke fokuser på å forklare noe. Det viktigste er å bekrefte at dette var en ekkel film og ikke gjøre det til grusom virkelighet for et barn på 8 år. Ikke snakk om at det virkelig har skjedd, men si at "Ja, denne filmen er ekkel." Så legger dere det fra dere og går videre. Endret 27. august 2018 av Tøytigern 12
Tøytigern Skrevet 27. august 2018 #16 Skrevet 27. august 2018 (Den bestemora fortjener juling. Hva er galt med vurderingsevnen til sånne folk. Hva skulle uansett en 8-åring få ut av å se en sånn film? Det er jo ikke underholdning...) 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes! Selvfølgelig kjenner vi hun godt, 22. Juli er også noe hun kjente til fra tidligere. Vi tenker mer på alt blodet, skytingen, hjelpesløse barn og ungdommer som var fanget en plass uten hjelp. Hvordan snakke med hun på en pedagogisk måte. Ts Anonymkode: 6c22b...825 Jeg tror ikke du som forelder trenger å tenke at du må snakke pedagogisk korrekt ovenfor barnet ditt til en hver tid. Snakk heller litt rundt temaet hvis hun tar det opp selv, ikke som en pedagog, men som en mamma. Det hadde jeg gjort da. Gjort er gjort, du får ikke gjort om på det nå 😕 Anonymkode: 408fe...054 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #18 Skrevet 27. august 2018 Er ikke den filmen ganske grotesk og grafisk? Skjønner godt du er forbanna. Jeg har ikke orket se den selv. Brekker meg av veldig grafiske filmer. Anonymkode: fe9c3...c08 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #19 Skrevet 27. august 2018 Barn tenker ikke like dypt om utøya som vi voksne gjør. Anonymkode: e0638...006 3
Meadow Skrevet 27. august 2018 #20 Skrevet 27. august 2018 Jeg synes det er helt idiotisk av bestemor, jeg hadde blitt skikkelig forbannet. Jeg har ikke orket å se den filmen selv engang. Håper at barnet ikke fulgte så godt med, eller skjønte alvoret i filmen. Jeg fikk lett mareritt av filmer når jeg var liten. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå