Gå til innhold

Date komiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har truffet en mann et par ganger nå som jobber som komiker. Vi har en god tone og har det veldig.....morsomt, og der ligger problemet (?) Det blir mye spøking og vitsing om ting han legger merke til, folka på nabobordet, ting han har lest. Morsomt for all del, men...lite annet. Jeg trenger litt substans, vil lære om han og verdiene hans, høre om han uten at jeg er usikker på om han overdriver for komisk effekt  eller ikke. Han er ellers veldig allright, kjekk og tiltrekkende, og humoren er jo til tider helt fantastisk, og jeg tenker inntil videre at han drar komikerkortet fordi han er nervøs og at det vil roe seg etterhvert og at det finnes en seriøs person inni der et sted. Hva tror dere? Noen med erfaring?

Anonymkode: 023a8...9cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datet du Valen?

Anonymkode: c867a...bbf

• Liker 2
Skrevet

Komikere driver jo med en type kunst, så de kan settes litt i samme "bås" som musikere, malere og forfattere: jobben er livet deres, de har et stort behov for å være i sentrum og få bekreftelse. Er selv kunstner, men mer innesluttet, liker ikke å showe, men bekreftelsebiten er der alltid: jeg trenger en tålmodig og interessert partner, en som alltid sier ja med et smil når jeg spør om han kan høre om min neste kunstide høres bra ut.

Et par ganger med treff sier ikke så mye, vanskelig å gi råd da. Kan vel egentlig bare si at du kan ta litt mer styring, spørre han personlige spørsmål, hvis han konstant spøker i sine svar, kan du gi beskjed om at han ikke trenger å være morsom hele tiden fordi det gjør det litt vanskelig å bli godt kjent.

Anonymkode: db5ee...ccc

• Liker 7
Skrevet

Ta han med på tur i skogen neste date. Der er det ikke så mange mennesker som gir impulser til vitser han kan spore av med. Og det gir en annen setting der det ikke blir like naturlig å overdrive og tøyse som ved et kafébord. Dessuten kan det være fint hvis dere klarer å være stille sammen også. Stillhet blir fort pinlig på kafé men mer naturlig ute på tur.

Anonymkode: 5e80e...e6f

• Liker 4
Skrevet

Hvor mange dater har du vært på? Tar tid å bli kjent med noen. Synes er jeg ikke en som liker å prate om verdiene mine, synes verdier er noe man bør vise. Alle kan jo si de synes en del verdier er viktig, det som teller er jo om de lever etter disse verdiene. 

Datet en komiker for mange år siden. Tok tid å bli kjent med han, han likte jo å underholde. Men så gikk det en stund og han åpnet seg opp og han endte med å bli den som har åpnet seg mest for meg selv om vi aldri ble sammen. 

Anonymkode: aa36b...f0c

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dater har du vært på? Tar tid å bli kjent med noen. Synes er jeg ikke en som liker å prate om verdiene mine, synes verdier er noe man bør vise. Alle kan jo si de synes en del verdier er viktig, det som teller er jo om de lever etter disse verdiene. 

Datet en komiker for mange år siden. Tok tid å bli kjent med han, han likte jo å underholde. Men så gikk det en stund og han åpnet seg opp og han endte med å bli den som har åpnet seg mest for meg selv om vi aldri ble sammen. 

Tre dater bare, men på den ene hang vi i mange timer og gjorde mange forskjellige ting. Var etter den daten jeg var litt utmattet og bare okey, nå har vi hengt siden kl 12, men alt jeg vet om deg er at du er kjapp i replikken. Lo masse, hadde sommerfugler og var veldig tiltrukket av han da, men ble likevel en mest av alt utmattende opplevelse.

Jeg mener ikke å prate direkte om verdier, men gjennom noen samtaleemner kommer jo verdier til syne...tenker jeg. Det var uansett ikke så viktig for innlegget mitt.

Hvor lang tid tok det før han begynte å åpne seg?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta han med på tur i skogen neste date. Der er det ikke så mange mennesker som gir impulser til vitser han kan spore av med. Og det gir en annen setting der det ikke blir like naturlig å overdrive og tøyse som ved et kafébord. Dessuten kan det være fint hvis dere klarer å være stille sammen også. Stillhet blir fort pinlig på kafé men mer naturlig ute på tur.

Anonymkode: 5e80e...e6f

Takk for tips! Det tror jeg at jeg faktisk skal gjøre. Hehe. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Komikere driver jo med en type kunst, så de kan settes litt i samme "bås" som musikere, malere og forfattere: jobben er livet deres, de har et stort behov for å være i sentrum og få bekreftelse. Er selv kunstner, men mer innesluttet, liker ikke å showe, men bekreftelsebiten er der alltid: jeg trenger en tålmodig og interessert partner, en som alltid sier ja med et smil når jeg spør om han kan høre om min neste kunstide høres bra ut.

Et par ganger med treff sier ikke så mye, vanskelig å gi råd da. Kan vel egentlig bare si at du kan ta litt mer styring, spørre han personlige spørsmål, hvis han konstant spøker i sine svar, kan du gi beskjed om at han ikke trenger å være morsom hele tiden fordi det gjør det litt vanskelig å bli godt kjent.

Anonymkode: db5ee...ccc

Ja, dette gir mye mening. Det med å være i sentrum er kanskje en ting jeg har følt litt på, at det føles som at det viktigste for han er at jeg skal synes at han er morsom. Så blir litt sånn at selvom jeg ler masse helt naturlig, så er det en stemme bak i hodet som sier at jeg må jo le også, hvis ikke opplever han dette som mislykket.

Takk for tips også, jeg prøver på det du sier, men skal prøve enda hardere!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Datet du Valen?

Anonymkode: c867a...bbf

Nei:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har truffet en mann et par ganger nå som jobber som komiker. Vi har en god tone og har det veldig.....morsomt, og der ligger problemet (?) Det blir mye spøking og vitsing om ting han legger merke til, folka på nabobordet, ting han har lest. Morsomt for all del, men...lite annet. Jeg trenger litt substans, vil lære om han og verdiene hans, høre om han uten at jeg er usikker på om han overdriver for komisk effekt  eller ikke. Han er ellers veldig allright, kjekk og tiltrekkende, og humoren er jo til tider helt fantastisk, og jeg tenker inntil videre at han drar komikerkortet fordi han er nervøs og at det vil roe seg etterhvert og at det finnes en seriøs person inni der et sted. Hva tror dere? Noen med erfaring?

• Liker 1
Skrevet

I Bergen 😊

Anonymkode: 74045...64e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Tre dater bare, men på den ene hang vi i mange timer og gjorde mange forskjellige ting. Var etter den daten jeg var litt utmattet og bare okey, nå har vi hengt siden kl 12, men alt jeg vet om deg er at du er kjapp i replikken. Lo masse, hadde sommerfugler og var veldig tiltrukket av han da, men ble likevel en mest av alt utmattende opplevelse.

Jeg mener ikke å prate direkte om verdier, men gjennom noen samtaleemner kommer jo verdier til syne...tenker jeg. Det var uansett ikke så viktig for innlegget mitt.

Hvor lang tid tok det før han begynte å åpne seg?

Husker egentlig ikke hvor lang tid det tok før han åpnet seg, men husker han brukte lang tid og at jeg tenkte for meg selv "er dette en som aldri kommer til å åpne seg?". Så  kom han hjem fra moren sin en dag og gråt fordi hun nok en gang hadde endt med en mann som behandlet henne dårlig. Etter det var han alltid åpen og svært opptatt av å prate om hva han følte, hvordan han så verden og hva han slet med. 

Nå ser du jo at min date var i en litt spesiell situasjon, men det kan jo være en ide at du prøver å åpne deg først og se om han åpner seg tilbake. Samt at når han først har åpnet seg litt så kommer det mer og mer ettersom han får mer og mer tillit til deg. 

For at en komiker skal få folk til å le så må han jo gjerne tenke over sitt eget liv. Så han har nok gjort en god del tanker og han ser nok etter noen å dele dem med! 

Skrevet (endret)

Litt på siden, men jeg har en venn som er utrolig morsom og som ses på som gjengens komiker. Han er imidlertid så mye mer! Jeg tror han begynte å vise den mer alvorlige siden til meg siden jeg bare begynte å snakke om vanlige ting, uten å mene det "styrte" samtalen over på umorsomme emner, og etter hvert litt alvorlige ting. Sistgang vi to var alene i tre timer tror jeg knapt han sa noe gøyalt, men vi hadde det utrolig hyggelig og han fortalte meg personlige ting. Så tipset må være at du "tar over" litt og snakker om noe du bryr deg om, og hvis han prøver å finne på noe morsomt så ikke le men spør igjen om det du vil ha svar på. Vær mindre publikum og mer samtalepartner.  Og hvis han ikke gir seg, så si i fra direkte at det kunne være fint om ikke alt trenger å være en spøk og at du gjerne vil bli bedre kjent med ham. Vær den han ikke trenger å underholde, men være seg selv sammen med. Det andre selvet. 

Endret av McMary
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...