AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Jeg er nå i 30årene, og det er noe fra fortiden min som innhenter meg. Jeg har en onkel, en av mange brødre til min mor. Han har alltid vært spesiell. Musiker og kunstner. Evig ungkar som tilslutt kjøpte seg ei utenlandsk dame og fikk 4 barn med henne. Han er min fadder, men vi har ikke hatt mye kontakt. Spesielt ikke etter han sendte meg mange meldinger da jeg var tenåring. Fra 13års alder. De meldingene kunne være alt fra slibrige trailer-vitser. Grove sex-vitser. Eller han trengte noen å skrive med, fordi han slet med kjærlighetslivet sitt. Han sytte/søt/klaget over at han ikke "fikk seg" og at han tilogmed drømte om min mor (sin søster) om natta... mye rare tekstmeldinger. Husker et av mine siste svar til han var "jeg er ikke psykologen din, søk hjelp en annen plass". Husker jeg ble redd for han denne tiden, men jeg turte aldri å si dette til noen da vi er en familie som ikke snakker åpent om noe. Og nå er det gått så lang tid, at det ikke er vits. Nå har han jo endelig fått seg sin egen familie. Jeg har selv barn som er på alderen med hans barn. Han har bare gutter, men jeg har jenter - som jeg ALDRI lar han få være alene sammen med. Denne oppførselen hans var vel ikke helt innafor den gangen? Eller overdramatiserer jeg? Anonymkode: 87aca...7f0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Oppførselen hans var overhodet ikke grei. Det er for meg en for for seksuelle overgrep, men følgelig med langt mindre skadeomfang enn om han hadde gjort noe fysisk eller over nett (sendt bilder av kropp etc). Jeg synes du skal si ifra om dette, ingen med normal seksualitet og psykisk helse gjør sånt. Ingen. Og det er helt riktig avgjørelse du tar angående egne barn. Men jeg tenker du må la de nærmeste få vite hva han gjorde. Han kan selvsagt gjøre dette igjen, også med gutter. Anonymkode: 24ed7...ac6 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 Ikke innafor. Barn skal aldri være en voksens psykiske støtte, og når man legger til temaet han skrev om blir det hakket verre. Det trenger ikke bety at han har seksuell interesse for tenåringer, men det er uansett uakseptabel atferd og jeg skjønner godt at du fant og finner det ubehagelig. Det er en form for uønsket oppmerksomhet, uansett hvordan man vrir og vender på det. Anonymkode: 946a3...516 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Siden jeg enda kjenner på det den dag idag, så skjønner jeg jo at det var "feil" av han den gang.. er bare så glad for at han aldri gjorde noe fysisk med meg. TS Anonymkode: 87aca...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Hadde 13 åringer mobiltelefon på 90 tallet?? Anonymkode: b9780...123
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde 13 åringer mobiltelefon på 90 tallet?? Anonymkode: b9780...123 Yes, klubbe-drapsvåpen-Nokia 🤣 Anonymkode: 87aca...7f0 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 Hva er poenget med å dvele på dette nå så mange år etter? Bare kutt ut og lev videre. Du får ikke gjort fra eller til uansett. Anonymkode: 6c436...15c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde 13 åringer mobiltelefon på 90 tallet?? Anonymkode: b9780...123 Ja, ericsson. Deretter hadde jeg Sony Ericsson og så Nokia. Første telefon fikk jeg på barneskolen og det var en som min far hadde brukt. Hadde kontantkort med kanskje 99kroner på, som varte noen måneder. Anonymkode: 3fd0c...1cc
Gjest BearMama Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Yes, klubbe-drapsvåpen-Nokia 🤣 Anonymkode: 87aca...7f0 Herre! Med en liten antenne på! 😂😂😂 Det var vel den billigste på markedet. Hadde den jeg også 🙈😂 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med å dvele på dette nå så mange år etter? Bare kutt ut og lev videre. Du får ikke gjort fra eller til uansett. Anonymkode: 6c436...15c Dvele? Det er naturlig at at menneskesinnet plutselig kan hente opp ting fra fortiden som har plaget en, vært traumatiserende eller ubehagelig. Her ble TS utsatt for en psykisk ustabil person som i tillegg er et familiemedlem som hun burde kunne stole på og være trygg på. At han sender slibrige sexmeldinger og tømmer seg for voksne problemer på en 13 år gammel jente er ikke greit og noe som kan vekke dårlige minner i voksenlivet. Det må ikke allltid være fysiske overgrep for at en skal «få lov» til å føle at det var ekkelt og traumatiserende. Det er naturlig å tenke hva hadde skjedd om han hadde vært alene med meg? Har han gjort noe mot andre jenter? Slike tanker og spørsmål når en er voksen og mer reflektert gjør sterke inntrykk og det er noe man skal bearbeide, ikke bare skyve under en stol og glemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå