AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Har en kastrert hannkatt på 4 år som mjauer til hver anledning, når han vil ha mat, kos, ikke kos, vil ut, vil inn, bare fordi... etc På nettene står han å jamrer høyt utfor vinduet helt til han slippes inn, hvis han er inne så mjauer han helt til han slippes ut. Han vil ofte ut og inn flere ganger om natten. Problemet er at han også vekker babyen med jamringen sin, som da redulterer i at jeg sover minimalt om nettene. Når babyen endelig har roet seg og sovnet så jamrer katten igjen og vi er igang igjen med våken baby. Har vurdert katteluke men han er fæl på å dra inn fugler og mus og innsekter. Har prøvd å la vær å slippe han inn og ut når han mjauer men da kan han stå 3 timer i strekk å mjaue og han mjauer høyere og høyere... sinnsykt irriterende! Noen gode råd på hva jeg kan gjøre? Anonymkode: aee3f...867
Chizue Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Skaff deg kattedør og eventuelt ett halsbånd med bjelle og sikkerhetslås --en slik som faller av katta om den setter seg fast i noe.. Det å få inn mus, fugler og innsekter, ben og andre rariteter, må man nesten bare regne med når man katt.... Vi har ikke katt, men nabokatten tar inn mus og fugler inn til oss XD 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 17 minutter siden, Chizue skrev: Skaff deg kattedør og eventuelt ett halsbånd med bjelle og sikkerhetslås --en slik som faller av katta om den setter seg fast i noe.. Det å få inn mus, fugler og innsekter, ben og andre rariteter, må man nesten bare regne med når man katt.... Vi har ikke katt, men nabokatten tar inn mus og fugler inn til oss XD Ja har regnet med litt fangst, men uten luken kan jeg sjekke om han har noe i munnen før jeg slipper han inn. Jeg skal få kjøpt meg katteluke og halsbånd. problem nr to er at han ikke alltid vil ut, han vil inn på soverommet vårt å ha kos ( eller ha mat selv om matskåla er full) så han har klort opp dørkarmen på utsiden mens han står å mjauer. Katten har ikke lov å komme inn på rommet for han røyter helt ekstremt og legger seg i sengen og klorer på sengegavlen. Tips til dette problemet? Anonymkode: aee3f...867
Skilpadden Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Katten min røytet også mye nå på røytesesongen. Jeg har gitt henne tørrfôr som er egnet for det, også passer jeg på å børste henne minst en gang om dagen. Det har blitt betraktelig bedre. Jeg her alltid misunnet de som har en vokal katt. Skulle ønske katten min mjauet mer .. men min mjauer kun av utålmodighet og glede når jeg skal gi henne våtfor😔 Så hender jeg deler en pose i flere deler så hun skal mjaue etter mer 1
GodtNok Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Det hørtes virkelig helt uholdbart ut med en så masete og krevende katt. Det blir jo som å ha en baby til med ganske andre rutiner. I ditt tilfelle hadde jeg uten tvil kvittet meg med katten. Kanske noen kunne tenke seg å adoptere? Det går da ikke an at du skal miste nattesøvn pga et kjæledyr. Gjør livet ditt enklere, er mitt råd. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 41 minutter siden, Skilpadden skrev: Katten min røytet også mye nå på røytesesongen. Jeg har gitt henne tørrfôr som er egnet for det, også passer jeg på å børste henne minst en gang om dagen. Det har blitt betraktelig bedre. Jeg her alltid misunnet de som har en vokal katt. Skulle ønske katten min mjauet mer .. men min mjauer kun av utålmodighet og glede når jeg skal gi henne våtfor😔 Så hender jeg deler en pose i flere deler så hun skal mjaue etter mer Tro meg! Du ønsker ikke en mjauete katt. 23 minutter siden, GodtNok skrev: Det hørtes virkelig helt uholdbart ut med en så masete og krevende katt. Det blir jo som å ha en baby til med ganske andre rutiner. I ditt tilfelle hadde jeg uten tvil kvittet meg med katten. Kanske noen kunne tenke seg å adoptere? Det går da ikke an at du skal miste nattesøvn pga et kjæledyr. Gjør livet ditt enklere, er mitt råd. Ja men vi er to om katten og han elsker den katten så vil ikke sette han i en trist situasjon å måtte gi han vekk/ avlive ( dersom ingen vil ha en voksen hannkatt). Skal få meg ørepropper.. babyen hører jeg veldig godt så får håpe at kattestemmen blir litt mer dempa, men så er det babyen igjen som får høre det... litt kinkig situasjon.. Anonymkode: aee3f...867
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg! Du ønsker ikke en mjauete katt. Ja men vi er to om katten og han elsker den katten så vil ikke sette han i en trist situasjon å måtte gi han vekk/ avlive ( dersom ingen vil ha en voksen hannkatt). Skal få meg ørepropper.. babyen hører jeg veldig godt så får håpe at kattestemmen blir litt mer dempa, men så er det babyen igjen som får høre det... litt kinkig situasjon.. Anonymkode: aee3f...867 Er det han som absolutt vil ha katten får han ta seg av baby som vekkes av den og da? Anonymkode: 7df25...208
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det han som absolutt vil ha katten får han ta seg av baby som vekkes av den og da? Anonymkode: 7df25...208 Han har et godt sovehjerte og våkner ikke av katten, men våkner av babyen av og til. Så her er det jeg som må ta styringa mesteparten av tiden. Anonymkode: aee3f...867
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 Katten var står alltid utenfor soverommet og mjauer og klorer. Vi hang opp aluminiumsfolie på døra. Da slutta han med det. Etter en stund fjernet vi denne, og nå gjør han det mye mindre enn før. Anonymkode: e7e16...b02
Tvist Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Du trenger ikke halsbånd for å bruke katteluken, den får du registrert på chippen. Regner med at pus er kastrert (ukastrerte remjer mer)? Kan dere sette opp noe utenfor soverommet så pus ikke kommer helt inntil døra? Eller avgrense rommet han kommer inn i via katteluka?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #11 Skrevet 29. august 2018 Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men jeg kan fortelle hva som kan få et dyr til å holde på i flere timer for å få viljen sin. Hvis du lar katten mjaue i en time eller flere timer før du slipper den inn, har du lært den å holde ut i så mange timer. Enten må man slippe dem inn på første mjau, eller ikke i det hele tatt. Jeg har katter som er veldig utholdende med masing når de ser meg, så når de står på verandadøra her så gir de seg aldri om de ser meg sitte i sofaen. Men om jeg ligger og sover og de kommer og mjauer ved soverommet slipper jeg dem ALDRI inn, noe de har lært, så de har sluttet med det. Jeg sover også ofte med ørepropper av andre grunner, det hjelper. Anonymkode: 461f9...d6b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #12 Skrevet 29. august 2018 Hvor mye stimulrer dere katten? Er det tid til mye kos? Får han ikke kos i løpet av dagen er det vel ikke rart at han vil ha kos på natten når dere er hjemme? Anonymkode: 3545a...000
Tepa Skrevet 29. august 2018 #13 Skrevet 29. august 2018 Gi han masse kos, lek, sørg for at han alltid har mat og vann, ren do etc. Om kattene våres er ute på eventyr en hel dag så sover de nesten hele natten. Kan jo kanskje være en idé å slippe han ut en stund før leggetid slik at han får løpt fra seg litt og rope han inn igjen når dere skal legge dere 😊
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Jeg har også en mjauepus, og kan til en viss grad forstå din frustrasjon, men å kvitte seg med katta av den grunn? Grøss.. utrolig at mennesker med slike holdninger finnes. Katten mjauer utenfor soverommet fordi døra er lukket. Vil tro det blir bedre av å ha døra åpen om natta, men ja den kan selvsagt legge seg der sammen med dere. Min katt er langhåret og røyter mye, men bare skifter sengetøy litt mer enn før. Støtter også ideen om katteluke, litt ekkelt med døde mus og fugler, men du får mest sannsynlig sove bedre om natta. Lær deg å bli glad i katten din. Anonymkode: 8861d...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå