AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Kanskje litt dumt spørsmål... Men jeg spør likevel. Jeg har kjøpt meg knestøtte med kompresjon fra Rehband men lurer på om det har samme effekt om man har støtten utenpå tightsen? Eller bør den være rett på huden? Tenker å bruke støtten både når det gjelder styrkeløft, løping og turgåing... Anonymkode: 94ca3...176
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt dumt spørsmål... Men jeg spør likevel. Jeg har kjøpt meg knestøtte med kompresjon fra Rehband men lurer på om det har samme effekt om man har støtten utenpå tightsen? Eller bør den være rett på huden? Tenker å bruke støtten både når det gjelder styrkeløft, løping og turgåing... Anonymkode: 94ca3...176 Støtteprodukter skal være rett på huden og ikke utenpå klær eller bandasjer. Må du bruke bandasje på grunn av sår eller skade, må du snakke med lege før du bruker kompresjonsprodukter. Anonymkode: 2e2b3...f7b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Støtteprodukter skal være rett på huden og ikke utenpå klær eller bandasjer. Må du bruke bandasje på grunn av sår eller skade, må du snakke med lege før du bruker kompresjonsprodukter. Anonymkode: 2e2b3...f7b Hvorfor er det da så mange (tenker spesielt på jenter) som bruker knestøtten utenpå tightsen? Merkelig. Anonymkode: 94ca3...176
Kicki_90 Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Det er forskjell på årsaken til at man bruker det. Jeg bruker knestøtte utenpå tightsen for varmen sin del når jeg kjører knebøy, og som regel kun om vinteren eller hvis knærne er litt kalde. Kompresjonsstrømpene brukes rett på huden, og da er det legger jeg bruker det på. Så det er stor forskjell på hvilken type støtte det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 32 minutter siden, Kicki_90 skrev: Det er forskjell på årsaken til at man bruker det. Jeg bruker knestøtte utenpå tightsen for varmen sin del når jeg kjører knebøy, og som regel kun om vinteren eller hvis knærne er litt kalde. Kompresjonsstrømpene brukes rett på huden, og da er det legger jeg bruker det på. Så det er stor forskjell på hvilken type støtte det er snakk om. Tenker på knestøtte, både når det gjelder knebøy, løping og annen trening som krever smidighet og bevegelse. Har bestilt i forskjellige tykkelser ettersom hva jeg skal trene siden jeg sliter med knærne ved aktivitet. Har også kompresjonsstrømper til legger og bruker de selvfølgelig rett på leggen. Men lurer på om det er annerledes med knestøtte ettersom jeg ser det er mange som bruker det utenpå tightsen. Anonymkode: 94ca3...176
Kicki_90 Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Da vil jeg tippe at det er av den typen som kan brukes både utenpå tights og rett på huden. Det er rett og slett upraktisk med knestøtter under tightsen. Når det gjelder til løping/gåturer så stiller det seg kanskje annerledes. Jeg har kun brukt der ved ekstreme tilfeller, og da har det vært utenpå tightsen siden støttene mine er for tykke til at jeg kan ha de under. Kanskje det kan være en idé å teste de forskjellige støttene under aktivitetene både under og utenpå tightsen? Det må faktisk være behagelig å bruke de, selv om det så klart vil være stramt.
Hr. Aktiv Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 På 27.8.2018 den 1.08, AnonymBruker skrev: Kanskje litt dumt spørsmål... Men jeg spør likevel. Jeg har kjøpt meg knestøtte med kompresjon fra Rehband men lurer på om det har samme effekt om man har støtten utenpå tightsen? Eller bør den være rett på huden? Tenker å bruke støtten både når det gjelder styrkeløft, løping og turgåing... Anonymkode: 94ca3...176 Det går helt fint til knebøy ihvertfall, men litt usikker på hvordan det er å løpe med dem. Kan hemme deg litt da de er ganske stramme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå