AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Hei Hvilke utdanninger er best hvis jeg ønsker å forske på rundt DNA, adferd, hjernen, menneske. Vil helst ha en utdanning hvor det er lett å få jobb Anonymkode: 30531...a0f
stan Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Da bør du vel ta en doktorgrad innen medisin. Litt i samme gate som Moser paret.
Skilpadden Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 (endret) En mastergrad i klinisk psykologi, for eksempel. Vil legge til at det er generelt vanskelig å få få jobb som forsker. Det holder egentlig ikke med master, forskertittel krever doktorgrad. Og det er ikke akkurat veldig mange stillinger der ute for dette feltet. Men en mastergrad i psykologi eller medisin er gode utdanninger uansett. Om du ikke bygger på det og forsker, kan du jobbe nesten hvor som helst med for eksempel psykologi utdanningen. Endret 27. august 2018 av Skilpadden 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Der er det mange veier å gå - lege, psykologi, biologi +++. Felles for dem er at du må ha doktorgrad, ja. Anonymkode: 56e9f...a48
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 https://www.uib.no/studier/BASV-KOGNI#uib-tabs-introduksjon Anonymkode: 98ce6...5e1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Skrevet 27. august 2018 5 timer siden, Skilpadden skrev: En mastergrad i klinisk psykologi, for eksempel. Vil legge til at det er generelt vanskelig å få få jobb som forsker. Det holder egentlig ikke med master, forskertittel krever doktorgrad. Og det er ikke akkurat veldig mange stillinger der ute for dette feltet. Men en mastergrad i psykologi eller medisin er gode utdanninger uansett. Om du ikke bygger på det og forsker, kan du jobbe nesten hvor som helst med for eksempel psykologi utdanningen. Hvilke jobbmulighet er det for master i psykologi. Og hvilken retning innenfor master er mest etterspurt i jobbmarkedet? Anonymkode: 30531...a0f
Skilpadden Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke jobbmulighet er det for master i psykologi. Og hvilken retning innenfor master er mest etterspurt i jobbmarkedet? Anonymkode: 30531...a0f Du kan jobbe som rådgiver, både for offentlige og private sektorer, du kan jobbe i NAV, du kan undervise (må ta noen kurser/bygge videre på det), tar du profesjonsstudiet kan du jobbe som psykolog. Enten privatpraktiserende, dps, nav (igjen) osv. Barnevern? Miljøterapeut? Det er nok en del mer enn det jeg klarer å komme på i farten. Men har du en mastergrad eller profesjonsstudiet i psykologi og samtidig besitter gode kvaliteter som en arbeidsgiver ser etter, vil du ikke lide noen nød på jobbmarkedet. Håper jeg. Fordi planen min er master i klinisk psykologi og etterhvert bygge på det så jeg kan forske🤷🏻♀️ utrolig kult at noen andre også har de samme drømmene!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Skilpadden skrev: Du kan jobbe som rådgiver, både for offentlige og private sektorer, du kan jobbe i NAV, du kan undervise (må ta noen kurser/bygge videre på det), tar du profesjonsstudiet kan du jobbe som psykolog. Enten privatpraktiserende, dps, nav (igjen) osv. Barnevern? Miljøterapeut? Det er nok en del mer enn det jeg klarer å komme på i farten. Men har du en mastergrad eller profesjonsstudiet i psykologi og samtidig besitter gode kvaliteter som en arbeidsgiver ser etter, vil du ikke lide noen nød på jobbmarkedet. Håper jeg. Fordi planen min er master i klinisk psykologi og etterhvert bygge på det så jeg kan forske🤷🏻♀️ utrolig kult at noen andre også har de samme drømmene! Haha ja, tenker å ta master innenfor Cognitive neuroscience. Men var bare redd for å streve med å få jobb hvis forskingsdrømmen feilet, må søke i April så stresset mye med dette. Søkte mye på nettet om jobb etter master i neuroscience, men fikk ikke så mange svar🤣 Anonymkode: 30531...a0f
Skilpadden Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Haha ja, tenker å ta master innenfor Cognitive neuroscience. Men var bare redd for å streve med å få jobb hvis forskingsdrømmen feilet, må søke i April så stresset mye med dette. Søkte mye på nettet om jobb etter master i neuroscience, men fikk ikke så mange svar🤣 Anonymkode: 30531...a0f Som sagt, sliter du med doktorgraden og forskertitteljakten, kan du finne haugevis av jobb du kan søke på! Så bortkastet utdanning er det jo langt ifra. Masse masse lykke til! Hvor tenker du forresten å studere? Skal du søke deg videre på master fra bachelor eller hva?
fotosyntesen Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Hvilke utdanninger er best hvis jeg ønsker å forske på rundt DNA, adferd, hjernen, menneske. Vil helst ha en utdanning hvor det er lett å få jobb Anonymkode: 30531...a0f Det å forske på adferd og forklaringsmuligheter gjennom DNA er vel fortsatt litt...(vanskelig å finne rett utrykk) kontroversielt? Undersøkelser og selve forskningen går vel gjennom mus...har jeg forstått rett??
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 58 minutter siden, Skilpadden skrev: Som sagt, sliter du med doktorgraden og forskertitteljakten, kan du finne haugevis av jobb du kan søke på! Så bortkastet utdanning er det jo langt ifra. Masse masse lykke til! Hvor tenker du forresten å studere? Skal du søke deg videre på master fra bachelor eller hva? Tenker å ta sjansen på UiT til profesjonsstudiet vis årsstudiumet. Men hvis jeg ikke kommer inn på første forsøk skal jeg ta bachelor og videre master. Har lest om folk som brukte flere år på å komme seg inn på profesjonsstudiet der, så tenker at en master er nok bedre enn å streve etter profesjonsstudiet i flere år😊 Hvor hadde du tenkt å søke? Anonymkode: 30531...a0f
Skilpadden Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker å ta sjansen på UiT til profesjonsstudiet vis årsstudiumet. Men hvis jeg ikke kommer inn på første forsøk skal jeg ta bachelor og videre master. Har lest om folk som brukte flere år på å komme seg inn på profesjonsstudiet der, så tenker at en master er nok bedre enn å streve etter profesjonsstudiet i flere år😊 Hvor hadde du tenkt å søke? Anonymkode: 30531...a0f Jeg tenker å gå den samme veien. Vil søke meg inn på bachelor på UiO eller UiT hvis jeg ønsker å flytte langt langt vekk. Må bare fullføre vitnemålet mitt. Er privatist og har vel 13 eksamener igjen. Blir et travelt og dyrt år med både jobb og så mange privatist eksamen, men det blir verdt det til slutt. Brått er vi klassekamerater. Håper du komme inn!!😃
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 39 minutter siden, Skilpadden skrev: Jeg tenker å gå den samme veien. Vil søke meg inn på bachelor på UiO eller UiT hvis jeg ønsker å flytte langt langt vekk. Må bare fullføre vitnemålet mitt. Er privatist og har vel 13 eksamener igjen. Blir et travelt og dyrt år med både jobb og så mange privatist eksamen, men det blir verdt det til slutt. Brått er vi klassekamerater. Håper du komme inn!!😃 Lykke til 😁 Dette klarer du! Anonymkode: 30531...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 44 minutter siden, Skilpadden skrev: Jeg tenker å gå den samme veien. Vil søke meg inn på bachelor på UiO eller UiT hvis jeg ønsker å flytte langt langt vekk. Må bare fullføre vitnemålet mitt. Er privatist og har vel 13 eksamener igjen. Blir et travelt og dyrt år med både jobb og så mange privatist eksamen, men det blir verdt det til slutt. Brått er vi klassekamerater. Håper du komme inn!!😃 Tror det er stort snittforskjell på første og ordinært vitnemål. Men er ikke så sikkert på hvor stor forskjell det er på de begge. Tenkte også uio, slik at lånet mitt ikke blir så stort men ja får se hvordan det går. Kanskje vi møtes på uio eller UiT ☺️ Anonymkode: 30531...a0f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #15 Skrevet 27. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror det er stort snittforskjell på første og ordinært vitnemål. Men er ikke så sikkert på hvor stor forskjell det er på de begge. Tenkte også uio, slik at lånet mitt ikke blir så stort men ja får se hvordan det går. Kanskje vi møtes på uio eller UiT ☺️ Anonymkode: 30531...a0f Folk står igjen med 90K+++ i lån, så vet ikke om hvilke av dem det blir... Anonymkode: 30531...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå