AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Del Skrevet 26. august 2018 Lurer på hvor billig man kan pusse opp bad, men godkjent og med varmekabler og fliser på gulv. Badet er ca 5 m2, tenker å ha dusjkabinett. Anonymkode: 94b12...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Del Skrevet 27. august 2018 200 000,- +/- må man regne med. Anonymkode: 9b07e...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Del Skrevet 27. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: 200 000,- +/- må man regne med. Anonymkode: 9b07e...499 Synes det er så dyrt. For rundt 17 år siden, pusset jeg opp bad selv, rev opp gulv, la nytt, støpte, la varmekabler, la gulvfliser og satte opp baderomsplater på veggen. Hadde bare en elektriker som sjekket at varmekabler var lagt riktig. Dette ble jo veldig rimelig. Vet ikke helt hva som må gjøres av fagfolk nå, for å få det godkjent. Tenker at hvis de legger varmekabler og gulvfliser, og jeg kunne sette opp baderomsplater selv. Eller må fagfolk gjøre det. Skal ha dusjkabinett, så det skal jo ikke dusjes på veggene. Anonymkode: 94b12...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #4 Del Skrevet 27. august 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Synes det er så dyrt. For rundt 17 år siden, pusset jeg opp bad selv, rev opp gulv, la nytt, støpte, la varmekabler, la gulvfliser og satte opp baderomsplater på veggen. Hadde bare en elektriker som sjekket at varmekabler var lagt riktig. Dette ble jo veldig rimelig. Vet ikke helt hva som må gjøres av fagfolk nå, for å få det godkjent. Tenker at hvis de legger varmekabler og gulvfliser, og jeg kunne sette opp baderomsplater selv. Eller må fagfolk gjøre det. Skal ha dusjkabinett, så det skal jo ikke dusjes på veggene. Anonymkode: 94b12...560 Hvis du kan gjøre det meste selv ville jeg gjort det. En megler vil prise opp boligen med cirka to hundre tusen for et godkjent bad. Da øker gjelden evt. kjøper vil få. Et ok bad som er pusset opp øker også prisen, men vet ikke med hvor mye. Kanskje like mye som du har brukt på å gjøre det selv. Noe må kanskje gjøres av fagfolk på det elektriske. Alt i alt tror jeg du vil tjene på det, vet ikke hvilket utslag det gir på takst, men det vil ha mye å si for en evt. kjøper. Anonymkode: 78c6c...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 27. august 2018 #5 Del Skrevet 27. august 2018 Jeg gjorde det samme selv, fikk rørlegger og elektriker til å gjøre dette arbeidet, resten gjorde jeg selv. Men idag er det nesten umulig om du ikke kjenner de, altså det er venner. Du kan bare glemme det, de nekter å ta i noe, godkjenne noe som de selv ikke har montert. Reglene for dette blir strengere og strengere, og for at forsikringene skal gjelde må dette være godkjent av fagfolk alt som gjøres. Om ikke er badet null verdt, det teller ikke med en gang når det settes takst på det om ikke alt er i orden. Det er da det samme som om at det må totalrenoveres for en eventuell kjøper i verste fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #6 Del Skrevet 27. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er så dyrt. For rundt 17 år siden, pusset jeg opp bad selv, rev opp gulv, la nytt, støpte, la varmekabler, la gulvfliser og satte opp baderomsplater på veggen. Hadde bare en elektriker som sjekket at varmekabler var lagt riktig. Dette ble jo veldig rimelig. Vet ikke helt hva som må gjøres av fagfolk nå, for å få det godkjent. Tenker at hvis de legger varmekabler og gulvfliser, og jeg kunne sette opp baderomsplater selv. Eller må fagfolk gjøre det. Skal ha dusjkabinett, så det skal jo ikke dusjes på veggene. Anonymkode: 94b12...560 Mye har skjedd siden 2001 og det er strenge krav i forhold til dokumentasjon ved salg. Det er dyrt å ha håndtverkere gående i 3-4 uker. Rør-i-rør koster også endel. Viktig med godkjent og ny gulvsluk. Noen firma lar privatpersoner gjøre noe selv, men man må være kvalifisert og ikke overvurdere sine egne evner. Anonymkode: 88073...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 27. august 2018 #7 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Meld deg inn i gruppa "husbygging, oppussing og interiør" på Facebook, der får du nok bedre svar, og mange tips. Endret 27. august 2018 av Snabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Del Skrevet 28. august 2018 som en bekjent rørlegger sa, våtromsnormen er beste som har skjedd ham. Nå er det forventet at oppussing av badet skal koste 200 000 tusen minst - og da velger man billige materialer, som våtromsplater, og billige møbler. Effekten skulle være at bad ble kvalitetssikre og at det ble færre skader på huset. Effekten i realiteten ble at «alle» enten pusser opp bad bare overfladisk - type maling eller flis på flis, eller lar være å pusse opp bad i det hele. Og «alle» hus jeg ser til salgs, som ikke er luksusboliger, har tredve år gamle bad. Anonymkode: 9d615...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Del Skrevet 28. august 2018 Behøver ikke å ha fliser på gulvet. Epoxy er tett, varer lengre, og kan fås i alle mulige variasjoner (f.eks. gjennomsiktig på strandsand). Baderomsplater på veggen er ikke pent, men billig. Går også an å gjenbruke laft - det puster godt. Anonymkode: dd3e5...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå