AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Hei. for ca 3 uker siden fikk jeg bekreftet at jeg har kjønnsvorter av gynekologen. Fikk resept på condyline og er nå på siste runde. Har kommet et par stykker til, men ser ut som at det meste er på vei bort bortsett fra en ny jeg oppdaget idag.. tror som sagt at det meste er på vei til å forsvinne, men er så usikker. Har blitt veldig rosa og hoven, har også fått noen sår men det meste er borte nå. Nå er det mest rosaaktig.. tenker å bare behandle den nye vorten jeg har fått nå og vente og se om de andre går vekk, da det er så sårt og jeg er redd for å skade meg selv rett og slett. Noen som har erfaringer med behandling og hvordan den virket? Er bare så redd for at det skal dukke opp flere og bli verre. Setter pris på svar. Anonymkode: bbbf3...01b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Du vet at du ikke må få det middelet på frisk hud? Det er derfor du er så sår og har det vondt. Du må virkelig prøve å treffe KUN vorten, ikke noe av huden rundt. Og ta middelet på de nye vortene også, ellers vil de ikke gå vekk. Anonymkode: 9097a...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Det er bare å bite tennene sammen og fortsette behandlingen. Ja, det blir sårt og vondt, men det er verdt det for du blir kvitt det. Husker ikke hva det jeg fikk på resept het, men det var en blå guffe som skulle pensles på. Det ble sårt og vondt, nuppene tørket ut og forsvant. Har ikke fått noen fler siden det. (tre år siden) Anonymkode: b2921...145
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Hvordan merker dere at dere får kjønnsvorter, og hvordan ser dem ut ? Anonymkode: 7fc37...fde
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan merker dere at dere får kjønnsvorter, og hvordan ser dem ut ? Anonymkode: 7fc37...fde Jeg merket det fordi jeg kjente med fingrene at det var klumper rundt åpningen. De er på en måte løse, myke klumper. Du ser dem tydelig med speil. Utrolig ekkelt! Anonymkode: 9097a...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at du ikke må få det middelet på frisk hud? Det er derfor du er så sår og har det vondt. Du må virkelig prøve å treffe KUN vorten, ikke noe av huden rundt. Og ta middelet på de nye vortene også, ellers vil de ikke gå vekk. Anonymkode: 9097a...8ee Ja har prøvd så godt jeg har kunnet å kun ta på vortene, men er litt vanskelig å se kanskje:( tror jeg får fortsette å ta på den nye jeg har fått og la det andre hvile siden det er så hovent. De andre to vortene har sprukket og blødd litt så burde kanskje ikke pensle noe mer på de nå? Hvordan forsvant deres? Er redd for at det skal smitte mer når det vorten sprekker og det blør.. har fulgt bruksanvisningen og tatt pauser mellom behandlingene 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å bite tennene sammen og fortsette behandlingen. Ja, det blir sårt og vondt, men det er verdt det for du blir kvitt det. Husker ikke hva det jeg fikk på resept het, men det var en blå guffe som skulle pensles på. Det ble sårt og vondt, nuppene tørket ut og forsvant. Har ikke fått noen fler siden det. (tre år siden) Anonymkode: b2921...145 Anonymkode: bbbf3...01b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan merker dere at dere får kjønnsvorter, og hvordan ser dem ut ? Anonymkode: 7fc37...fde Jeg la merke til to hvite, litt knudrete nupper som jeg først trodde var mollusker. Etter noen dager bestilte jeg time til gynekolog for å finne ut hva det var og hun så med en gang at det var kondylomer jeg hadde fått. Så vidt jeg har skjønt er det ganske enkelt å stille diagnosen. Trengte ikke ta noen prøver el. Fikk resept på condyline og driver nå med behandling. Anbefaler å dra til gyno eller lege hvis du tror du har det. Når det er sagt så er kjønnsvorter ikke farlig og går vanligvis bort av seg selv etter måneder eller år, men er vel kjekt å vite om man har det. Anonymkode: bbbf3...01b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg la merke til to hvite, litt knudrete nupper som jeg først trodde var mollusker. Etter noen dager bestilte jeg time til gynekolog for å finne ut hva det var og hun så med en gang at det var kondylomer jeg hadde fått. Så vidt jeg har skjønt er det ganske enkelt å stille diagnosen. Trengte ikke ta noen prøver el. Fikk resept på condyline og driver nå med behandling. Anbefaler å dra til gyno eller lege hvis du tror du har det. Når det er sagt så er kjønnsvorter ikke farlig og går vanligvis bort av seg selv etter måneder eller år, men er vel kjekt å vite om man har det. Anonymkode: bbbf3...01b Det verste er at de kan komme tilbake under graviditet. Hos meg florerte de igjen. Og det var utrolig ubehagelig. Anonymkode: 9097a...8ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Jeg behandlet dem ikke. Man har jo viruset i kroppen uansett, så tenkte det var greit å vente til jeg hadde vært vorterfri 6 mnd naturlig. Kjipt å bli smittet av den dritten der. Det gikk bort på 5-6 mnd av seg selv. Aldri hatt det igjen og tester negativt for hpv. Anonymkode: e927b...6ca
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg behandlet dem ikke. Man har jo viruset i kroppen uansett, så tenkte det var greit å vente til jeg hadde vært vorterfri 6 mnd naturlig. Kjipt å bli smittet av den dritten der. Det gikk bort på 5-6 mnd av seg selv. Aldri hatt det igjen og tester negativt for hpv. Anonymkode: e927b...6ca Hos meg var de borte i mange år, av seg selv. Så snart jeg ble gravid så kom alle tilbake. Noe dritt å få. Og det er veldig smittsomt. Anonymkode: 9097a...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå