AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Idag var jeg ved en trimpark, og klarte å deise inn i en jernstang med ansiktet. 3 tenner løsnet og underleppa ble delt i to. Tungespissen spratt ut med tenna. Jeg er stripsa og skal til tannlegen i morgen tidlig, men hva er prosessen herfra? Blir dette dyrt? Noen som aner? Anonymkode: a56b5...81e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Tror du har postet i feil underkategori Anonymkode: 2a823...ce4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du har postet i feil underkategori Anonymkode: 2a823...ce4 Nei det er riktig. Lykke til i morgen TS! Håper tannlegen får fikset det til en grei pris. Anonymkode: 9298d...269 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Idag var jeg ved en trimpark, og klarte å deise inn i en jernstang med ansiktet. 3 tenner løsnet og underleppa ble delt i to. Tungespissen spratt ut med tenna. Jeg er stripsa og skal til tannlegen i morgen tidlig, men hva er prosessen herfra? Blir dette dyrt? Noen som aner? Anonymkode: a56b5...81e Hvem er eier av trimparken? Eier kan ha ansvar dersom noen skader seg på eiers grund. Få registrert skaden og meld fra til eier av parken. Kommunen? Fikk du tatt bilder av stedet? Hvis ikke dra tilbake, i tilfellete eier av parken endrer eller fjerner noe av utstyret du skadet deg på. Tennene må du vel få nye, enten med fester på gamle røtter, eller med skruer i kjevebeinet. Skal røttene boholdes må de gjerne rotfylles. Umulig å svare på uten å se skaden. Anonymkode: 9ab2a...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Uff stakkars deg, så grusomt vond Anonymkode: bfb8a...f16
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Reiseforsikring? Hvis tennene enda sitter på plass er det stor sjanse for at de gror fast igjen. Hvis de da ikke er brekt ( brukket?) Anonymkode: d9806...a94 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er eier av trimparken? Eier kan ha ansvar dersom noen skader seg på eiers grund. Få registrert skaden og meld fra til eier av parken. Kommunen? Fikk du tatt bilder av stedet? Hvis ikke dra tilbake, i tilfellete eier av parken endrer eller fjerner noe av utstyret du skadet deg på. Tennene må du vel få nye, enten med fester på gamle røtter, eller med skruer i kjevebeinet. Skal røttene boholdes må de gjerne rotfylles. Umulig å svare på uten å se skaden. Anonymkode: 9ab2a...4f5 Kommunen eier parken, men dette var ene og alene min egen feil. Jeg var uoppmerksom. Er veldig takknemlig for at kommunen har skaffet noe sånt i mitt nærmiljø. Anonymkode: a56b5...81e 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommunen eier parken, men dette var ene og alene min egen feil. Jeg var uoppmerksom. Er veldig takknemlig for at kommunen har skaffet noe sånt i mitt nærmiljø. Anonymkode: a56b5...81e Da blir det nok dyrt for deg om du ikke har en forsikring som ev dekker det. Anonymkode: c9c86...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Kommunen eier parken, men dette var ene og alene min egen feil. Jeg var uoppmerksom. Er veldig takknemlig for at kommunen har skaffet noe sånt i mitt nærmiljø. Anonymkode: a56b5...81e Du er ikke amerikansk, hører jeg. Studentrabatt, reiseforsikring? Uff, utrolig kjipt! Håper det ordner seg, og god bedring! Anonymkode: 77cd2...559 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #10 Skrevet 27. august 2018 Dersom du har gyldig reiseforsikring bør du sjekke med forsikringsselskapet og melde skaden der. Åtte år gammel artikkel, men gir inntrykk av at det kan være verdt å sjekke ev reiseforsikring: https://www.dinside.no/reise/det-meste-er-dekket/61703217 Anonymkode: c3881...d3c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #11 Skrevet 27. august 2018 Sjekk opp reiseforsikring og ulykkeforsikring! Jeg har ulykkeforsikring som dekker slikt, i tillegg til at reiseforsikringen også dekker slike tannskader. Anonymkode: 814a8...84f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #12 Skrevet 27. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommunen eier parken, men dette var ene og alene min egen feil. Jeg var uoppmerksom. Er veldig takknemlig for at kommunen har skaffet noe sånt i mitt nærmiljø. Anonymkode: a56b5...81e Ja, slik kan man også tenke og unngå at rette instans tar regningen. Dumsnill med kommunen du? Vanlige privatrettslige regler gjelder her. Du får se hvor stor regningen blir, og om du vil ta den selv eller rette den til noen andre. Anonymkode: 9ab2a...4f5 1
Million Skrevet 27. august 2018 #13 Skrevet 27. august 2018 (endret) Jeg har satt på skallfasetter på mine to fortenner, da de knakk av diverse årsaker. Det skjedde ikke samtidig men med et par års mellomrom at det knakk biter av dem. Det kostet 6000 kr pr tann å sette på skallfasettene. Den gamle tannen ble slipt ned til det sto igjen bare en trekantet spiss, og så ble fasetten satt på / limt på utenpå der. Dette var en tannklinikk i Oslo. Har du helårsreiseforsikring kan du være dekket der. Sjekk også innboforsikringen din, noen av de dekker mye rart om man har en bra en. Min dekker for eksempel id-tyveri, selv om det ikke akkurat har noe med innbo å gjøre. Endret 27. august 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #14 Skrevet 27. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, slik kan man også tenke og unngå at rette instans tar regningen. Dumsnill med kommunen du? Vanlige privatrettslige regler gjelder her. Du får se hvor stor regningen blir, og om du vil ta den selv eller rette den til noen andre. Anonymkode: 9ab2a...4f5 Det er jo ikke kommunens feil at TS har vært uheldig. Anonymkode: c9c86...751
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå