Gå til innhold

Hvor ofte snakker dere med ekser (uten felles barn)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke bitter mit min eks så det hender seg at vi sender en melding hvor vi utveksler hvordan det går og hva som skjer i livet vårt. Vi bor nå på hver vår kant av landet så vi møtes aldri. Samboer veit at jeg av og til kan snakke med eksen, dette skjer kanskje 1-2 ganger i året, samme med samboer og hans eks. Hvorfor være så hard mot en man en gang elsket? Unntaket er vel der forholdet var preget av psykisk/fysisk vold feks. 

Anonymkode: 9588e...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri. Ekser kommer liksom bare i to grupper: de man hater og de man kan bli forelsket i på ny. 

Anonymkode: 15daa...926

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem en klem og spør hvordan det går hvis vi tilfeldigvis møtes på butikken eller noe sånt, men det skjer max én gang i året :)

Ellers har jeg et par som sender meg meldinger i fylla i ny og ned, men de svarer jeg ikke på da de gjerne er av romantisk eller sexuell karakter.

Før jeg møtte min nåværende samboer kunne jeg finne på å svare en sjelden gang i blant. Men de siste 4årene har jeg bare oversett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Synes det er rart at så mange av dere som har null kontakt virker så stolte av det. Ingen andre som tenker som meg, at det er trist å være en person som bare kan bli glemt etter at man har hatt noe så nært og intimt?

Anonymkode: 0aae3...903

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex#1: ikke snakket med på 10 år. Glad for å være kvitt ham. Han var utro, voldelig og utnyttet meg økonomisk. Null savn.

Ex#2: ikke snakket med på 12 år. Der var det hun som brøt kontakten og jeg hadde kjærlighetssorg lenge, men egentlig bra at hun gikk for full stillhet, ellers hadde det vel tatt enda lengre tid.

Ex#3: vi datet bare noen uker og han var en idiot. Godt å bli kvitt.

Ex#4: vi snakket sammen ca en gang i året, men nå ser jeg at han har slettet meg på SM. Ikke noe stort tap.

Ex#5: var egentlig en god venn som jeg hadde sex med et par ganger men aldri fikk følelser for. Snakker sammen noen ganger i året via SM men møtes aldri IRL.

Anonymkode: 8a2e4...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Synes det er rart at så mange av dere som har null kontakt virker så stolte av det. Ingen andre som tenker som meg, at det er trist å være en person som bare kan bli glemt etter at man har hatt noe så nært og intimt?

Vet ikke om jeg virket stolt, men jeg har ingenting å snakke med dem om. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan det går med dem, om de er lykkelige er det helt greit, om de er ulykkelige, er det også helt greit. Jeg er nok kaldere inni meg hva angår ekser, enn gamle venner jeg ikke har sett på mange år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker aldri med de eksene jeg ikke har barn med. Ene faren til barnet mitt samarbeider jeg godt med, mens den andre faren er en annen historie. Har vært slutt i tre år, men samtidig har det liksom aldri vært helt slutt da. Vi holder på å prøve å finne ut av det. :) For meg er det helt unaturlig å ha kontakt med andre ekser. Har en på snap som jeg var sammen med i 4 mnd for sånn.. 6 år siden. Han sender masse snapper, jeg svarer sjelden.

Anonymkode: 3edec...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med noen av dem litt av og på på snappchatt. En treffer jeg et par ganger i året bare for en kaffi og løsprat. Så lenge tonen er god så er det bare kjekt å få vite hva som skjer i deres liv. 

Anonymkode: 071fd...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Ekser kommer liksom bare i to grupper: de man hater og de man kan bli forelsket i på ny. 

Anonymkode: 15daa...926

Jeg hater ikke den første eksen min. Det tok en del tid tid, men jeg kom til et sted der jeg ble et sted mellom likegyldig og positivt nysgjerrig uten at det var noen seksuell interesse der. Jeg har da også forelska meg i litt andre typer personer siden - fordi jeg vet jo hvordan det går å date en som henne. Vi har alltid sagt at vi passer bedre som venner enn som kjærester. Hun er en drama queen i forhold, og hyggelig som venn. 

Jeg er foreløpig ikke helt der med den siste eksen min, men kanskje en gang. Jeg hater ham ikke, men jeg blir ganske stressa av å forhold meg til ham om dagen fordi han kommuniserer så rotete - eller vi snakker forbi hverandre, kan jeg kanskje si. 

Anonymkode: c8440...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ekser som jeg aldri prater med. Var sammen med den ene i 5 år, brukte over 2 år etter det igjen for å bli helt kvitt den stalkeren. Andre var jeg kun sammen med i 8 måneder, bor ganske nærme, men jeg har ikke kontakt der heller. Hvorfor skal jeg ønske kontakt med en eks? 

Anonymkode: f0845...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Den ene eksen sendte stygge meld fram til ca. to år etter, men jeg bare ignorerte det og han sluttet. Har ingen følelser for eksene mine og null interessert i å snakke med dem.

Anonymkode: 65219...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at det er slutt. Når man har delt noe så nært og det da blir slutt så er det helt vanlig å gå videre. For min del var det vold, kontroll og utroskap involvert også. 

Anonymkode: f0845...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei.

Jeg er ikke stolt. Jeg er bare ferdig med det. Jeg tror ikke min nåværende kjæreste hadde blitt så fornøyd om jeg sa: "Jeg må jo snakke med eksen, jeg kan ikke bare glemme det nære og intime vi hadde sammen."

Anonymkode: 65219...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare nær kontakt med siste eksen min hvis han blir mye hyggeligere, rett og slett. Jeg må stille samme krav til ham som til "vanlige venner" hvis vi skal ha kontakt ut over hei en gang i skuddåret. Vi var forøvrig sammen mye lenger enn det andre har nevnt her i tråden. 

Anonymkode: c8440...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Bor ikke på samme sted som noen av dem, så slipper å møte på dem. I starten holdt jeg litt kontakt fordi jeg var desp og håpet vi skulle bli sammen igjen. 

Anonymkode: d7a4a...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, poenget er vel at når det intime og nære er gått over, så er det ikke så mye igjen?

Grunnmuren i de fleste forhold er tross alt en gjensidig romantisk tiltrekning. Man kan jo i tillegg ha et godt vennskap, men jeg tror det romantiske er essensen for de fleste. Når romantikken er død, så blir hele vennskapet litt uinteressant også. Man beveger seg videre, og nye partnere og erotiske forbindelser opptar hverdagen. 

Jeg har ingenting imot min eks, ønsker ham alt godt, men har ikke noe stort behov for kontakt. Grunnen til at jeg var sammen med ham, var at jeg var forelska. Det er jeg ikke lenger.. Derfor er det likegyldighet fra min side nå. Den som en gang har vært en intim fortrolig, kan senere i livet føles mer som en fremmed.

Anonymkode: 6b1b6...d62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eksen hadde jeg en del kontakt med etter bruddet. Han slet litt med psyken, så jeg støttet han, vi var gode venner helt til jeg fikk meg ny kjæreste. Etter det, kun litt høflig småprat på fester hos felles venner. 

Nr 2 kan jeg fremdeles få snap av (6 år siden). Er jeg ute på byen treffer jeg han ofte, og vi blir ofte sittende å snakke 

Anonymkode: 0e391...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med min forrige eks daglig. Treffes ofte da vi har unger som går på samme skole, idrettslag, etc. 

Vi er også av og på med hverandre, mtp sex.. I perioder kan et uskyldig besøk hvor man feks bare skal låne noe av den andre, ende i vill riveavhverandreklærnesex... Så har han dame en periode, og så har jeg type, så er vi single på likt og havner i senga med jevne mellomrom... 

Jeg elsker han og han meg, og vi burde kanskje vært sammen. Men det får tiden vise. 

Anonymkode: 9cfd3...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...