Gå til innhold

Gjerrig kjæreste. Er det flere som har møtt denne type menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år. Vi kom nettopp hjem fra vår første ferie sammen og jeg ble både sjokkert og ikke minst flau over hvor gjerrig han var.. Har jo bemerket meg at han er sparsom (sunnmøring!), men ikke visste jeg at han var så ille.

For det første tok han med vann fra Norge for å spare penger.. og brød/pålegg. Det var såvidt jeg klarte å få han med ut på en middag hver dag, men til og med da skulle han gå gjennom hele byen og sammenligne priser før vi kunne sette oss ned 😮 Ikke ville han ta taxi eller buss så vi kunne se mer av stedet vi var på (og området rundt). Han nektet også å tipse fordi det var ikke hans problem at de som jobbet på barer og restauranter valgte å ha en ræva jobb. I tillegg ble han SINT fordi jeg leste Closer, et engelsk sladreblad. Han sa det var trashy. 

Nå har han reist til noen venner på besøk så vil uansett ikke se han på en stund. Men jeg er veeeldig i tankeboksen på om det er noe vits i dette forholdet altså. Prøvde å si at det er turn off med gjerrige folk generelt, men han blir så sur. Han har også blitt dumpa mange ganger før av tidligere damer han har datet pga gjerrigheten sin, så han har jo blitt konfrontert med det. 

Flere som har møtt gjerrige menn? Hvordan gikk det? Jeg er helt for å spare penger og være fornuftig med kjøp osv. Men når man er på ferie så liker jeg å kose meg med god mat, en drink her og der og reise litt rundt for å se. Ikke ofte jeg reiser heller, er 5 år siden sist jeg var i utlandet. Jeg ble bare litt skuffa. 

Anonymkode: 4da6a...11a

• Liker 27
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump han. Det blir ikke bedre. Og det er forskjell på å være fornuftig og å være gjerrig. 

Hva er vits å reise om dere kun skal rett utenfor hoteldøren? Og spise brødskiver?

Dessuten vil det irritere deg grenseløst og det er kjedelig å passe på at man ikke blir snyltet på eller å ikke kunne unne seg annet enn vann og brød. Løp!

Anonymkode: d7405...a3f

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjære du, mange andre damer har dumpet han på grunn av akkurat det du irriterer deg over. Skal du være den ene uten standarder som gidder å leve med det der? Nei vet du hva, hadde snudd meg og løpt. 

(Så ble jeg en av de som roper "dump han!" på kg...🤔 Du får ta svaret mitt med en klype salt.)

Anonymkode: d30b7...039

• Liker 38
Skrevet

Sånn går det når du dater sunnmøringer, sorry.

Anonymkode: ffc64...763

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn går det når du dater sunnmøringer, sorry.

Sånn går det når man blir dratt med rundt på tur og må forholde seg til ei dame som skal ha og ha bare fordi de er på ferie. Da  blir man sur

Skrevet

Sånn fyr hadde jeg ikke orket. Ta med seg vann fra Norge på ferie?! Jeg vet at sunnmøringer er gjerrige, men...

Se for deg bryllupet deres da, tørt brød og vann til gjestene. 😨

Hvis han ikke engang gidder spandere noen kroner på kjæresten sin, er han ikke noe å samle på. Er nok en grunn til at alle før deg har dumpet ham... 

• Liker 17
Skrevet

Det høres strevsomt ut. Regner med han har mange andre god egenskaper, siden du har vært sammen med ham i et helt år. Du får vurdere hva som teller mest, og ta en økonomiprat om du blir værende. Nøysom er fint, gjerrig er ikke.

• Liker 3
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Sunnmøringer tar svømmetakene innover og ikke utover slik som vi andre 😉

Skrevet

Tenk hvordan det er om 20 år... Da har du betalt alt mulig av utgifter han har klart å snike seg unna. Mulig han har betalt halvparten av huslån, strøm, forsikring, bil og slikt. Men opplevelser, hverdagshandlingen som mat og toalettartikler osv, har du betalt i alle årene. Han blir neppe noe bedre når han viser seg så gjerrig etter bare ett år. 

Anonymkode: f9254...399

• Liker 18
Skrevet

Vil du sone livstid på Brød og vann, ts ?? :closedeyes:

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Sunnmøringer tar svømmetakene innover og ikke utover slik som vi andre 😉

Noe som er typisk for nordmenn generelt (utenom sunnmøringene selvsagt), er at de er SVÆRT generøse med å lire av seg den vitsen der hver gang de treffer en sunnmøring.

Hilsen sunnmøring.

Anonymkode: ec397...285

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe som er typisk for nordmenn generelt (utenom sunnmøringene selvsagt), er at de er SVÆRT generøse med å lire av seg den vitsen der hver gang de treffer en sunnmøring.

Hilsen sunnmøring.

Du får ta det som en heders-bemerkning? :blomst:

• Liker 7
Gjest HanenIFlokken
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen sunnmøring.

Skulle bare mangle 😀

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen sunnmøring.

Noen som vet hvordan Grand Canyon oppstod ?   En emigrert sunnmøring mista en tiøring.

• Liker 43
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg regner med at brød og pålegg (og vann) bare var til det første døgnet, og ikke var ment som proviant på hele turen. Du skriver også at han gikk med på å spise ute (ikke bare kjøpe noe billig takeaway) hver dag. Å sjekke litt priser før man bestiller, er vel helt normalt? Å ikke ville ta buss når man først er på ferie høres veldig merkelig ut...Men taxi skjønner jeg litt bedre. Du skriver ikke hvor dere var på ferie hen, var det vanlig å tipse der? Hvor vant er han med tipsekultur i utlandet? Kan ikke helt skjønne at han sparte penger på å ta med vann fra Norge, hvis det var sånn at man ikke kunne drikke vannet i springen der. Vann er jo ikke dyrt i land hvor det ikke finnes drikkevann i springen. 

ps- Closer virker som å være et ganske trashy sladreblad med hot showbiz news, soap opera spoilers og diet tips. Tipper han ikke vil at du skal drømme om walk in closet og fine kjoler. 

ps2 - kjæresten min har også vært ganske fortvilet fordi vi har hatt ulike økonomiske vaner. Men jeg har valgt å nærme meg ham og bli mer sparsommelig. 

Anonymkode: 02d6f...965

• Liker 1
Skrevet

Det der med at sunnmøringer er gjerrige må være verdens største floskel.

Jeg har bodd flere steder rundt i landet, og gjerrige folk kan man møte overalt.

Tror det handler om misunnelse. Sunnmøringer er arbeidssomme og flinke forretningsfolk der mange av dem har jobbet seg opp fra bunn til topp, og når noen lykkes vanker det alltid misunnelse. Janteloven lever i beste velgående.

Hele historien høres forresten merkelig ut. Hvordan vet TS at han er dumpet av mange andre damer på grunn av gjerrighet? Hvis han er så kjip at det går rykter om ham, hvorfor innlede et forhold til en sånn gjerrigknark?

Anonymkode: 11d0f...af3

• Liker 6
Skrevet

Tro meg, det blir ikke bedre. Og når det allerede er et problem (forståelig!) så bør du bare gå med engang. Det er ikke bare uattraktivt, men et faktisk problem. Skal du vippse han 7 kr hvis du ber han kjøpe et rundstykke liksom.. Nei, ikke gidd.

Anonymkode: ef131...b76

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å forandre han, men synes ikke du skal dumpe ham uten en prat som kanskje går over flere dager hvor du legger fram hva du tenker når dere ikke står midt i en situasjon hvor dere er uenige. 

Jeg ferierte med ei gjerrig venninne en gang, hun har kjempegod lønn og godt med penger men tipsa for eksempel ikke da vi var i Hellas så jeg måtte tipse for to i en uke. Ble ganske dårlig stemning av det, og jeg så en side av henne jeg ikke hadde sett før. 

Anonymkode: bf9fc...704

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...