Gå til innhold

Noen uføre her som har begynt å jobbe litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det i praksis? Melder man ifra til nav selv om man tjener under inntektsgrensa? Og skal man melde fra hvis man tjener penger på en hobby? 

Anonymkode: e6e57...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber litt ved sidenav. Trenger ikke gi beskjed om man tjener under inntektsgrensen. Men dette er jo kun snakk om rundt 38.000 kr :) 

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg bare fører det på skattekortet, da NAV får kopi av dette.

Anonymkode: 41dc3...27c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed om at jeg bare fører det på skattekortet, da NAV får kopi av dette.

PS: Man skal vel også føre det i inntektsplanlegger hvis det overstiger det du kan tjene, men jeg har valgt å la være å heller ta "baksmellen" fordi jeg ikke får det til å gå rundt hvis jeg skal betale inn på forskudd (kan fint gå 8 mnd mellom hver gang jeg kan jobbe, nemlig).

Skrevet

Ja, jeg jobber en dag i uken. Rolige dager i en spill/musikksjappe. Med uføretrygden og en jobbedag i uken har jeg det meget bra:-)

Anonymkode: 9aaae...cae

Skrevet

Jeg jobber 20%,i en rolig jobb. Har desverre ikke helse til mer.

Anonymkode: d5e5a...e8c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 20%,i en rolig jobb. Har desverre ikke helse til mer.

PS vet ikke hva grensen for hobby inntekt er.

Skrevet

Jeg er 90% ufør. I gamle dager hadde jeg nok blitt erklært 100% ufør, men jeg har hele tiden klart å står i jobb, takket være en fantastisk arbeidsgiver. Litt dumt for meg da, med full uføretrygd og liten biinntekt ville jeg hatt mer utbetalt enn nå. Men klager ikke, reglene er som de er og det er jo faktisk slik at jeg alltid kunne jobbe litt. Det er de som har 10% arbeidskapasitet og er arbeidsløs blir erklært komplett ufør fordi deres restarbeidsevne blir ansett som umulig å få brukt, les man antar at de ikke får jobb med den. Jeg har min lille jobb og er takknemlig for det. Jeg har fremdeles litt kontakt med arbeidslivet og skulle jeg blir bedre i fremtiden er det mye enklere å få (større) jobb igjen. Statistisk er det slik at jo lengre man står utenfor arbeidslivet jo mer usannsynlig er det at man noen gang kommer tilbake.

Anonymkode: a5728...704

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...