AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Jeg begynner å bli veldig klar for å begynne å prøve nå. Vi er da et par i midten av 30-årene, hvor jeg har et barn fra tidligere forhold. Vi har vært kjærester i snart 3 år. Han er en fantastisk stefar. Sønnen min sin biologiske far er helt ute av livet vårt (ingen kontakt og bosatt utenlands). I sommer sluttet jeg på hormonell prevensjon. Jeg har kommet i rytme igjen hormonelt sett. Første måneden har vi hoppet av i svingen.. Han virker stresset og tar ingen sjanser (selv om det å hoppe av er å ta en sjanse..). Jeg har egentlig ikke brydd meg. Skjer det, så skjer det. Vi har snakket om at det kanskje er på tide at vi planlegger barn snart. Siden vi er enige om at vi ønsker oss et felles barn. Og jeg nærmer meg 35. Tross for det, føler jeg at jeg er mye mer klar enn han. Har ikke kommet med den endelige "NÅ synes jeg vi skal prøve" enda. Vi har bare snakket om at vi bør tenke på det snart. Tror jeg har en frykt for at han skal si at han ikke vil likevel. Nå vil han bestille neste års sommerferie. Og jeg tenker i mitt hodet at jeg forhåpentligvisvis er ganske gravid på den tiden. Så da må bare samtalen komme. 😅 Hvordan ta initiativ til noe sånt da? Anonymkode: 89c49...a1d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Jeg tror kanskje det enkleste kan være å bare hoppe i det, og si at du har lyst til å prøve aktivt nå? Jeg har hatt en mann som var mye mindre ivrig enn meg selv. Vi begynte å prøve, men med en "ta det litt som det kommer" holdning. Vi gikk fra å hoppe av i svingen, til å slurve mer og mer med avhoppingen. Da månedene gikk og det ikke skjedde noe, ble jeg mer og mer stresset, mens det ikke var så viktig for ham. Jeg ble opptatt av å kartlegge eggløsning osv, men var redd for å presse mannen. Det endte med at jeg ba ham bli med og ta en fruktbarhetstest hos privat gynekolog, for å se om jeg hadde grunn til å stresse. Vi endte til slutt, etter lang tid med mer aktiv prøving opp med ivf. Mannen ble mer og mer med gjennom prosessen, og han forguder barnet vi til slutt fikk. Det at dere ikke vet hvor lang tid det vil ta, og at fruktbarheten synker med alderen, er kanskje ting du kan ta opp? Jeg er veldig glad jeg tok det opp og dro mannen med på den testen, for vår del kunne det lett ha blitt for seint. Anonymkode: e96fd...dad 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Takk for svar. Flott at dere fikk ønsket deres oppfyllt til slutt ❤ Ja, må vel bare hoppe litt i det. Han har jo fortalt at han vil ha egne barn en gang, men i selskap med mange andre (spesielt menn) har han det ikke travelt. For min del var jeg alene med første fra midt i graviditeten og til han var 3 år, og trodde den gang at jeg dessverre aldri skulle få oppleve å få et barn til. Håper nå at jeg kan det da. Men vil ikke vente så mye lenger. Skal ta samtalen med han når han igjen er hjemme fra jobb❤ Anonymkode: 89c49...a1d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Flott at dere fikk ønsket deres oppfyllt til slutt ❤ Ja, må vel bare hoppe litt i det. Han har jo fortalt at han vil ha egne barn en gang, men i selskap med mange andre (spesielt menn) har han det ikke travelt. For min del var jeg alene med første fra midt i graviditeten og til han var 3 år, og trodde den gang at jeg dessverre aldri skulle få oppleve å få et barn til. Håper nå at jeg kan det da. Men vil ikke vente så mye lenger. Skal ta samtalen med han når han igjen er hjemme fra jobb❤ Anonymkode: 89c49...a1d Lykke til Anonymkode: e96fd...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå