Gjest Dixie i.i Skrevet 13. mars 2005 #1 Del Skrevet 13. mars 2005 Som nevt i tideligere tråd, hadde jeg et noe "mislykked" p-pille eksprement.... Trodde jeg kunne slippe mensen 4-ever, men den gang ei. Gikk rett vidre på neste brett av pillene mine (trionetta), og den første uken virket det som om det gikk som planlagt. Men uke 2 begynte jeg å blø, og har blødd litt siden, ikke "mensen" blod, men friskt rødt blod noen ganger om dagen, i tillegg sterke magesmerter, store humørsvinger og jeg føler meg veldig "oppblåst". Da det ikke ga seg etter en uke, har jeg nå stoppet å ta pillene. Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Planlegger å begynne på pillene igjen ved neste "normale" mens, men håper kroppen snart kommer i orden igjen, føler jeg har en overdose hormoner i kroppen nå.... Noen som har egene erfaringer eller tips.... Trenger ikke instruksjoner om at dette var feil måte, det har jeg skjønt.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mars 2005 #2 Del Skrevet 13. mars 2005 Du har altså sluttet med pillene? Du burde bare fortsatt. Men hvis du nå har sluttet, så bare begyn på første mensdag. Bare husk at du ikke er beskyttet før 7-14 dager. Hormonbalansen vil stabilisere seg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #3 Del Skrevet 14. mars 2005 Dersom man begynner med trionetta første dag av en "naturlig mens" (som jeg regner med er det du har planlagt, rett og slett vente på neste mens, sant?) er man ifølge pakningsvedlegget beskyttet fra første dag. Men, du er jo "usikker" frem til du begynner på pillene igjen da. At du føler deg som om du har en overdose hormoner i kroppen er nok nettopp fordi du HAR en overdose med hormoner i kroppen. Det kan kanskje ta litt tid før kroppen din normaliserer seg og gir deg en naturlig mens, for nå er den passe hormonforvirra. Gå til innkjøp av en pakke kondomer om du har behov for prevensjon, og sørg for å ha bind/tamping i nærheten da du egentlig aldri vet når du får mensen, og ellers er det bare å la naturen gå sin gang. Så kommer vel kroppen din på bedre tanker etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 14. mars 2005 #4 Del Skrevet 14. mars 2005 Bare et lite spørsmål til trådstarter: hvilken type av trionetta har du? Trionetta kommer i to "utgaver". En der du spiser piller alle dagene i måneden uten opphold og en der du selv må holde opp i en uke før du starter på neste brett. Om du har den første utgaven har du en rekke med sukkerpiller som vil gi deg mensen, Om jeg ikke husker feil er dette de hvite pillene. Så for å unngå mensen må du da hoppe over disse sukkerpillene og begynne rett på neste brett. Hva du må gjøre om du har den andre versjonen er vel ganske selvforklarende . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #5 Del Skrevet 14. mars 2005 Bare et lite spørsmål til trådstarter: hvilken type av trionetta har du? Trionetta kommer i to "utgaver". En der du spiser piller alle dagene i måneden uten opphold og en der du selv må holde opp i en uke før du starter på neste brett. Om du har den første utgaven har du en rekke med sukkerpiller som vil gi deg mensen, Om jeg ikke husker feil er dette de hvite pillene. Så for å unngå mensen må du da hoppe over disse sukkerpillene og begynne rett på neste brett. Hva du må gjøre om du har den andre versjonen er vel ganske selvforklarende . NEI! Som hun allerede har oppdaget: man kan ikke hoppe over mensen ved å begynne rett på neste brett av trionetta, uansett om man har de hvite store pillene eller ei. Det er med enfasepiller man kan droppe mensen, ikke trifase som trionetta. Man kan utsette med trionetta ved å spise de GULE pillene på neste brett, men bare utsette. Dette har hun jo allerede oppdaga, så det ville hun ikke ha mer råd om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå