Gå til innhold

Hva er greia med å ha mobil i BH på trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen (slutten av 30 årene) - og har trent på Sats/Elixia i årevis - siden starten av 20årene.

I de siste par årene har jeg bemerket meg at yngre jenter (type starten av 20årene) av enellerannen grunn trener med mobilen oppi BH`en. 

Det er som regel utelukkende de jentene som kommer i en veldig utringet topp, og som trener øvelser utelukkende for estetiske formål (es; strammere rumpe). 

Jentene som trener variert, eller som er mye i styrkeområdene som handler mer om «baseøvelser» har mobilbelte på armen, eller putter den i en lomme på tightsen etc. Aldri oppi BH`en med dyp kløft. 

Nå spør jeg som en gammel dame: er dette en trend på noe vis?

Hvor kommer ideen om å putte mobilen inntil svette pupper - når man samtidig åpenbart har gjort endel flid med å se seksuelt attraktiv ut? Og hvorfor kjøper man ikke heller et treningsarmbånd til mobilen (så ser man jo i det minste puppene som de jo åpenbart ønsker fremheve)?

Altså, jeg må innrømme at jeg på en måte synes det er litt fascinerende, men mest komisk. 

Hadde det vært de som gir F i hvordan de tar seg ut, så hadde jeg ikke tenkt noe mer enn «jaha» (det ser jo utrolig snålt ut med en gigafirkant utenpå puppekløft)- men dette er alltid de jentene som liker å vise mest mulig pupp/kropp. 

Hva er greia? Hvorfor ikke et treningsarmbånd eller ha den i lomme på tightsen?

Anonymkode: c5f89...7ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare svare for meg selv, er nok ikke i noen av kategoriene du beskriver men...

legger mobilen i BH’en dersom jeg har glemt armbåndet. Min lille iPhone SE er for stor til tightslommen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også BH som lomme innimellom. Dessverre er det ikke plass til telefonen min der :P

Selv liker jeg ikke de telefonarmbåndene, og det er ikke plass til en telefon i tightslomma.

Når jeg trener legger jeg telefonen på innsiden av tightsen, altså på hofta mellom hud og stoff. Når jeg løper legger jeg den på tredemølla, ellers sklir den ned forbi låret.

Forstår egentlig ikke reaksjonen over å ha telefonen og lignende i BH'en. Det er vel veldig, veldig vanlig? I hvert fall blant folk på min alder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 40 år, og på ingen måte en som kler seg i lite klær på treningsstudioet. Jeg har telefonen i bh-en ofte, både på studio og hvis jeg for eksempel går på ski (der er det hovedsakelig for at den skal unngå å knele i kulden). Jeg hører på musikk mens jeg trener, så jeg vil ha den med meg, men liker ikke sånn armbånd. Har ikke lommer i treningsbuksa hvor telefon får plass 

Anonymkode: 2842e...006

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

For det første er det absolutt ikke vanlig, som sagt har jeg trent på sentre i flere byer i årevis og har kun sett det de siste par årene.

Og jeg stusser ikke SÅ mye om det er noen som går helt vanlig kledd (litt dekkende singlet og tights/T-skjorte og tights). 

Jeg stusser mer over kombinasjonen «jeg vil vise puppene» og så legge mobilen i kløfta/på puppen.

Jeg hører og på musikk på trening, og siden jeg ikke får plass til mobil i tights ser jeg liksom armbånd som en selvfølge. 

Har og merket meg at andre ser litt rart på de med mobil i BH, så jeg tror ikke bare det er meg (?). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også nesten 40. Og gjør ofte dette. Takler ikke treningsarmbånd, er jo umulig å raskt kunne bytte sang eller gjøre annet med telefonen. Og i buksa er de ofte i veien. 

Du vet at dette er et av de fremste tegnene på at man begynner å bli gammel :) til sammenligning vil nok din egen mor og bestemor kritisere at du i det hele tatt går på treningsstudio og "viser deg frem". Eller at du må øre på musikk i stedet for å "være til stede i øyeblikket". 

Bry deg mer om deg selv og mindre om å kritisere andre, så  slipper du å gruble så mye :)

Anonymkode: f7849...596

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir den ikke skadet av svetten, eller bruker disse mobil-i-bh-damene vanntett mobil?

Anonymkode: c9c41...778

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter ofte mobil i BH utelukkende når jeg trener på treningsstudio - aldri ellers. Synes sjøl det er tacky. Gjør det på treningsstudio fordi det ikke er lommer på trenings klærne jeg bruker (som er ganske vanlige thights og t-shirt) og jeg trenger begge armer fri når jeg løfter vekter. Jeg har prøvd sånn til å ha på arma og den sklir ned og erubehagelig å ha på. Derfor; i BHen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt senter er det ikke lov med overdel med bare skuldre. Singlet er altså ikke lov. Har derfor aldri observert fenomenet du beskriver. Har ingen puppedamer der heller, men mange rumpedamer. Dvs en observasjon: jentene trener i hovedsak rumpe/lår (knebøy/hip thrust), mens gutta går rett på benkpress. De trener armer og bryst som om det står om livet. Er det ingen som trener variert lenger..?

Hilsen Gamla.

Anonymkode: 892cd...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir den ikke skadet av svetten, eller bruker disse mobil-i-bh-damene vanntett mobil?

Anonymkode: c9c41...778

Den jeg har nå er vanntett. Tidligere telefoner har jeg hatt i en liten plastpose. 

Anonymkode: 2842e...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis armbånd. Men noen ganger glemmer jeg det, og ta tyr jeg til BH'en. Funker fint, selv om det ser litt rart ut. Pleier ikke kombinere det med kløft og lite klær, da. Lang t-skjorte og hel tights her :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ikke lommer på jentetøy. Og skulle man slumpe til å finne funksjonelt treningstøy med lommer, så er de enten ofte for små eller uten glidelås. Bh blir eneste alternativ om man ikke liker det upraktiske armbåndet. 

Jeg blåser i om noen tror at jeg går og leker deilig på trening. Det er varmt, det er ikke lov å ha bare skuldre, så kjører litt utringning. Det er ikke for å bli sett🙄 og treffer du noen på deres leg day er tydeligvis dømmemaskina i full gang. 

Tror kanskje det er du som må trene mer seriøst hvis du har så mye tid til å glane, analysere og se ned på andre.

Anonymkode: bdf5e...9d8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det fordi musikken har en tendens til å hakke litt ellers (går med trådløst). Nå trener jeg ikke på sentere da, men er ute i naturen så ikke så mange som ser meg. Om jeg har den rundt armen synes jeg det blir ubehagelig. Pleier å tørke av den med spritserviett når jeg kommer hjem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tenkt over dette. Jeg har mobilen i BH når det er kaldt på vinteren fordi den ikke tåler kuldegrader i for lang tid.

Anonymkode: 87c70...b29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo ikke lommer på jentetøy. Og skulle man slumpe til å finne funksjonelt treningstøy med lommer, så er de enten ofte for små eller uten glidelås. Bh blir eneste alternativ om man ikke liker det upraktiske armbåndet. 

Jeg blåser i om noen tror at jeg går og leker deilig på trening. Det er varmt, det er ikke lov å ha bare skuldre, så kjører litt utringning. Det er ikke for å bli sett🙄 og treffer du noen på deres leg day er tydeligvis dømmemaskina i full gang. 

Tror kanskje det er du som må trene mer seriøst hvis du har så mye tid til å glane, analysere og se ned på andre.

Anonymkode: bdf5e...9d8

TS her: jeg blir og varm - men har jo bare singlet som dekker puppene. 

Jeg har ingen problemer med hipster og utringing på trening - men det er helt klart mer upraktisk enn med noe som dekker bittelitt mer.

I tillegg absorberer det bedre svette om man har teknisk treningstøy over de områdene som svetter mest og i tillegg er i kontakt med apparater/matter. 

Jeg klarer å bytte låter ofte, og trener mye baseøvelser med begge hender - SÅ umulig er det faktisk ikke med armbånd :P 

Poenget er jo ikke at jeg synes det er galt, det bare ser like corny ut å putte mobil på puppen som å putte den i trusa. Det er jo mer uhygienisk når det blir veldig svett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuud, så lei jeg er at alle til enhver tid skal mene noe og dømme jenters/kvinners påkledning og fysiske fremtoning. Det er jammen ikke lett å treffe et nivå av anstendighet som andre er fornøyd med. Ikke for mye og ikke for lite! Vær så snill og bare drit i det! 

Btw jeg putter ofte  mobilen i bhen av praktiske grunner. 

Anonymkode: 902ab...a94

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo ikke at jeg synes det er galt, det bare ser like corny ut å putte mobil på puppen som å putte den i trusa. Det er jo mer uhygienisk når det blir veldig svett. 

Newsflash: det er allerede flere bakterier på mobilen din enn det er i om du tar nedi dasskåla. Tenk på det neste gang du spiser mens du surfer på mobilen!

Anonymkode: 902ab...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lomme på treningstightsen min, så jeg pleide å legge iPhonen min inntil siden av magen, under tightsen når jeg gjorde øvelser som ikke var hoftedominante. Skjermen ble svett og skled enten ut av eller nedi tightsen. Veldig klønete med andre ord. Når jeg gjorde hoftedominante øvelser som markløft, la jeg iPhonen i treningsbh-en. Da kom den ikke i veien, men ble svett og skled av og til ut, men jeg kunne ikke hatt den i tightsen da. Prøvde med lomme på armen en stund, men det ble også klønete med hodetelefon-ledningen, bytting av sanger og mer. 

Byttet til Bluetooth headset, så nå ligger tlf pent i treningsbagen ved siden av (med treningsstrikker, flytende kalk og loggbok). Handler kun om hva som er praktisk for meg :)

Anonymkode: d1b82...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tegn på dumskap i alle fall. Ønsk dem lykke til med å drukne mobilen i saltvann? Sikkert enda sikrere måte å ødelegge den, enn å kaste den i do😂

Anonymkode: 3f041...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det før, fordi jeg ikke hadde noe annet praktisk sted å ha telefonen, og jeg ville høre på musikk. Jeg slutta med det da mobilen min ble ødelagt med årsak i vannskade grunnet dette😅

Jeg måtte da skaffe meg en slik lomme til å ha på armen, selv om den blir fuktig også der. Jeg må likevel si at jeg synes det er mer praktisk å legge telefonen i sportsBHen, og hadde ikke hatt noen problemer med å trene med mobilen der hvis det ikke var for at det skadet telefonen min.

Har forøvrig null kløft;)

Anonymkode: 516f9...c04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...