Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stormer for tiden i media om kvinner som injiserer botox og forstørrer leppene sine +++. Jeg syns det er kjempebra at det har blitt mer fokus på unge og kroppspress, og ikke minst at den store trenden om gigantiske Kylie Jenner lepper har snudd. Likevel syns jeg det er synd at en voksen kvinne som meg, nesten skal skamme seg over å ta botox 1-2 ganger i året. For botox tar jeg, og jeg elsker det. Jeg fikk rynker veldig ung, og det var lite kult da gutta på byen trodde jeg var 35 når jeg var 19. Ingen kan se at noe er gjort, det ser helt naturlig ut, jeg ser bare litt mindre rynkete ut. Det er det alle rynkekremer sier de skal gjøre, men som aldri virker. Jeg har aldri vært en usikker type, men botox har jeg likevel hatt stor glede av. 

En annen ting som frustrerer meg er alle de som uttaler ser så høylytt om hvor ille det er å gjøre noe med utseende, ta f.eks hun legen Kari Løvendahl Mogstad som stadig er i media og kritiserer alt som ikke er naturlig. Misforstå meg rett, hun har maange gode poenger, men å stå å kritisere hver og en som ønsker å forskjønne utseende sitt når hun selv er avbildet med mascara, leppestift, fine formede bryn og striper i håret blir for meg bare litt hyklersk. Hvem er hun til å bestemme at det å tegne lipliner rundt hele munnen hele dagen for å få leppene til å virke større og mer markert er helt i orden. Men gud forby om du vil gjøre det litt enklere for seg selv og legge inn litt filler i leppene for å få litt fuktighet og fylde, korrigere asymmetri eller hvilken som helst grunn man har for å gjøre det. Gud forby altså, da folkens kan du ikke være riktig god i hue ditt. Som sagt så er jeg veldig enig i mye av det Mogstad står for, men hvis hun skal være så all natural, så må hun la det grå håret vokse, dropp concealer, mascara, leppestift og alt annet hvor hun fikser på utseende sitt for å framheve skjønnhet. Når hun gjør det så kan jeg respektere litt mer hennes sterke meninger om hva alle andre gjør med utseende sitt. 

En gylden middelvei tror jeg er bra, uansett hva det gjelder. Ingenting er pent når det blir overdrevent. Høyere aldersgrense burde det nok være på kosmetiske injeksjoner for å skåne at allerede usikre unge jenter blir mer usikre. Men for sånne gæmliser som meg, så burde det være helt innafor å gjøre hva jeg vil med mitt utseende, uten å bli kritisert fort det. 

Hadde vært gøy å høre hva dere andre syns om dette temaet 😊

Anonymkode: bc24f...71a

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men nå syns jeg det er stor forskjell på å bruke sminke og å sprøyte nervegift inn i panna.

Anonymkode: 27e38...20c

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men nå syns jeg det er stor forskjell på å bruke sminke og å sprøyte nervegift inn i panna.

Anonymkode: 27e38...20c

Ja, hver sin smak. Jeg har ikke troen på at det er så sunt med alle kjemikaliene man smører ut over huden hver dag i form av sminke og kremer heller, selv om det er mye fokus på organiske ingredienser for tiden. 

Forøvrig så er alkohol også en nervegift, bare som en liten fun fact 😊

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hver sin smak. Jeg har ikke troen på at det er så sunt med alle kjemikaliene man smører ut over huden hver dag i form av sminke og kremer heller, selv om det er mye fokus på organiske ingredienser for tiden. 

Forøvrig så er alkohol også en nervegift, bare som en liten fun fact 😊

Spørs hva du handler av sminke det. Kjøper du billig drit eller kun økologisk 

Anonymkode: 48646...fe3

• Liker 4
Skrevet

Ja det er fælt å mangle bryn, små vipper eller få rynker når man er 19. Alt med måte tenker nå jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Må du fortelle så mange at du tar botox da.  Tok i sinnarynka i sommer og fortalte det bare til et par stykker.  Ingen legger merke til det når du er forsiktig med bruken og ikke tar botox i hele ansiktet.

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stormer for tiden i media om kvinner som injiserer botox og forstørrer leppene sine +++. Jeg syns det er kjempebra at det har blitt mer fokus på unge og kroppspress, og ikke minst at den store trenden om gigantiske Kylie Jenner lepper har snudd. Likevel syns jeg det er synd at en voksen kvinne som meg, nesten skal skamme seg over å ta botox 1-2 ganger i året. For botox tar jeg, og jeg elsker det. Jeg fikk rynker veldig ung, og det var lite kult da gutta på byen trodde jeg var 35 når jeg var 19. Ingen kan se at noe er gjort, det ser helt naturlig ut, jeg ser bare litt mindre rynkete ut. Det er det alle rynkekremer sier de skal gjøre, men som aldri virker. Jeg har aldri vært en usikker type, men botox har jeg likevel hatt stor glede av. 

En annen ting som frustrerer meg er alle de som uttaler ser så høylytt om hvor ille det er å gjøre noe med utseende, ta f.eks hun legen Kari Løvendahl Mogstad som stadig er i media og kritiserer alt som ikke er naturlig. Misforstå meg rett, hun har maange gode poenger, men å stå å kritisere hver og en som ønsker å forskjønne utseende sitt når hun selv er avbildet med mascara, leppestift, fine formede bryn og striper i håret blir for meg bare litt hyklersk. Hvem er hun til å bestemme at det å tegne lipliner rundt hele munnen hele dagen for å få leppene til å virke større og mer markert er helt i orden. Men gud forby om du vil gjøre det litt enklere for seg selv og legge inn litt filler i leppene for å få litt fuktighet og fylde, korrigere asymmetri eller hvilken som helst grunn man har for å gjøre det. Gud forby altså, da folkens kan du ikke være riktig god i hue ditt. Som sagt så er jeg veldig enig i mye av det Mogstad står for, men hvis hun skal være så all natural, så må hun la det grå håret vokse, dropp concealer, mascara, leppestift og alt annet hvor hun fikser på utseende sitt for å framheve skjønnhet. Når hun gjør det så kan jeg respektere litt mer hennes sterke meninger om hva alle andre gjør med utseende sitt. 

En gylden middelvei tror jeg er bra, uansett hva det gjelder. Ingenting er pent når det blir overdrevent. Høyere aldersgrense burde det nok være på kosmetiske injeksjoner for å skåne at allerede usikre unge jenter blir mer usikre. Men for sånne gæmliser som meg, så burde det være helt innafor å gjøre hva jeg vil med mitt utseende, uten å bli kritisert fort det. 

Hadde vært gøy å høre hva dere andre syns om dette temaet 😊

Kikket på noen bilder av denne legen Mogstad, og hun ser ut til å være en dame som bærer alderen sin med verdighet. Ingen tegn til injeksjoner i hennes fjes. Før kveldstid og når hun er sammen med familien sin en søndags morgen har hun nok et sminkefritt fjes som hennes familie kan kjenne igjen at ikke har forandret seg nevneverdig selv om hun har blitt eldre for hvert år som går, hun som alle andre. Hun tåler å se sitt ekte ansikt i speilet, sminkefritt, uten fillere og injeksjoner. Hun bruker altså sminke, men bak sminken er hun "all natural". Det kan aldri en person med operasjoner, fillere og diverse være. Der er det fake døgnet rundt, i alle sammenhenger.

Jeg mener sånne gæmliser som deg har et ekstra ansvar for å gå foran med et godt eksempel for yngre kvinner, og ikke minst tenåringsjenter. Hår er dødt materiale. Sminke kan vaskes av. Men operasjoner og injeksjoner/fillere endrer på hvordan du ser ut fra naturens side, ved å påvirke ansiktsstrukturen. Det blir ikke mer juks og fanteri enn som så. 

Anonymkode: 41d8e...340

• Liker 19
Skrevet

Tja, i grunnen er det vel ikke så nøye hva man mener om botox, andre injeksjoner, og operasjoner. Det er kommet for å bli. Når folk har så mye penger at de gladelig betaler mange tusen i året for å få litt glattere hud, så vil det alltid finnes aktører som tilbyr det. -Og i samme slengen planter en tanke om at du kan fikse noe mer  "akkurat nå har vi et godt tilbud på ditt og datt, er det noe du har vurdert?"

Skjønnhetsindustrien er enorm, og den vokser videre, for vår trang til å bli litt penere/ litt mer perfekt, den består.

Går vi tilbake i tid så har kvinner gjort mye for å forsøke å oppnå skjønnhetsidealet. Tatt arsenikk for blekere hud, snørt inn midjen til de omtrent ikke kunne puste (besvimte for et godt ord), og trukket jeksler for å kunne suge inn kinnet og få høyere kinnben. 

For et par hundre år siden var det bare prostituerte som brukte sminke, det var en vederstyggelighet. Nå er det ramaskrik om rumpeoperasjoner og Botox, men det kommer til å normaliseres det også  ;) 

Anonymkode: 75593...5d3

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er fælt å mangle bryn, små vipper eller få rynker når man er 19. Alt med måte tenker nå jeg. 

Sier meg enig i det!

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, Peonjenta skrev:

Må du fortelle så mange at du tar botox da.  Tok i sinnarynka i sommer og fortalte det bare til et par stykker.  Ingen legger merke til det når du er forsiktig med bruken og ikke tar botox i hele ansiktet.

Jeg har ikke behov for å fortelle det til noen. Men om jeg skulle gjøre det så er det synd at jeg skal bli lynsjet av resten av samfunnet

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kikket på noen bilder av denne legen Mogstad, og hun ser ut til å være en dame som bærer alderen sin med verdighet. Ingen tegn til injeksjoner i hennes fjes. Før kveldstid og når hun er sammen med familien sin en søndags morgen har hun nok et sminkefritt fjes som hennes familie kan kjenne igjen at ikke har forandret seg nevneverdig selv om hun har blitt eldre for hvert år som går, hun som alle andre. Hun tåler å se sitt ekte ansikt i speilet, sminkefritt, uten fillere og injeksjoner. Hun bruker altså sminke, men bak sminken er hun "all natural". Det kan aldri en person med operasjoner, fillere og diverse være. Der er det fake døgnet rundt, i alle sammenhenger.

Jeg mener sånne gæmliser som deg har et ekstra ansvar for å gå foran med et godt eksempel for yngre kvinner, og ikke minst tenåringsjenter. Hår er dødt materiale. Sminke kan vaskes av. Men operasjoner og injeksjoner/fillere endrer på hvordan du ser ut fra naturens side, ved å påvirke ansiktsstrukturen. Det blir ikke mer juks og fanteri enn som så. 

Jeg kunne ikke vært mer enig, dama ser fantastisk ut, det har hun sannsynligvis gjort hele livet. Det er vel ingen grunn til å verken gjøre det ene eller det andre med utseende sitt hvis man er fornøyd. Er man derimot ikke fornøyd, så bør det være opp til hver enkel hva man ønsker å gjøre. Hvis man føler seg mest vell med en grønn hanekam, så syns jeg man skal ha en grønn hanekam. De fleste som tar botox regner jeg med tar det for å vedlikeholde det utseende man har hatt hele tiden, ikke for å forandre eller få et nytt utseende.

Fake døgnet rundt ja.. Ja da er jo jeg ganske fake tvers igjennom. Jeg hadde tannregulering som 13 åring. Ikke av medisinske grunner, neinei kjeften hadde klart seg fint uten, men av estetiske grunner fikk jeg det tilbudet. Nappa ut to tenner måtte jeg også gjøre for klar å få tennene mine rette, en permanent forandring på mitt utseende. I tillegg har vi jo botoxen jeg benytter meg av. Nabojenta vår er også ganske fake. Et fantastisk lite menneske på 7 år, som dessverre ble fryktelig mobbet pga. utstående ører. Foreldrene valgte til slutt å få ørene operert - hun er altså ikke slik hun ble produsert fra naturens side lengre. En kollega av meg fikk lagt inn en silikonprotese i høyre pupp, etter at den orginale puppen måtte fjernes pga brystkreft, hun er ganske fake døgnet rundt hun også. For å komme med et eksempel som er mer relevant i forhold til fillers og injeksjoner, så har ei venninne av meg en asymmetri i leppa etter hareskår. Hun er nydelig, akkurat som hun er, syns alle vi rundt henne. Dessverre for henne ser hun denne asymmetrien hver eneste dag, og den plager henne. Hun vil ikke smile når hun møter nye folk, og hun kan ikke fordra å bli tatt bilder av. Så en dag korrigerer hun asymmetrien med litt filler og leppene blir helt jevne, med det kom også selvtilliten. Ikke noe særlig større lepper, men jevne. Igjen inget medisinsk grunnlag for å gjøre dette, kun estetisk. Ansiktsstrukturen er endret, og det kan ikke vaskes av hver kveld, så da er hun fake hun også.

Nei, sånne gæmliser som meg har lært at man skal respektere andres ønsker og selvbestemmelse over egen kropp. At det burde vært en 25-års grense på alle injeksjoner - helt klart. At det burde være mer regulert hvordan bloggere o.l markedsfører injeksjoner - absolutt. Men sånne gæmliser som meg burde få lov til å gjøre hva man vil uten å få en pekefinger av alle andre.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, i grunnen er det vel ikke så nøye hva man mener om botox, andre injeksjoner, og operasjoner. Det er kommet for å bli. Når folk har så mye penger at de gladelig betaler mange tusen i året for å få litt glattere hud, så vil det alltid finnes aktører som tilbyr det. -Og i samme slengen planter en tanke om at du kan fikse noe mer  "akkurat nå har vi et godt tilbud på ditt og datt, er det noe du har vurdert?"

Skjønnhetsindustrien er enorm, og den vokser videre, for vår trang til å bli litt penere/ litt mer perfekt, den består.

Går vi tilbake i tid så har kvinner gjort mye for å forsøke å oppnå skjønnhetsidealet. Tatt arsenikk for blekere hud, snørt inn midjen til de omtrent ikke kunne puste (besvimte for et godt ord), og trukket jeksler for å kunne suge inn kinnet og få høyere kinnben. 

For et par hundre år siden var det bare prostituerte som brukte sminke, det var en vederstyggelighet. Nå er det ramaskrik om rumpeoperasjoner og Botox, men det kommer til å normaliseres det også  ;) 

Anonymkode: 75593...5d3

Interessant svar, kult med litt historie 😊 

Jeg leste faktisk en artikkel en gang om nesekorreksjon/neseoperasjon som vi kaller det i dag. Det var vanlig helt tilbake på Kleopatra sin tid, da brukte de vel og merke en slags hammer og kakket inn neserygger som var "for stor". Fryktelig brutalt, men ganske interessant for de som tror at "beautify" kom i fjor. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har både operert i ansiktet og tatt filler i leppene. Ser ikke noe galt i det. Leppene er ikke veldig store (tok 1 ml), men det er sikkert synlig for de som husker hvordan leppene mine var før. 

Men venninne har tatt botox i panna. Hun mente selv at hun hadde rynkebonanza der, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har lagt merke til pannen hennes. Men hun var fornøyd, og det er det viktigste. 

Jeg tenker at (voksne) folk må få gjøre som de vil. Og så er det jo veldig lett å være i mot botox/filler/operasjoner når man ser ut som en superstjerne fra før. 

Anonymkode: 94828...d34

• Liker 8
Skrevet

Jeg er egentlig ganske fornøyd med at jeg ikke mener noe som helst om hva voksne folk gjør med utseendet sitt. Det betyr absolutt ingenting og interesserer meg midt på ryggen.

Anonymkode: b787a...d8f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er forskjell på å fikse noe man har komplekser for og å skulle bekjempe alderen. Og da mener jeg at jeg synes det er innafor hvis man ser 15 år eldre ut enn man er, men ikke bare fordi man får normale alderstegn. Kjør på med sminke og hårfarge, klær og ta faktisk gjerne litt botox i panna. Problemet er at folk ikke stopper der, men fyller ut allerede pene lepper og fyller inn både her og der og ender opp helt grusomme. Og det går så gradvis at de ikke ser det selv!

For egen del har jeg bare bestemt meg for at jeg aldri skal vurdere det en gang, men det er lett for meg å si som er heldig med genene når det kommer til rynker. Uansett ser de fleste, som ikke har stoppet i tide, eldre ut uansett om rynkene er borte.

Å legge inn noe i rumpa synes jeg er helt...absurd!

Generelt synes jeg utseendefokuset er helt på trynet. Jeg synes man skal passe på seg selv, men det tar jo helt av på fillersfronten! Og de lange kuvippene osv osv.

• Liker 10
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sånne gæmliser som meg har lært at man skal respektere andres ønsker og selvbestemmelse over egen kropp. At det burde vært en 25-års grense på alle injeksjoner - helt klart. At det burde være mer regulert hvordan bloggere o.l markedsfører injeksjoner - absolutt. Men sånne gæmliser som meg burde få lov til å gjøre hva man vil uten å få en pekefinger av alle andre.

For all del, du må jo bare fortsette å søke rettferdiggjøre egen jakt på evig ungdom med å referere til nabojenta som hadde hareskår og derav asymmetriske lepper. Men faktum er at slike gæmliser som deg, som insisterer på å få lov til å gjøre som dere vil, er med på å påvirke unge jenter som IKKE trenger injeksjoner, der hvor målet kun er å oppnå kunstige idealer. Det handler ikke om pekefingre, men om å bruke sunn fornuft og innse at vi alle har et ansvar siden det vi gjør med oss selv ikke bare påvirker oss selv, men andre mennesker og kulturen vi lever i. 

Når jeg begynte å studere for 8 år siden var det aldri snakk om leppeinjeksjoner osv. Idag annonseres det med rabatter som slike prosedyrer, for studenter! Hadde voksne folk gått foran med gode eksempler og insistert på at slikt er unødvendig, bortsett fra i tillfeller hvor personene gjennom skade eller lyte har defekter (slik du selv refererer til med brystkreftrammede eller personer med asymmetri etter hareskåroperasjoner), så hadde det iallefall vært en tydelig stemme i samfunnet som sier at dette ikke er OK, og at vi mennesker ikke trenger å se unge og oppblåste ut fra vugge til grav. 

• Liker 10
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ganske fornøyd med at jeg ikke mener noe som helst om hva voksne folk gjør med utseendet sitt. Det betyr absolutt ingenting og interesserer meg midt på ryggen.

Anonymkode: b787a...d8f

Ja, det hadde vært ganske deilig om flere var som deg ☺️

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For all del, du må jo bare fortsette å søke rettferdiggjøre egen jakt på evig ungdom med å referere til nabojenta som hadde hareskår og derav asymmetriske lepper. Men faktum er at slike gæmliser som deg, som insisterer på å få lov til å gjøre som dere vil, er med på å påvirke unge jenter som IKKE trenger injeksjoner, der hvor målet kun er å oppnå kunstige idealer. Det handler ikke om pekefingre, men om å bruke sunn fornuft og innse at vi alle har et ansvar siden det vi gjør med oss selv ikke bare påvirker oss selv, men andre mennesker og kulturen vi lever i. 

Når jeg begynte å studere for 8 år siden var det aldri snakk om leppeinjeksjoner osv. Idag annonseres det med rabatter som slike prosedyrer, for studenter! Hadde voksne folk gått foran med gode eksempler og insistert på at slikt er unødvendig, bortsett fra i tillfeller hvor personene gjennom skade eller lyte har defekter (slik du selv refererer til med brystkreftrammede eller personer med asymmetri etter hareskåroperasjoner), så hadde det iallefall vært en tydelig stemme i samfunnet som sier at dette ikke er OK, og at vi mennesker ikke trenger å se unge og oppblåste ut fra vugge til grav. 

Vel, hvis du ikke er interessert i å lese det jeg faktisk skriver så er det vel ingen grunn til å diskutere heller. Hva er uansett galt i å ville se ungdommelig ut? Hva er galt i å gjøre noe for å føle seg mer attraktiv? Om det er i form av å kle seg fresht, bruke tusener på å farge grått hår, sminke over alderstegen, spise B-vitamin som lover å forynge huden eller i form av en botoxsprøyte? Hvem er du til å avgjøre hvilken metode andre skal ta i bruk? Det florerer av reklame for hudforyngelse, rynkekremer, hudoppstrammende tabletter osv i det åpne markede, du finner det i din nærmeste nærbutikk. Du har et stort prosjekt foran deg om du skal prøve å stoppe skjønnhetsindustrien. 

Jeg har nevnt flere konkrete tiltak som burde gjennomføres i kampen mot unge og duckface. Hvis du tror at munnkurv på voksne i samtale med andre voksne vil gjøre en forskjell, så tar du feil. Jeg verken omgås eller ville hatt interesse av å diskutere mine injeksjoner med tenåringer eller yngre jenter. Vi er ikke problemet uansett hvor hardt du ønsker det. Da må du snu deg mot Instagram og som nevnt tidligere alle bloggerne som framsnakker injeksjoner. Kanskje foreldre som gir barna sine en iPhone i alder av 9 år? Hvor jenter allerede da begynner å søke etter bekreftelse og tilhørighet, da er ikke Instagram en plass å være. 

Når det gjelder rabatter og målrettet reklame mot russ og unge jenter; jepp, kunne ikke vært mer enig. Forkastelig. At regelverket ift reklame for injeksjoner burde reguleres er vel helt klart. At unge usikre jenter på død og liv skal se ut som Kardashian og velger injeksjoner for å oppnå det, er min personlig mening helt på trynet. Jeg kan vel anslå at 90% av mine gæmlis-venninner er trygge kvinner som ikke gjør noe fordi dem må, men fordi dem vil. De har en fornuftig syn på det meste, og det tror jeg kommer med alderen. Så la de gjøre som dem vil, og innfør heller en aldersgrense på bruk av injeksjoner. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med å ta litt Botox og evt. ta øyelokksløft hvis de blir veldig nedsunket. Problemet med botox og fillers er at veldig mange tar for mye. De tror det ser naturlig ut selv, men det gjør sjeldent det, spesielt gjelder dette fillers. Det er stor forskjell på å ta sinnarynka kontra flere steder i ansiktet. Problemet er at det skjer noe med mimikken slik at man faktisk er finere med litt rynker enn med et merkverdig uttrykk i ansiktet som rett og slett ikke er flatterende. Alle som gjør dette får dette like draget så man kan ikke skjule at man har gjort det. Syns heller ikke det er fint å ta noe i leppene, det er for synlig. Man kan rett og slett ikke få smale lepper til å bli naturlig fyldige med fillers. Det vil aldri bli like fint som fyldige lepper fra naturens side. Da er det finere med smalere lepper. Ja og det er mange som sier de har tatt lite, men jeg ser det med engang. Jobber innen plastikkirurgi så dette vet jeg litt om. 

Anonymkode: abd6e...651

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke noe problem med å ta litt Botox og evt. ta øyelokksløft hvis de blir veldig nedsunket. Problemet med botox og fillers er at veldig mange tar for mye. De tror det ser naturlig ut selv, men det gjør sjeldent det, spesielt gjelder dette fillers. Det er stor forskjell på å ta sinnarynka kontra flere steder i ansiktet. Problemet er at det skjer noe med mimikken slik at man faktisk er finere med litt rynker enn med et merkverdig uttrykk i ansiktet som rett og slett ikke er flatterende. Alle som gjør dette får dette like draget så man kan ikke skjule at man har gjort det. Syns heller ikke det er fint å ta noe i leppene, det er for synlig. Man kan rett og slett ikke få smale lepper til å bli naturlig fyldige med fillers. Det vil aldri bli like fint som fyldige lepper fra naturens side. Da er det finere med smalere lepper. Ja og det er mange som sier de har tatt lite, men jeg ser det med engang. Jobber innen plastikkirurgi så dette vet jeg litt om. 

Anonymkode: abd6e...651

Hvem er det ett problem for at noen tar for mye ? Det er vel kun ett problem for den som gjør det. Rollemodeller er de jo ikke lenger, da få ønsker seg det resultatet de får. I alle sammenhengninger i livet vil noen overdrive og miste kontroll.

Ellers og generelt: Skjønnhetsindustrien er ett massivt godstog som harver over oss. Samtidig er vi vel fra naturens side programmert i enn viss grad til å beundre det attraktive. Jeg ser ikke helt at det er veien å gå å fordømme midlene som brukes. Tenker det har mer for seg å snakke om med hverandre og verden om det er så ekstremt viktig å ta seg ut til en hver tid. Er det mulig vi kan snakke om det å gi oss selv og hverandre rom og verdi uansett hvordan vi ser ut ? At vi snakker sammen om hva som egentlig er viktig og at det er ikke ett perfekt redigert ytre som egentlig er veien til å føle oss bedre med oss selv

Jeg må nok skrive langt her for å presisere nøyaktig hva jeg mener med det siste. Og det gir dermed mye rom for å legge inn egne tolkninger og tillegge meg meninger. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...