AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Hei, jeg er en sykepleierstudent som går nå mitt andre på studiet og trives kjempe mye! Jeg skal snart ut i praksis i Spesialisthelsetjenesten og er kjempe redd. Tanken på å være rundt mennesker som kan være veldig syke og i alle aldre, skremmer meg veldig. Kanskje det er fordi jeg bare har erfaring fra sykehjem? Jeg merker uansett at jeg ikke er like bestemt som jeg skulle ønske jeg var. Jeg vet at dette har med selvtillit å gjøre og jeg er ganske stille og sjenert som person, så det er kanskje derfor jeg ikke føler at jeg er så bestemt (kombinert med at det er mye jeg IKKE vet enda). Men ja, hvilken teknikk kan jeg bruke eller hva kan jeg gjenta meg selv (slags mantra) for å minne meg selv på at nå må jeg være mer bestemt på jobb/i praksis? Anonymkode: 5b0dd...0b4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Alle har panikk for den første praksisen på 2. året. Du skal ikke være bestemt i det hele tatt. Det er faktisk ytterst viktig at alle kan stole på at du innrømmer når du ikke vet. Du skal ikke vite så mye heller. I følge planen skal du bruke 2 uker på å bli kjent på avdelingen. Anonymkode: 613bd...330