Gå til innhold

Hvitsaus spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å lage en litt mer kalorifattig hvit saus? Må man feks bruke smeltet smør eller kan den droppes?

Anonymkode: 16311...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk og mel. Ha mel og melk i en liten lukket beholder og rist det sammen. Has i melk på kokepunktet. Krydre, og du har en mager hvit saus.

• Liker 1
Skrevet

Men den smaker ikke stort når den er "kalorifri". 

Anonymkode: fb73e...fd1

• Liker 3
Skrevet

Ville heller laget vanlig hvit saus, og heller tatt litt mindre. Er vanskelig og få god smak på en toppjevnet hvit saus (syns jeg da). 

Skrevet

Takk for svar :) til informasjon er det hvit saus som skal være i en grateng, så har mye annet i gratengen som gir smak. Sausen blir mer bare for å binde alt sammen

Skrevet

Melk, maizenna og litt buljong.

Anonymkode: 1e1d0...cc8

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar :) til informasjon er det hvit saus som skal være i en grateng, så har mye annet i gratengen som gir smak. Sausen blir mer bare for å binde alt sammen

Du kan droppe hvitsaus eller lage en ostesaus hvis du vil ha mindre karbohydrater. Har aldri prøvd, men en gang laget jeg brun saus av mel og olivenolje. Det smakte bra, tilsatte kraft og sukkerlikør, brunost og masse pepper. Han jeg var sammen med hadde laget kjøttkakene, og ble sur når han oppdaget at vi ikke hadde smør. Jeg sa; nuna problema. Var usikker, men det gikk bra. Måtte bare røre mer kraftig. Vil du ha smak på sausen kan du tilsette krydder men bare litt. Les deg opp. 

Er det for å binde, kan du ha i et ekstra egg. Prøv deg frem. 

Endret av Atea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...