Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer har nylig begynt å prøve å bli gravid (PP3). Vi har enda ikke hatt hellet med oss, men det kommer vel etterhvert. Men siden jeg er en veldig utålmodig person, liker jeg å snakke om ting slik at jeg ikke går gal. Så fortalte to venner at vi har begynt å prøve, hun ene tok det veldig bra og ble veldig gla på vårres vegner, hun andre så jeg med engang på at hun ble veldig sjalu. Jeg fortale det til henne for å ha noen å snakke med, ikke for å gni det inn på noen måte. Men opplever å få bare negativitet fra henne da jeg spør om noe eller sier noe. Hun og kjæresten har vært ilag i 1 og 1/2 år og ble forlovet i sommer. Jeg vet at hun vil ha unger nå, men de har blitt enig i å vente noen år til etter bryllup og fullført utdannelse. 

Det er no nesten på det tidspungtet at jeg får dårlig samvittihet bare fordi jeg og kjæresten prøver. Noe som ikke er rett. Og har en misstanke om at den dagen jeg forteller at jeg er blitt gravid, blir det å ødlegge henne.

Hvordan taklet dere sjalue venninner? Unngikk dere bare å snakke om det da dere være med de, eller ble det såpass slitsomt at der sluttet å snakke med de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å la være å snakke med henne om prøvingen. Dere kommer uansett til å skli fra hverandre når du får barn og hun ikke har barn. 

Anonymkode: b504f...c8e

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å la være å snakke med henne om prøvingen. Dere kommer uansett til å skli fra hverandre når du får barn og hun ikke har barn. 

Anonymkode: b504f...c8e

Hvorfor trur du det?

Skrevet

Ville unnlatt å snakke om prøving med henne, det koster deg så lite. 

Jeg er i babyboble selv, men dette tema er ikke sååå interessant for andre 

Anonymkode: fdf1a...d17

• Liker 5
Skrevet

Enig, la nå venninnen slutte å måtte høre på alt det slitsomme babysnakket ditt. For å være ærlig er det ingenting som er verken spennende eller unikt når noen velger å få barn. 

Det er faktisk ikke relevant eller interessant å høre om DIN prøving og fremtidige babyer. Finnes ingenting mer plagsomt eller slitsomt enn nybakte mammaer som tror at deres unge er det skjønneste og vakreste som finnes. 

Skjønner venninne din godt! Hun er ikke sjalu, bare drittlei all pratet ditt om prøving og babyer, noe som er veldig forståelig.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Superstoked skrev:

Hvorfor trur du det?

Blir nesten naturlig det om hun er så sjalu allerede nå

Skrevet

Ikke få dårlig samvittighet for dette, du/dere kan ikke sette livet på pause for at de skal vente med å få barn. 

La heller være å snakke med henne om det.

Lykke til :)

Skrevet

Uenig med de over her som sier det er synd på venninna di, og la henne "slippe maset". De to velger jo selv å vente med barn, da må hun jo tåle å høre om andres gleder? Regner med at ikke du ble sur og sjalu på henne når hun ble forlovet f.eks.? 😅 Jeg tenker du bør ta det opp med henne for å høre hva som ligger bak oppførselen, jeg hadde blitt helt sjokkert om mine venninner var sånn mot meg. Man skal glede seg på andres vegne og unne hverandre gode ting her i livet! Selv har jeg mistet, og merker folk automatisk får litt sånn "åh nei, skal ikke snappe babyen min så mye", "ånei, må være tøft med hun som er supergravid må".. Det uten at jeg har sagt noe om temaet, og selv kunne jeg ikke unnet andre mer det å få og ha barn 😍

Nei kjære deg, nyt prøvingen og snakk med de rundt deg om du vil det. Kan ikke folk glede seg på din vegne, er de kanskje ikke noen å ta med seg videre inn i livet ❣😌

Anonymkode: 39050...bea

Skrevet

Det er jo ikke snakk om at jeg snakker så sykt mye om babyer og prøving, hun oppførte seg alt sånn da jeg nevnte at vi hadde startet. Så hun har vært sånn siden begynnelsen.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig med de over her som sier det er synd på venninna di, og la henne "slippe maset". De to velger jo selv å vente med barn, da må hun jo tåle å høre om andres gleder? Regner med at ikke du ble sur og sjalu på henne når hun ble forlovet f.eks.? 😅 Jeg tenker du bør ta det opp med henne for å høre hva som ligger bak oppførselen, jeg hadde blitt helt sjokkert om mine venninner var sånn mot meg. Man skal glede seg på andres vegne og unne hverandre gode ting her i livet! Selv har jeg mistet, og merker folk automatisk får litt sånn "åh nei, skal ikke snappe babyen min så mye", "ånei, må være tøft med hun som er supergravid må".. Det uten at jeg har sagt noe om temaet, og selv kunne jeg ikke unnet andre mer det å få og ha barn 😍

Nei kjære deg, nyt prøvingen og snakk med de rundt deg om du vil det. Kan ikke folk glede seg på din vegne, er de kanskje ikke noen å ta med seg videre inn i livet ❣😌

Nei, ble supergla da hun fortalte om forlovelsen. Har prøvd å tatt det opp med henne, men fikk en sånn «jeg bryr meg ikke om ka du gjør med live ditt, du for lovt å gjøre akkurat som du vil». Så føler jeg ikke kom noe lenger med det, altså. 

Takk skal du ha for alle dine fine ord, er ikke alle som er like snill som deg her ❤️

Skrevet
33 minutter siden, Superstoked skrev:

Nei, ble supergla da hun fortalte om forlovelsen. Har prøvd å tatt det opp med henne, men fikk en sånn «jeg bryr meg ikke om ka du gjør med live ditt, du for lovt å gjøre akkurat som du vil». Så føler jeg ikke kom noe lenger med det, altså. 

Takk skal du ha for alle dine fine ord, er ikke alle som er like snill som deg her ❤️

Da ville jeg sakte men sikkert fadet ut dette mennesket, eller ta avstand om det er vanskelig hvis dere er en større gjeng. God klem til deg ❣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...