Gå til innhold

Tips til god hudpleie?? Kombinasjonshud, porer etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tidlig 20-årene og forbi "tenåringskrise"-hudperioden. Måtte gjennom to runder på isotretinoin og har en mye bedre hud per i dag. Likevel får jeg uren hud om jeg får i meg for mye melkeprotein (må kutte betraktelig ned på) og sliter fremdeles med å finne riktig serie. Jeg har kombinasjonshud, har jeg fått høre. Har brukt Cosmica sin (blå) serie som fåes hos Apoteket, men opplever kun at dagkremen er grei. Jeg sliter med mye talg og porer på og rundt nesa og lurer spesifikt på om noen med samme problematikk har en spesiell serie eller produkt å anbefale? Tenker da alt fra rens til ansiktspeeling og maske. Helst uten parfyme og i alle prisklasser! 😁

Anonymkode: b9257...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The ordinary :hjerte: 

Bruker serum, dag og nattkrem, samt maske/peeling derfra. Helt vanvittig hvor godt det funker. Aldri hatt så fin hud som nå. Har slitt med fete partier, tørre partier, store porer, ujevn hudtone, røde merker fra tidligere store kviser ++ Det er ikke et problem lengre!

Anonymkode: 894e9...d7f

Skrevet

Det finnes utrolig mye der ute, og det som fungerer for en person behøve ikke nødvendigvis fungere for en annen, så litt prøve og feile må man nok regne med hvis man skal finne det som fungerer for seg. Porer er genetisk, og dessverre vil de ikke bli borte. Men det finnes produkter som kan hjelpe til, slik at de ser mindre ut. 

God rens og toner morgen og kveld. Her finnes det utallige. Og det er bare å finne en som fungerer for deg.  Men en toner som er bra mot porer er Origins zero oil pore purifying toner. 

Peeling er viktig for fin hud. Og jeg vil anbefale deg å teste ut Emergin c peel pads. Kommer i pakning med to krukker med pads, du påfører først pad med peeling og lar være på i fem minutter, skyller ansiktet og påfører toner padsen. Dette gjøres ca 2 ganger pr uke. Og har forbedret huden min veldig, særlig porene, de blir ikke tilstoppet som før og ser mindre ut. 

Maske synes jeg Origins charcoal mask er super for å rense huden og porene. Brukes 1-2 ganger pr uke. Ville absolutt påført en fuktighetsmaske etterpå eventuelt en nattmaske. 

Serum og dagkrem vil jeg anbefale deg å prøve Matis pure serien. Serumet vil rense i dybden og hindre utbrudd, kremen matter ned og er perfekt som underlag for sminke. 

Vet mange er veldig fornøyd med the Ordinary som man nå får kjøpt veldig rimelig på HM. Det kan være verdt å teste ut hvis du er på budsjett. Selv har jeg bare prøvd Rosehip seed oil fra dem for å gi fuktighet til huden, og den er utrolig god, og den rimeligste jeg har prøvd til nå. Produktene som hjelper på porer fx har jeg ikke testet ut fra dem. 

Anonymkode: a83b1...124

Skrevet
På 29.8.2018 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Produktene som hjelper på porer fx har jeg ikke testet ut fra dem. 

Anonymkode: a83b1...124

Hvilke produkter er det? Har brukt Niacinamide som visst skulle være for det, er på siste rest igjen i flaska nå. Har ikke fått noe mindre porer, og trodde det skulle komme med tiden (i motsetning til toner som forminsker der og da mens produktet er på)

Anonymkode: 57621...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...