AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Del Skrevet 26. august 2018 Hei Naboen rett over meg skal blant annet bytte sluk på badet, og jeg har fått vite at det skal settes opp stendere på mitt bad, for å forhåpentligvis unngå at taket på mitt bad blir ødelagt. Gammel betongblokk uten etasjeskillere. Kan du hjelpe meg med svar på disse spørsmålene? 1) Hva er en kangoo? Fra en annen tråd: "under bytte av gammelt støpejernsluk. Ofte så er det knapt betong mellom bunn sluk og taket i leiligheten under. Lett for at kangoo'en fyker gjennom da. Men dette er de fleste rørleggere smertelig klar over, så jeg hadde heldigvis advart han under om at dette kunne komme til å skje i begge tilfellene."https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv 2) Dette er tips for de som pigger gulv i egen bolig, men hvis det går hull i taket mens de pigger, kan det komme mye støv rundt på mitt bad og i min leillighet også da? 3) Er det lurt å tape nøkkelhull og karmer m.m. i min leillighet? "Tips: det hjelper IKKE å lukke dører om du vil unngå støv i resten av leiligheten/huset.... du må teipe grundig alle nøkkelhull og karmer, og heng opp våte håndduker rundt om på dører og vegger. Jeg endte opp med et 3 mm fint støvlag over heile leiligheta, på alle bøker, cd'er osv.... det var gøy å lage nytt bad, men ikke å tørke støv"https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv 4) Bør jeg ikke bruke badet mitt den tiden de holder på med piggingen? 5) Kan det også komme vannsøl på mitt bad (fra vannlåsen og røret som går fra sluket til de over) hvis det går hull i taket mitt under piggingen? Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Del Skrevet 26. august 2018 Hei, er det noen rørleggere eller andre her i kveld som kan hjelpe meg? Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Del Skrevet 26. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Naboen rett over meg skal blant annet bytte sluk på badet, og jeg har fått vite at det skal settes opp stendere på mitt bad, for å forhåpentligvis unngå at taket på mitt bad blir ødelagt. Gammel betongblokk uten etasjeskillere. Kan du hjelpe meg med svar på disse spørsmålene? 1) Hva er en kangoo? Fra en annen tråd: "under bytte av gammelt støpejernsluk. Ofte så er det knapt betong mellom bunn sluk og taket i leiligheten under. Lett for at kangoo'en fyker gjennom da. Men dette er de fleste rørleggere smertelig klar over, så jeg hadde heldigvis advart han under om at dette kunne komme til å skje i begge tilfellene."https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv 2) Dette er tips for de som pigger gulv i egen bolig, men hvis det går hull i taket mens de pigger, kan det komme mye støv rundt på mitt bad og i min leillighet også da? 3) Er det lurt å tape nøkkelhull og karmer m.m. i min leillighet? "Tips: det hjelper IKKE å lukke dører om du vil unngå støv i resten av leiligheten/huset.... du må teipe grundig alle nøkkelhull og karmer, og heng opp våte håndduker rundt om på dører og vegger. Jeg endte opp med et 3 mm fint støvlag over heile leiligheta, på alle bøker, cd'er osv.... det var gøy å lage nytt bad, men ikke å tørke støv"https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/hvordan-'pigge-opp'-baderomsgulv 4) Bør jeg ikke bruke badet mitt den tiden de holder på med piggingen? 5) Kan det også komme vannsøl på mitt bad (fra vannlåsen og røret som går fra sluket til de over) hvis det går hull i taket mitt under piggingen? Anonymkode: 0fbd0...304 Her hjelper rørleggersvarlite. Du må kontakte styret i gården din. Alternativt får du melde deg inn i Huseiernes og få hjelp fra dem. Anonymkode: 1955d...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Del Skrevet 26. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her hjelper rørleggersvarlite. Du må kontakte styret i gården din. Alternativt får du melde deg inn i Huseiernes og få hjelp fra dem. Anonymkode: 1955d...072 Takk for råd! Kanskje noen rørleggere uansett kan hjelpe med svar? Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Del Skrevet 26. august 2018 Hva er det egentlig du lurer på? Ja, du kan bruke badet ditt. Det er lite sannsynlig at du får vannskader på ditt bad om de skulle være uheldig å pigge gjennom gulvet/taket. Ta en prat med firmaet som skal utføre arbeidet. Det er nok ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 6d1f5...43d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Del Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det egentlig du lurer på? Ja, du kan bruke badet ditt. Det er lite sannsynlig at du får vannskader på ditt bad om de skulle være uheldig å pigge gjennom gulvet/taket. Ta en prat med firmaet som skal utføre arbeidet. Det er nok ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 6d1f5...43d Takk for hjelpen! Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 26. august 2018 #7 Del Skrevet 26. august 2018 Får du skade på badet ditt så skal naboens forsikring dekke dette. I mitt borettslag hakka naboen seg gjennom taket til nabo som nettopp hadde pussa opp badet. De måtte sette opp stender for at taket ikke skulle rase. De hadde feilberegna at gulvet ikke var så tykt som de trodde, gammel blokk. De som fikk ødelagt bad fikk nytt uten at de måtte betale. Naboen fikk problem pga det var ikke firma som gjorde jobben, eller sjekket tykkelsen på gulvet. Selvsagt kan du bruke ditt bad, du skal ha beskjed om de må stenge vannet for en periode ved skifte av rør eller andre ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Del Skrevet 26. august 2018 Jeg ville ikke vært bekymret for å bruke badet sånn sett, men tror det vil være bortimot uutholdelig mye bråk der. Hvor mye støv du får i din leilighet vil komme an på hvor mye vibrasjoner det blir, og om det eventuelt blir gjennomgående skader. Så lenge dem ikke går igjennom taket ditt, eller lager så mye vibrasjoner at det blir skader hos deg, så kommer du ikke til å få støv inne hos deg... Om det går hull i taket ned til deg, så er vannsøl ikke det første jeg ville bekymret meg over.... Anonymkode: c9cfc...c93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Del Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, Mokkilokki skrev: Får du skade på badet ditt så skal naboens forsikring dekke dette. I mitt borettslag hakka naboen seg gjennom taket til nabo som nettopp hadde pussa opp badet. De måtte sette opp stender for at taket ikke skulle rase. De hadde feilberegna at gulvet ikke var så tykt som de trodde, gammel blokk. De som fikk ødelagt bad fikk nytt uten at de måtte betale. Naboen fikk problem pga det var ikke firma som gjorde jobben, eller sjekket tykkelsen på gulvet. Selvsagt kan du bruke ditt bad, du skal ha beskjed om de må stenge vannet for en periode ved skifte av rør eller andre ting. Takk for hjelpen og gode råd og takk for at du deler! Du skriver at de fikk nytt. Var det kun taket de fikk nytt, eller fikk de også nytt av andre ting på badet deres som ble ødelagt? Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #10 Del Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke vært bekymret for å bruke badet sånn sett, men tror det vil være bortimot uutholdelig mye bråk der. Hvor mye støv du får i din leilighet vil komme an på hvor mye vibrasjoner det blir, og om det eventuelt blir gjennomgående skader. Så lenge dem ikke går igjennom taket ditt, eller lager så mye vibrasjoner at det blir skader hos deg, så kommer du ikke til å få støv inne hos deg... Om det går hull i taket ned til deg, så er vannsøl ikke det første jeg ville bekymret meg over.... Anonymkode: c9cfc...c93 Takk for råd! Hva ville du bekymret deg over? Jeg tenker å tape igjen nøkkelhull og mellom dør og dørkarm på badet, i tilfelle det går hull slik at det spres støv ned til mitt bad. Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 26. august 2018 #11 Del Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for hjelpen og gode råd og takk for at du deler! Du skriver at de fikk nytt. Var det kun taket de fikk nytt, eller fikk de også nytt av andre ting på badet deres som ble ødelagt? Anonymkode: 0fbd0...304 Pga at det rasa fra taket ble noe av ene veggen samt gulv ødelagt. Vedkommende hadde fliselagt badet sitt men jeg fikk beskjed at de hadde fått helt nye fliser. Dette og siden de fantes ikke reserve fliser av det de allerede hadde lagt. Alt ordna seg. Er det profesjonelle som gjør det så skjer nok ikke slike ting ofte. Det ordne seg nok hos det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Del Skrevet 26. august 2018 Da jeg bodde i blokk byttet naboen over sluk. Det ble da satt opp støtte til taket hos meg, og dette gikk helt uproblematisk. Det eneste problemet jeg opplevde var at jeg var hjemme med influensa, og egentlig skulle slappet av. heldigvis kunne pappa komme fra nabobyen og hente meg så jeg slapp støyen. Anonymkode: 5af93...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Del Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, Mokkilokki skrev: Pga at det rasa fra taket ble noe av ene veggen samt gulv ødelagt. Vedkommende hadde fliselagt badet sitt men jeg fikk beskjed at de hadde fått helt nye fliser. Dette og siden de fantes ikke reserve fliser av det de allerede hadde lagt. Alt ordna seg. Er det profesjonelle som gjør det så skjer nok ikke slike ting ofte. Det ordne seg nok hos det. Takk for svar og takk for betryggende ord! Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Del Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for råd! Hva ville du bekymret deg over? Jeg tenker å tape igjen nøkkelhull og mellom dør og dørkarm på badet, i tilfelle det går hull slik at det spres støv ned til mitt bad. Anonymkode: 0fbd0...304 Jeg synes definitivt hull i taket er ganske mye mer bekymringsfull enn vannsøl... Er badet ditt i forskriftsmessig stand tåler det litt vann, det er tross alt ett våtrom. Vann tørker man bort, hull i taket er ikke like kjapt å ordne opp i... Anonymkode: c9cfc...c93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Del Skrevet 26. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg bodde i blokk byttet naboen over sluk. Det ble da satt opp støtte til taket hos meg, og dette gikk helt uproblematisk. Det eneste problemet jeg opplevde var at jeg var hjemme med influensa, og egentlig skulle slappet av. heldigvis kunne pappa komme fra nabobyen og hente meg så jeg slapp støyen. Anonymkode: 5af93...29a Takk for at du deler! Det er bra at det gikk bra hos deg og at du slapp unna støyen. Jeg har kjøpt inn støydempende ørepropper ettersom jeg må være hjemme. Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #16 Del Skrevet 26. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes definitivt hull i taket er ganske mye mer bekymringsfull enn vannsøl... Er badet ditt i forskriftsmessig stand tåler det litt vann, det er tross alt ett våtrom. Vann tørker man bort, hull i taket er ikke like kjapt å ordne opp i... Anonymkode: c9cfc...c93 Takk Det har du rett i Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #17 Del Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk Det har du rett i Anonymkode: 0fbd0...304 Men det kan være en ide å ta gode bilder av badet ditt, i tilfelle det skulle bli skader, for å kunne bevise til forsikringsselskaper at disse har oppstått grunnet arbeidet. Anonymkode: c9cfc...c93 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Del Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det kan være en ide å ta gode bilder av badet ditt, i tilfelle det skulle bli skader, for å kunne bevise til forsikringsselskaper at disse har oppstått grunnet arbeidet. Anonymkode: c9cfc...c93 Takk for godt råd! Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #19 Del Skrevet 26. august 2018 Tusen takk alle dere snille og hjelpsomme Nå føler jeg meg mye tryggere og mer forberedt på hva som kan skje. Om også flere har tips og råd og erfaringer å dele, er det fint Anonymkode: 0fbd0...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #20 Del Skrevet 27. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler! Det er bra at det gikk bra hos deg og at du slapp unna støyen. Jeg har kjøpt inn støydempende ørepropper ettersom jeg må være hjemme. Anonymkode: 0fbd0...304 Hvis du kan være et annet sted ihvertfall deler av tiden det hogges og borres i betong anbefaler jeg det. Selv om du har støydempende ørepropper vil du kjenne støyen i hele kroppen, noe som er ganske uholdbart i lengden. Bibliotek eller kjøpesenter er fine steder å søke tilflukt, der har de ofte wifi. Ellers er skogen et fint sted om du vil ha stillhet et par timer. Anonymkode: 5af93...29a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå