AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Vi skal pusse opp kjøkkenet og skal derfor ha ny stekeovn. Det er to som er aktuelle (KULINARISK) fra IKEA. Den ene har pyrolyse, den andre har dampfunksjon. Begge deler er nytt for oss, så derfor er det ikke så lett å velge. Hva har du, eventuelt hva ville du valgt? Anonymkode: f84e2...c53
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Elsker du å skrubbe og gjøre ren stekeovn? Hvis ikke hadde jeg prioritert pyrolyse. Jeg har det ikke, men min neste ovn har helt klart pyrolyse eller en annen innebygd rengjøringsfunksjon. Dampovn ser jeg vel for meg er for spesielt interesserte. Anonymkode: 87020...8da 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Pyrolyse!! Dampfunksjon har jeg aldri savnet, og nå som vi har blitt glutensensitive og baker mye mindre gjærbakst savner jeg det i hvert fall ikke. Anonymkode: a958d...538
-jk- Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Pyrolyse er genialt. Vil aldri være foruten mer. Samme gjelder induksjonstopp, ingen krise om ting koker over lengre
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 Pyrolyse er konge, hvis du ikke er blant de få menneskene som elsker å vaske ovn. Tøm ovnen for innhold, tørk over med en fuktig klut, sett på programmet, fei opp asken noen timer senere. Ren som ny. Ingen skrubbing, ukomfortable sittestillinger eller skumle kjemikalier, bare ren fysikk. Anonymkode: ff3b0...fc5 1
Belima Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pyrolyse er konge, hvis du ikke er blant de få menneskene som elsker å vaske ovn. Tøm ovnen for innhold, tørk over med en fuktig klut, sett på programmet, fei opp asken noen timer senere. Ren som ny. Ingen skrubbing, ukomfortable sittestillinger eller skumle kjemikalier, bare ren fysikk. Anonymkode: ff3b0...fc5 Husk at også de "greiene" som brettene settes i ved steking også må ut av ovnen ved bruk av pyrolyse. En bekjent glemte det og det å kjøpe nytt var ikke billig.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 Av de to ville jeg valgt pyrolysevarianten. Dampfunksjonen ser ut til å være begrenset og gir veldig lite sammenlignet med dampfunksjonen i en ekte kombidampovn (fra f.eks. Siemens, AEG, Neff eller Miele). Anonymkode: 014cc...300
-jk- Skrevet 27. august 2018 #8 Skrevet 27. august 2018 7 timer siden, Belima skrev: Husk at også de "greiene" som brettene settes i ved steking også må ut av ovnen ved bruk av pyrolyse. En bekjent glemte det og det å kjøpe nytt var ikke billig. Ikke på vår Miele-ovn, der tåler også uttrekk-skinnene pyrolyse.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #9 Skrevet 27. august 2018 13 timer siden, -jk- skrev: Ikke på vår Miele-ovn, der tåler også uttrekk-skinnene pyrolyse. Det var ikke verst. Min Siemensovn må man ta ut 'hyllene' på, men man kan sette inn en separat metallhylle slik at man kan rense også stekebrett under pyrolysen. Anonymkode: a958d...538
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 Dampfunksjonen er det ingen jeg kjenner som bruker, selv om de har det. Ifølge en av dem var det et helsikkes styr å rengjøre etterpå, så det var ikke verdt det. Helt ærlig: hvor ofte tror du at du kommer til å bruke damp? Hvor ofte bannes du når du skal vaske stekeovnen? Jepp, det er ikke tvil. Pyrolyse! Anonymkode: f76c8...11f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 På 26.8.2018 den 22.46, Belima skrev: Husk at også de "greiene" som brettene settes i ved steking også må ut av ovnen ved bruk av pyrolyse. En bekjent glemte det og det å kjøpe nytt var ikke billig. Vi må ikke det. Har siemens. Anonymkode: 0c0b4...680
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Vi har ovn med pyrolyse og det er en fryd hver gang det brukes, ovnen blir som ny etter hver runde. Har ingen erfaring med damp men for meg kan lite måle seg med en selvvaskende ovn som faktisk gjør det gullende rent helt på egenhånd hver gang. Anonymkode: 78b44...1ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå