Gå til innhold

2 timer i Sverige... Tips til harryhandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Røyker ikke, drikker litt vin. Kjører innom charlottenberg og har to timer der før vi drar tilbake til Kongsvinger og deretter hjem. Jeg er helt ukjent med svenskehandel, men ønsker å gjøre joen gode kjøp. Har mulighet til å fryse varer hos venner så jeg kan kjøpe endel frysevarer. Jeg googler hva som er smart, men det er så mye og mye gamle artikler. 

Så jeg spør ringrevene, dere som handler ofte i Sverige: har dere noen stalltips? 

Trwbarnsfamilie, ingen babyer. Ingen som røyker/snuser. Glad i god mat og pålegg, spiser mye kjøtt, meieri, frukt, fisk. Eneste jeg har fått med meg er masse pepsi max (jeg er avhengig). 

Anonymkode: 00685...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan styrken i svensk/norsk krone er nå, men vi pleier å handle kyllingfileter, pasta, det meste av pålegg, ost, sjokolade og smågodt. De har store poser med fløtegratinerte poteter vi kjøper. Sauser på pose ol er også litt billigere der og det meste av fryseting. 

Og du, fra en Pepsimax avhengig til en annen; brusen på flaske der er mye «dødere» enn i Norge. Handler brett i Sverige og på tilbud i Norge! God tur😊

Anonymkode: 6526a...751

Skrevet

Syns egentlig ikke maten i Sverige er så billig lenger. Bor 20 minutter grensa og handler masse. Eneste er kyllingfilet, brus og godteri. Og så er det bedre utvalg på kjøtt frks, spesielt i grillsesongen. Da får man kjøpt pakker med forskjellige kjøtt (ferskt) relativt billig. 

Anonymkode: ce9f3...8c3

Skrevet

Brusen er helt lik syns jeg! 

Anonymkode: ce9f3...8c3

• Liker 1
Skrevet

Gjennom et år er dette noe av det jeg pleier kjøpe med meg. Ikke alt samtidig. Noe hver gang, andre ting når det er behov for det. Melk, skyr, kvarg, ost, kjøttpålegg (ferskskåret og pakket i butikk), kaviar, brus, folköl, kylling, karbonadedeig (tilbud akkurat nå), av og til litt sjokolade/konfekt, apotekvarer (allergitabletter, smertestillende og mellomromsbørster er ting som er ganske mye rimeligere i Sverige), frukt og grønnsaker (utenom poteter som du ikke får lov til å ta med over grensen!)

Anonymkode: 58d75...215

• Liker 1
Skrevet

Andebryst er veldig billig, og den smaker veldig bra 👍

Hvis dere spiser mye Taco, kan jeg anbefale å kjøpe kartong med 1l (tror jeg det er) tacokrydder. 

Anbefaler også å kjøpe store pakker med vaskepulver! Vi har hatt en i over et år nå, og det er enda endel igjen,enda vi har minst 3-4 maskiner klær i uka. Sparer endel på det! 

Anonymkode: fce9c...53b

Skrevet

Jeg handler kjøttpålegg, vitamin well, viltskav og ellers litt produkter som ikke er i norske butikker. 
Det er veldig greit å kunne fryse ned en del, men hva som er smart kjøpe for dere kommer an på hva dere bruker! 
Det er ikke vits å handle bare for å handle. 
Men min erfaring er at mye kjøttpålegg er billig, spesielt i de store pakkene, og også ost. Jeg kjøper de store pakkene, og pakker om hjemme før jeg fryser ned. 

Du sier dere kan fryse ned hos venner, men vil det da faktisk bli brukt før det blir dårlig? Ting har lengre holdbarhet i fryser, men ikke evig... 
Ellers er det husholdningsartikler som vaskemiddel og slikt som kan være billigere. 

Skrevet

Bare les nøye på etiketten på kjøttvarer, det er etter hva jeg har hørt importert fra sndre land. Er det da slik at det likevel kjøpes over en lav sko fordi det er billig, kunne vi like godt hatt det her i landet også!

Anonymkode: 2a503...390

Skrevet

Og sjekk kjøtt og pålegg for e-stoff, særskilt E621 som er smaksforsterkeren glutamat. Mye av det der. 

Du skjønner hvorfor kjøttet er billig når det er dynket i smaksforsterker. 

Anonymkode: b541f...4fa

Skrevet

Melk er mye billigere. Vi pleier handle med en ukes forbruk iallfall, og tjener inn litt der. Koster ca 14-15 kroner for 1,5 liter helmelk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...